איש העסקים והפילנתרופ משה לוי, גיבור ישראל, חגג בשלישי בערב את יום הולדתו ה- 76. לוי קיבל עיטור גבורה על לחימתו בסיני במלחמת יום הכיפורים. את הערב פתח לוי בדברים מרגשים שנשא לזכר שני הטייסים שנספו השבוע בתאונת המסוק, וביקש מהנוכחים להרים כוסית לזכרם. לדבריו, במדינת ישראל המציאות מכתיבה מעבר לא פשוט מעצב לשמחה. האירוע עצמו נערך במוזיאון הפרטי של לוי שבו מוצג אוסף רכבי האספנות הנדיר שברשותו. בנות השרות הלאומי של עמותת 'נותנים תקווה' בתל השומר, שלוי מכהן כנשיאה, הגיעו והפתיעו אותו עם מיצג תמונות שהכינו, בהן הוא מונצח עם ילדי העמותה. ברכו את חתן השמחה: שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. התרגשו עם לוי והחברים: רעייתו סוזי, ילדיו סיגל המכהנת כיו"ר עמותת 'נותנים תקווה' ואיציק, הכלה דניאל ובני המשפחה. על הפקת הערב שכלל גם ארוחת שף וריקודים, הופקדה נעמה רייכר. 

סוזי, סיגל, משה, דניאל ואיציק לוי  (צילום: Pierre Mikael)
סוזי, סיגל, משה, דניאל ואיציק לוי (צילום: Pierre Mikael)

התובנות של אבירם 

ב"תגלית אקסל" - תכנית המנהיגות והעסקים של פרויקט תגלית, ציינו השבוע את  סיום שנת 2021, באירוע מיוחד לקהילת בוגרי התוכנית בישראל. במרכז האירוע התקיים מפגש עם היזם זיו אבירם, ממייסדי 'מובילאיי' ו'אורקם'. אבירם שיתף את קהל אנשי העסקים הצעירים במסע הקריירה שלו, חלק עימם תובנות, ותיאר את גישתו לניהול סטרטאפים וחברות. האזינו עם הבוגרים: יורם טיץ, שותף-מנהל ב-EY ויו"ר תגלית אקסל, גידי מרק, מנכ"ל תגלית, ועידית רובין, מנהלת התכנית.

יורם טיץ, עידית רובין, זיו אבירם וגידי מרק  (צילום: טל שאמי)
יורם טיץ, עידית רובין, זיו אבירם וגידי מרק  (צילום: טל שאמי)

חן בינלאומי

ברכות לנשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' אלון חן, אשר מונה כחבר מדעי חיצוני באגודת מקס פלאנק היוקרתית. אגודת מקס פלאנק לקידום המדע היא אגודה עצמאית, לא ממשלתית, וללא מטרות רווח, של רשת מכוני מחקר גרמניים המאחדת את מיטב המדענים תחת קורת גג אחת. הרשת כוללת מעל ל-80 מכוני מחקר, הפועלים בגרמניה ובארצות נוספות בהן ארצות הברית, איטליה, לוקסמבורג והולנד. 

אלון חן (צילום: אייל יצהר)
אלון חן (צילום: אייל יצהר)

המשאלה של ורטהיימר

במשפחת ורטהיימר ציינו את השנה החדשה בערב יפני. מאיה ורטהיימר ארגנה את הערב האינטימי והשמח, במסגרתו כל הנוכחים שיתפו פעולה עם קוד לבוש יפני, ואשר נועד במטרה לשמח את אביה, איש העסקים איתן ורטהיימר, החולה במחלה קשה. ורטהיימר הבת שיתפה את עוקביה ברשתות כי היא מייחלת לשנה של ניסים ובריאות. 

מאיה ורטהיימר (צילום: רפי דלויה HOT)
מאיה ורטהיימר (צילום: רפי דלויה HOT)

דיסקו עם בזוס

ג'ף בזוס וחברתו לורן סאנצ'ז קיבלו את פני שנת  2022 בדיסקו. מייסד אמזון העלה לאינסטגרם תמונות מ"מסיבת הדיסקו המטורפת" שלהם, שבה השתתפו חברים קרובים ובני משפחה. המסיבה המדוברת נערכה על סיפון יאכטה יוקרתית בסנט-בארטס. בזוס, בן 57, התאים את לבושו לנושא הדיסקו ולבש חולצה עם הדפס צבעוני  והרכיב משקפי שמש בצורת לב.

לורן סאנצ'ז וג'ף בזוס   (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
לורן סאנצ'ז וג'ף בזוס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

קליימן בינלאומית

ירדן קליימן בעלת שם הבמה 'ירדן סקסופון' היא כיום אחת הנגניות הבולטות בסצנת המוסיקה האלקטרונית בישראל. קליימן, סקסופוניסטית, יוצרת, ומפיקת מוסיקה אלקטרונית, קיבלה לאחרונה ויזת אומן לארצות הברית, המאפשרת לה להופיע שם במועדונים, פסטיבלים ואירועים. המופע הייחודי שלה משלב מוזיקה אלקטרונית ונגינה על סקסופון עם מיקסים שהוכנו על ידה. היא מנגנת סטים של טכנו, האוס ופופ ויוצרת שילוב של מוזיקה חיה עם מוזיקה אלקטרונית. ברזומה שלה מופעי חימום של הצ׳יינסמוקרס, דיג׳יי מרשמלו ואפרוג'ק, וכמו כן היא הוזמנה להופעות בחברות הגדולות בהן טוויטר וגוגל.. את השנה החדשה פתחה קליימן בהופעות במיאמי ובלוס אנג'לס.

ירדן קליימן  (צילום: עידן הורטה באדיבות מגה טיקטס)
ירדן קליימן (צילום: עידן הורטה באדיבות מגה טיקטס)

> מערכת התכנית 'ארץ נהדרת' שמביאה בכל שבוע מערכון שעוסק בעולם ההיי-טק, או כפי שנאמר 'הייטקס', שלחה למנכ"לים של חברות היי-טק מובילות בישראל, חבילה ממותגת של החברה מהמערכונים - WEBOS בראשות המנכ"ל נדיר האקרמן (אותו מגלם השחקן אודי כגן). החבילה כללה בקבוק שמפניה, סוודר ממותג של החברה, ואביזרים לחגיגות הסילבסטר וברכת – שנה טובה בנוסח "חבר, ב-2022 נעקוף אתכם" בחתימת האקרמן. בין מקבלי החבילות היו ושיתפו בהומור: איל וולדמן, שלמה קרמר, ניר זוהר - נשיא וויקס, אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל וויז, רוברט אנטוקול, מייסד פלייטיקה ועוד. 

ניר זוהר (צילום: אלן צצקין)
ניר זוהר (צילום: אלן צצקין)

שלמה קרמר (צילום: ניצן גור)
שלמה קרמר (צילום: ניצן גור)

טופז במזל עקרב

ברכות לרפי טופז שבימים אלו ספרו החדש 'מזל עקרב', רואה אור והגיע השבוע לרשתות הספרים ולאתר 'עברית' בדיגיטל. את הספר שיצא בהוצאת 'תכלת' כתב טופז במהלך שש שנים. טופז הודה בפייסבוק לבניו איתי, רני וגל, ולרעייתו העיתונאית דנה ויס. 

רפי טופז (צילום: פרטי)
רפי טופז (צילום: פרטי)

> אסף אזולאי, סמנכ"ל השיווק בבנק הפועלים וגלית דובין, מנהלת Poalim Wonder, תוכנית ההטבות החדשה ללקוחות בנק הפועלים, ציינו את סוף השנה עם השקת פסטיבל המוסיקה Wonder Nights. 

פסטיבל המוסיקה של תוכנית ההטבות החדשה ללקוחות הבנק נערך בהאנגר 11 בנמל תל אביב וכלל שני ערבים עם שילובים מוזיקליים בהם: עברי לידר שאירח את רן דנקר ונטע ברזילי, רביב כנר, עדן בן זקן שהופיעה עם זהבה בן  ועם הדי.ג'יי איתי גלו בלהיט 'מועבט', ולירן דנינו שאירח את עדן אלנה.

עדן בן זקן ואסף אזולאי  (צילום: סיון פרג')
עדן בן זקן ואסף אזולאי (צילום: סיון פרג')
    

> רותי ברודו, בעלת רשת 'דליקטסן', החליטה להתחיל מהפכה ירוקה ברשת. בפרוס השנה האזרחית החדשה החליטה ברודו לצאת במספר מהלכים במטרה להפחית את השימוש בחד פעמי. מהרשת הוצאו כוסות פלסטיק לשתיית מים, והסניפים עברו לשימוש בכוסות זכוכית; החלו לחייב על סכו"ם חד פעמי, נותנים הנחה של 20% על האוכל המוכן למי שיגיע עם קופסת אוכל מהבית, ויחייבו בשני שקלים פחות על כוס קפה, לקוחות שיביאו עמם כוס רב פעמית מהבית.  

רותי ברודו (צילום: רפי דלויה, יח''צ)
רותי ברודו (צילום: רפי דלויה, יח''צ)