1. מעצבת שמלות הכלה לי גרבנאו וחברתה סיון שבת, עבדו בשנה האחרונה על פיתוח עסק משותף בשם The table fairy. הרעיון לעסק נולד מאהבה גדולה של השתיים לאירוח ולעיצוב שולחנות מושקעים ומיוחדים. הן חיפשו אביזרים ואקססוריז לשולחן, ומכיוון שהתקשו למצוא פריטים מיוחדים ושונים, החליטו לעצב ולייצר אותם בעצמן. עד לעליית אתר רשמי חדש של העסק, העיצובים מועלים בעמוד האינסטגרם של החברה.

2. את גל הקור ששרר השבוע בארצנו הקטנטונת המירו יואב פפושדו וזוגתו אלה אגם בחופשת סקי מפנקת בעיירת הסקי ואל טורנס שבהרי האלפים הצרפתיים.

לי גרבנאו וסיון שבת (צילום: תומר סיגמה)
לי גרבנאו וסיון שבת (צילום: תומר סיגמה)

3. סגן שר החוץ עידן רול ביקר ברביעי בבוקר בארכיון הסרטים הישראליים של סינמטק ירושלים. בימים אלו משיקים בארכיון אתר בינלאומי המנגיש את חומרי הארכיון הנדירים באופן דיגיטלי, עם תרגום והסברים באנגלית. האתר החדש כבר זוכה להתעניינות רבה מחו"ל ומסייע למאמצי ההסברה של ישראל ברחבי העולם. באמצעותו נחשפת ההיסטוריה האודיו־ויזואלית של ארץ ישראל, והוא גם מהווה גשר לקהילות יהודיות ברחבי העולם, שכן מצויים בו קטעים מההיסטוריה המשותפת לכל העם היהודי.

את הסיור של רול ליוו: ד"ר נועה רגב, מנכ"לית סינמטק ירושלים, ומאיר רוסו, מנהל פרויקט הדיגיטציה. עד כה עלו לאתר האינטרנט הייעודי במסגרת הפרויקט למעלה מ־30 אלף פריטים ומעל ל־4,500 שעות יצירה תוצרת הארץ.

עידן רול וד''ר נועה רגב, מנכ''לית סינמטק ירושלים (צילום: חי ברון)
עידן רול וד''ר נועה רגב, מנכ''לית סינמטק ירושלים (צילום: חי ברון)

4. יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה נפגשה השבוע עם שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד מחמוד אל־חאג'ה. בפגישה נדונו אפשרויות המשך קידום שיתופי פעולה בתחום הפיננסי בין איחוד האמירויות לבין ישראל. השניים סיכמו לשמור על ערוץ קשר ישיר שיאפשר קידום מהיר של יוזמות לטובת שתי הכלכלות.

ענת גואטה, יו''ר הרשות לניירות ערך (צילום: ענבל מרמרי)
ענת גואטה, יו''ר הרשות לניירות ערך (צילום: ענבל מרמרי)

5. שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן ושר התקשורת יועז הנדל נפגשו השבוע בעיר דימונה עם ראש העיר בני ביטון והשתתפו בטקס פריסת סיבים אופטיים בעיר.

6. בין בידוד לבידוד, שעה שהורים רבים מיואשים מהמציאות שנכפתה עליהם בשל גל האומיקרון, עדי אלטשולר, מייסדת אינקלו - בתי הספר המכילים, יצאה בפוסט חשוב: "הורים יקרים, לפני שאתם שופטים ותוקפים את המורים על עוד הודעה מתסכלת בעניין בידוד וילד מאומת, שימו את עצמכם רגע בנעליים שלהם. הם חווים אתגרים בבית בדיוק כמוכם. ולמרות הקשיים הרבים, הם עושים הכל לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית של הילדים שלכם, במקביל לניסיון לשמור על הבריאות של הילדים הפרטיים שלהם.

"אתם לא יכולים לראות את ההשקעה והג'אגלינג מאחורי הקלעים בין הבית לבית הספר, אינסוף שינויים מעכשיו לעכשיו, שמייצרים עבודה שפשוט לא נגמרת. אנשי החינוך צריכים שיראו ויעריכו אותם.

"מגיע להם בדיוק כפי שמגיע לילדים שלכם. המערכת כולה בהישרדות ואנשי החינוך שקופים עכשיו יותר מתמיד. תזכרו שכולנו באותה הסירה. תורידו להבות, קחו נשימה, תשאלו לשלומם, תזרקו מילה טובה!

"ובעיקר שמרו על שיח מכבד. מנהלי בתי הספר, הצוותים החינוכיים, הגננות, הסייעות והמשלבות, נאמני הקורונה - אתם ואתן גיבורי השעה. וחשוב שתדעו שרוב הציבור אוהב ומוקיר אתכם. תודה לכם ולכן".

עדי אלטשולר, מייסדת אינקלו (צילום: תומר פיינבורג)
עדי אלטשולר, מייסדת אינקלו (צילום: תומר פיינבורג)

7. גדי סוקניק וסיגל אביטן מפרסמים ספר משותף, "ביזנס טאלנט", שבו הם מעניקים עצות, כלים ושיטות לכל מי שרוצה לבלוט ולהשפיע. הספר כולל שיחות השראה עם בכירים בעולם העסקים, העיתונות, המחקר, הספורט והתרבות: פרופ' דן אריאלי; אלוף (במיל') וחתן פרס ישראל דורון אלמוג; מייסד צ'ק פוינט וחתן פרס ישראל גיל שויד; מייסד קרן פימי ישי דוידי; אשת העסקים והכדורגל אלונה ברקת; ואושיית תעשיית הקולנוע משה אדרי, ששוחח עמם גם בשמו של אחיו, לאון אדרי ז"ל.

8. בעוד בליגת הפוטבול האמריקאית (ה־NFL) מתחילים את הפלייאוף, טום בריידי, השחקן הכי גדול בכל הזמנים של הליגה, ומי שעדיין משמש כקווטרבק של טמפה ביי באקנירס, השיק קו בגדים משלו וחתם על עסקאות עם שורה של ספורטאי מכללות שיהיו הפרזנטורים של המותג הנושא את השם המפתיע "בריידי".

בריידי זכה בשישה תוארי סופרבול עם הניו אינגלנד פטריוטס לפני שהצטרף לשורות הבאקנירס ב־2020 שעמם זכה באליפות נוספת. במקביל להצלחה האדירה ב־NFL, בריידי היה מעורב בקידום חברות ומוצרים במהלך הקריירה הארוכה שלו. בבניית המותג החדש שנושא את שמו הוא שיתף פעולה עם ינס גרד. Grede כבר בנתה שלוש אימפריות אופנה בשווי מיליוני דולרים, כולל שתיים בנפרד לאחיות קים וקלואי קרדשיאן. מנהל הקריאייטיב של הקו של בריידי הוא דאו־יי צ'או, שעיצב את המותג הניו יורקי Public School.