מירה מינס | מנכ"לית ויצו העולמית

 מירה מינס (צילום: ניר סלקמן)
 מירה מינס (צילום: ניר סלקמן)

 "הגענו לגל החמישי מיומנים יחסית במעבר לעבודה היברידית (במטה), ועדיין זו התמודדות, כשמדובר בארגון מבוזר של 6,000 עובדות ועובדים. צוותינו המסורים בשטח מתמודדים עם כיתות שנסגרות מדי יום, ועושים הכל כדי לשמור על תפקוד תקין, תוך שמירה על כללי הבריאות, כדי אפשר להורי התינוקות לצאת לעבודה ולהקל עליהם ככל הניתן. ההצלחה בהפעלת המסגרות החינוכיות, טיפוליות, לגיל הרך, גם בגל החמישי, היא תודות למאמץ משותף של העובדות והעובדים שלנו, המנהלות והמנהלים, הוועד מנהל, ועד העובדים והמתנדבות שלנו.

 המטרה שלנו היא תמיד לתת את התחושה שלמרות הכל - מהבית, מהמשרד, מהשטח, מכפרי הנוער, בבית ההורים, במקלטים לנשים, במעונות היום, בביגודיות ובסניפים – כולם עושים למען ויצ"ו ובמסירות, עבור מי שצריכים אותנו. אנו מנסים ככל האפשר להיות בקשר עם כולם ולשמור על תחושה שיש ארגון שנמצא כאן גם כאשר מסוגרים ומבודדים, מקיימים ישיבו צוות בזום, שיחות התעניינות ומפגשי העשרה. אפילו השקנו כמתוכנן מערכת ERP חדשה, עליה עבדנו למעלה משנתיים, ואנחנו בעיצומו של תהליך אסטרטגי רחב.

 הייתי שמחה לחזור לשגרה, אבל אני חושבת שהשנתיים האחרונות לימדו אותנו שיש לויצו כלים להתמודד בכל מצב. הגל הזה מורגש היטב, אך ממשלת ישראל בעצם לא באמת מכירה בו. הייתי מצפה מהממשלה לתת פתרונות לשטח להתמודדות עם הגל החמישי, שכרגע זוכה להתעלמות שלטונית, לעומת הגלים הקודמים שאחריהם סופקו פתרונות שיפוי חלקי, חל"ת וכדומה. אבל למרות הכל - הזן הזה לא עוצר אותנו, ואני גאה על כך מאוד".

ליאור פוני | מנכ"ל Dell Technologies ישראל

ליאור פוני (צילום: אוהד רומנו)
ליאור פוני (צילום: אוהד רומנו)

 "הקורונה האיצה תהליכים טכנולוגיים וארגוניים אדירים שבעבר היו לוקחים שנים רבות, והולידה מונחים כמו "למידה מרחוק" ו"עבודה היברידית". עם זאת, גל האומיקרון מציב בפנינו אתגר שלא היה בגלים הקודמים - התמודדות עם כמות בידודים עצומה. 

כאשר מאות אלפי ילדים, בתי ספר וגנים שלמים סגורים, וכיתות שלמות לומדות מהבית, יחד עם ההורים שעובדים מרחוק, כל משפחה זקוקה לציוד רב, בין אם אלו מחשבים, מסכים או אוזניות. הביקוש, כמו האומיקרון, מגיע בבת אחת, ולא מתחלק על פני השנה. בשנתיים האחרונות משפחות רבות ועסקים רבים נאלצו גם הם לעבור "טרנספורמציה דיגיטלית" כמו כל המשק, כדי לאפשר עבודה ולימודים מהבית – הן מבחינת ציוד והן מבחינת אלמנטים טכנולוגיים אפילו כמו אחסון ואבטחת סייבר על המחשוב – כדי שיעילות העבודה, התפוקה והמידע שלהם לא ייפגעו. 

הקורונה גם לימדה אותנו שבעולם העבודה החדש מילות המפתח הן: אמון וגמישות - וגם אנחנו ב-Dell Technologies נאלצנו לקבל החלטות ארגוניות קריטיות, תוך כדי תנועה על מנת לשמור על העובדים ומשפחותיהם. כך ביססנו מערך שלם המבוסס על נתונים שקופים בזמן אמת, קשר ישיר עם כלל העובדים, תמיכה פיזית, מענה נפשי ועוד. זיהינו בזמן את המעבר לעבודה היברידית ומכל מקום ואת המעבר של מערכת החינוך ללמידה מרחוק, ולכן נערכנו מראש עם מלאים. אנחנו מנהלים חמ"ל  כדי לתגבר את האספקות והמשלוחים באוויר ולתת מענה מיטבי". 

רותם רגב, ראש מחלקת קהילה ומכירות ב-WeWork ישראל

רותם רגב (צילום: wework)
רותם רגב (צילום: wework)

 "WeWork מספקת סביבת עבודה פיזית ואנחנו כמובן ממשיכים להגיע למשרדים. אנחנו עוסקים מדי יום ביצירת סביבה שמעניקה השראה ואנרגיה לחברי הקהילה ברחבי הארץ. צוותי ניהול הקהילה בבניינים הם המרכיב האנושי המרכזי והמשמעותי ביותר באופרציה שלנו, ועל כן עבודה מהבית לא רלוונטית עבורנו במרבית המקרים. 

עבודת צוות היא משהו שמאוד מאפיין את התרבות הארגונית שלנו, זה בערכים של המותג ובשגרת היום יום שלנו, וההון האנושי שלנו עובד הכי טוב כשאנחנו פועלים יחד. כמובן, גם אנחנו מתמודדים עם אנשי צוות שנאלצים להיכנס לבידוד. למזלנו, כמו שחברי הקהילה יכולים לעבוד מכל אחד מהבניינים בארץ, גם הצוותים שלנו יכולים לגבות אנשי צוות בבידוד בכל אחד מהבניינים ולהמשיך את רצף הפעילות.

חברי הצוות שבבית ממשיכים ליזום אירועים וירטואליים, יצירת חיבורים עסקיים ותמיכה בפונקציות שונות של הפעילות. צוותי ניהול הקהילה והמכירות נפגשים בפורום רחב לעיתים תכופות. בגל הנוכחי חשוב לנו להמשיך לקיים את הפגישות ואנחנו מקיימים אותן באופן וירטואלי במספר מוקדים, בקבוצות של שישה-שבעה אנשים שעולים יחד לשיחה. זה לא אידיאלי אבל שומר על תחושה של יחד. באופן כללי, אני מאמין שאין תחליף לעבודה פיזית פנים מול פנים, וסביבת העבודה ש- WeWork מציעה תומכת באמונה הזו - עבודה מרחוק באופן אבסולוטי אינה אפקטיבית לטווח ארוך ופוגעת בתחושת השייכות. אני מאמין שמודלים היברידיים, גם בגלי תחלואה משמעותיים כמו זה שאנחנו חווים, הם חשובים מאי פעם, ויש מחקרים רבים שנעשו מאז פריצת מגפת הקורונה שתומכים בכך. הוכחה לכך היא שגם בתקופה הזו חברי קהילת  WeWork ממשיכים להגיע לבניינים ומעריכים את היכולת לעבוד בסביבה המעודדת מפגשים אנושיים.

שירה סגל קופרמן | שותפה מייסדת ומנכ"לית חלאסרטן - עמותת טל

שירה סגל קופרמן (צילום: שני צידקרו)
שירה סגל קופרמן (צילום: שני צידקרו)

"הקורונה לימדה אותנו, כמנהלי ארגונים, שצריך תמיד להיות עם הפנים קדימה אל עבר השינויים. צריך להיות מסוגלים לזוז מהר, להשתנות ולהיות פתוחים לשינויים וקשובים להתחדשויות בעולם. כך נוכל תמיד להנגיש שירות או לתקשר במגוון של ערוצים רלוונטי לקהלי היעד. קהילת חלאסרטן של עמותת טל – הינה קהילת צעירים חולים ומחלימים הגדולה בישראל. הקהילה נולדה ברשת עם DNA שמבוסס על תהליכים משתנים ולכן ככל שהתרבו הבידודים ככה צמח השיח בנכסים הדיגיטליים שלנו. ההישג החשוב של הקהילה בפרט בשנות הקורונה, הוא הפגת הבדידות. תחושת השייכות שיצרו חברי הקהילה זה עם זו 24/7 סייע באופן דרמטי להפגת המתח ששרר במדינה ובפרט בקרב צעירים חולים שאין להם מערכת חיסונית, ונאלצו לבודד את עצמם לפרקי זמן אינסופיים, הרבה מעבר לכל דמיון. קהילת חלאסרטן מונה למעלה מ 30 אלף חברים, מייצרת מענים ופתרונות לצרכיהם הייחודיים של צעירים לכל תחומי החיים שנפגעים מהמחלה. בהתאם, נוצרים שינויים בהתאמת הטיפול של מוסדות המדינה, בחקיקה ומחקר".