סו שדות | מנכ"לית עמותת "גדולים מהחיים"

סו שדות (צילום: אלון שדות)
סו שדות (צילום: אלון שדות)

"'גדולים מהחיים' נותנת מענה לילדים, בני נוער וצעירים חולי סרטן. בשל המצב נאלצנו להתאים את כלל התכניות למענה חירום וסיוע מיידי. צרכי המשפחות השתנו ודגש רב ניתן על מענה בריאותי, כלכלי ורגשי. הגל החמישי תפס אותי, באופן אישי, בשבוע הראשון לכניסתי לתפקיד המנכ"לית. החלטתי הראשונה בתפקיד, הייתה שמעתה כולם עובדים מהבית.

ב'גן החלומות' - מרכז חינוכי-שיקומי סטרילי המיועד לפעוטות חולי סרטן, נאלצנו להתרגל למסכות, לזום ולהנחיות משתנות. ייצרנו תכנים היברידיים ושימרנו את החום ואת הקרבה היומיומית של הגן בזום, ובאמצעות ערכות הפעלה עד הבית, בלי להתקרב, בלי לגעת, בלי לחבק. שמנו דגש על סיוע להורים ויזמנו שיחות זום קבועות כדי להבין את הקשיים והצרכים. סייענו באמצעות גורמי המקצוע בגן שנרתמו למשימה ואנחנו מסייעים למשפחות הגן באופן פרטני, בין אם במסגרת הגן ובין אם במענה העמותה לתמיכה כלכלית, תלושי קניות למזון, הסעות לטיפולים ועוד.

דייקנו את המענה בתכנית הנוער "גמאני", סייענו בשיקוף ההתמודדות שלהם מול מערכת החינוך ובקהילה, הצלחנו ליצור מרחב בטוח וסטרילי, גם פיזית, לפעילויות כיף, כדי שיוכלו להתאוורר בין הטיפולים, והצענו מענה רגשי וחברתי כדי שיזכו לתמיכה ולכלים להם הם נזקקים. תכנית הצעירים המחלימים 'בוחרים בחיים', עברה גם היא למפגשים בזום, על מנת שלא לסכן את המשתתפים, שהמערכת החיסונית שלהם עדיין חלשה. האומיקרון שוב טרף את הקלפים והכריח אותנו לדייק את הליווי והסיוע של 'גדולים מהחיים', במטרה להוות עוגן יציב של שגרה ושל שפיות לילדים החולים ולהוריהם".

דדי פרלמוטר |סגן נשיא בכיר באינטל העולמית לשעבר, כיום יו"ר הוועדה להגדלת ההון האנושי בהייטק, וחבר בוועד המנהל של עמותת 'תובנות בחינוך'

דדי פרלמוטר (צילום: פיני חמו)
דדי פרלמוטר (צילום: פיני חמו)

 "אני מוטרד בראש וראשונה בשחיקת צוותי ההוראה והמנהלים. כולנו מחאנו כפיים לצוותי הבריאות ושכחנו את אילו העושים עבודה בלתי אפשרית - ללמד את ילדינו ונכדינו. אני מוטרד מהפערים הלימודיים והרגשיים שהילדים צוברים במצב הבלתי אפשרי, שמתבטאים ברעיונות לבטל או להקטין את החומר לבגרות, ואני מוטרד מהכותרות על מורים שנוטשים.

 השאלה היא איך אנחנו יכולים לעזור להם? אילו פתרונות יצירתיים אפשר למצוא למצב הנוכחי? איך למשל תעשיית ההייטק ואחרות יכולה להתגייס לעזור למורים להשלים את החומר הנלמד במקום לבטל בגרויות? איך אפשר לעזור לעובדי ההוראה ולמנהלים רגשית במצוקתם ולא להתנפל עליהם? בהיותי בכיתה י"ב בשנת 1971 הייתה שביתת מורים ארוכה במיוחד. לא דובר על דחיית בחינות ועל צמצום החומר – אנחנו התלמידים התארגנו ולימדנו את עצמנו".

דנה שחר | CHRO בחברת אבטחת המידע 'ורוניס'

דנה שחר (צילום: באדיבות ורוניס)
דנה שחר (צילום: באדיבות ורוניס)

"שנתיים לתוך מגפה עולמית, גלי תחלואה והמשך אילוצים של ריחוק חברתי, בחרנו להתמודד עם המצב באמצעות חדשנות טכנולוגית. החלטנו לייצר את הקירבה המקסימלית ולחזק את הקשר האישי בין העובדים באמצעות רכישת ערכת Virtual Reality לכ-2,000 עובדי החברה ברחבי העולם, המאפשרת להם להיפגש בעולם הווירטואלי של המטאוורס. המהלך מאפשר לעובדי החברה לחזור ולהיפגש כמעט פנים אל פנים, לייצר מפגשים גלובליים מרגשים של עובדים ממדינות שונות, זאת בזכות טכנולוגיית ה-VR  המהווה פלטפורמה ליצירת קשר חברתי גם מרחוק.

בהובילה מהלך חדשני, החברה חנכה את משקפי ה VR -יחד עם כל עובדיה באירוע ה SKO (Sales Kick Off) -בפתיחת השנה, אשר הפעם כלל את כל עובדי החברה. כל העובדים בכל העולם קיבלו משקפי אוקולוס קווסט לבתיהם שהתקבלו בהתרגשות גדולה ותודרכו כיצד ליצור אווטאר בדמותם. בנוסף, יצרנו עולם וירטואלי שמדמה את המשרדים שלנו בעולם, כך שהעובדים יכולים להסתובב בין המשרדים שעוצבו כמשרדי החברה בהרצליה, ניו יורק, לונדון, פריז ועוד. למשל, בניו יורק אפשר להיפגש בחדר הישיבות לראות את הנוף האורבני המרשים. כעת כל עובד יכול להיפגש עם עמיתיו מפגישת עבודה ועד שיחה על קפה".

אלון לוריא | משנה למנכ"ל TERMINAL X

אלון לוריא (צילום:  דימה טליאנסקי)
אלון לוריא (צילום: דימה טליאנסקי)

"בגל האומיקרון הנוכחי, ביצענו שינויים פנימיים שיסייעו בניהול החברה, בשלושה ממדים. מימד הבריאות והבטחון האישי של העובדים - כדי להקל על העובדים להגיע למשרד בגל האמיקרון, ובשים לב לאחוזי התחלואה הגבוהים במיוחד, החלטנו לייצר אזור סטרילי שבו כל עובד בכניסה למשרד יבצע בדיקת אנטיגן מהירה על חשבון החברה. רק מי שקיבל תוצאה שלילית יוכל להיכנס למשרדים.

הממד השני הוא בהתנהלות האופרטיבית של הארגון - עובדים המתוחים בין השהייה בבית עם הילדים לבין הצורך לעבוד. בגל הנוכחי, שינינו את דרישות העבודה – למשל קיצרנו את אופי המשימות לכדי משימות שניתן לבצע במהרה- כך אנו מאפשרים לאנשים לעבוד במקביל לדברים נוספים שיש להם, להיות נוכחים במשרד בחלק מהימים ובימים האחרים לעבוד מרחוק, לקבל תחושת הצלחה על ביצוע משימות, ולעמוד בקצב הגבוה של החברה.

הממד השלישי הוא זיהוי, ניתוח וניצול ההזדמנות או ההשתנות העסקית - ניתחנו את השינויים בגל החמישי במאקרו, ואת ההזדמנויות החדשות שנולדות במיקרו, והרחבנו את מגוון המוצרים העונים על דרישות ימי הקורונה והמבודדים - טרנינגים לבית, צעצועים לילדים ולכל המשפחה הנמצאת בבידוד, ערכות יצירה ועוד. כל המוצרים מגיעים במהירות מהיום למחר עד הבית, ובכך נותנים מענה גם בימים מאתגרים אלו".