בשבת בבוקר התכנסו ביקב 'כרמי בת שלמה', בבעלותו של יזם ההייטק ואיש העסקים אלי וורטמן, אנשי עסקים, ידוענים ואמנים. המוזמנים הגיעו להרים כוסית לכבודה של אשת הקולינריה האמריקאית ג׳ואן נייתן, שהגיעה לביקור מיוחד בישראל, כאורחת כבוד של Foodish, האגף הקולינרי של ״אנו״ - מוזיאון העם היהודי.

את האירוע ארחו וורטמן עצמו, מנכ״ל המוזיאון דן תדמור, ומנכ״לית Foodish מרב אורן, אשר שיתפו את האורחים בתוכניות העתידיות להשיק מטבח של האגף הקולינרי של המוזיאון.

הגיעו לפגוש את אושיית הקולינריה: שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דן שפירו, משה ממרוד, שלום זיידלר, גיא פינס ורותי רודנר, ריטה, השף חיים כהן ואשתו סיגל, הסופר מאיר שליו ועוד. 

משה ממרוד (צילום: איתי סליקטר)
משה ממרוד (צילום: איתי סליקטר)

סיגל וחיים כהן ומרב אורן (צילום: איתי סליקטר)
סיגל וחיים כהן ומרב אורן (צילום: איתי סליקטר)

טנק בקאמרי

במוצאי שבת הוזמנו ידידי תיאטרון 'הקאמרי' לצפות יחד בהצגה חגיגית של "הטנק". ההצגה החדשה מבוססת על רב מכר שכתב אסף ענברי על הטנק הסורי שנעצר בשער קיבוץ דגניה במלחמת העצמאות. את פני הידידים קיבלו  יו״ר אגודת הידידים - מיכל פורר, מנכ״ל התיאטרון - רן גואטה, ומנהלת אגודת הידידים - קרן ארזי.  הגיעו לצפות: נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ליאורה מינקה - יו״ר הועד המנהל של הקאמרי, דוד פורר, ליאורה עופר, נורית הירש, הילל מיטלפונקט ויעל דן, אלכס אנסקי, דובי ואנה שיף, ענת ובני פדני, רותי ואברהם (לולו) אסף, עליזה ואריאל יפו, אלעזר שטרן, תמר ויורם שוחט, עמי וליזיקה שגיא, מתי ויהודה רווה, חנה וגדעון המבורגר, יצחק ולינדה סגול, ג׳ניס ודני גילרמן, תמי ואורי סלונים ועוד ועוד. 

רן גואטה וגדעון וחנה המבורגר  (צילום: רפי דלויה)
רן גואטה וגדעון וחנה המבורגר (צילום: רפי דלויה)

תמי ויהודה רווה (צילום: רפי דלויה)
תמי ויהודה רווה (צילום: רפי דלויה)

מיכל ודוד פורר (צילום: רפי דלויה)
מיכל ודוד פורר (צילום: רפי דלויה)

רומיאו, יוליה ולפיד

בסוף השבוע התקיימה בכורה להצגה החדשה "רומיאו ויוליה" של 'סטודיו גשר', מבית תיאטרון גשר, על פי המחזה המפורסם מאת ויליאם שייקספיר, בתרגומו של דורי פרנס. את המחזה עיבדה וביימה אילאיל סמל, ומשתתפים בו השחקנים: נטע רוט, נעם פרנק, אורי יניב, גלעד קלטר, קארין סרויה, רות רסיוק, טלי אוסדצ'י, ניר כנען, רות סנדרוביץ', אגם אוזבלו ואיתמר פרס.

שחקני 'סטודיו גשר' משתלבים בהפקות הרפרטואר של התיאטרון, ומשחקים על הבמה הגדולה לצד שחקני התיאטרון הוותיקים. הנושאים הנבחרים להפקות הסטודיו נוגעים באופן ישיר לעולמם של בני נוער וצעירים ומתבססים על מחזאות מקורית, לצד קלאסיקה עולמית.  ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד הגיע לתיאטרון היישר מפגישתו עם  מלך ירדן, כדי לצפות באחייניתו, נטע רוט, שמשחקת את "יוליה", ופגש במקום את מנכ"לית תיאטרון "גשר" לנה קריינדלין.

יאיר לפיד ולנה קריינדלין (צילום: אביב חופי)
יאיר לפיד ולנה קריינדלין (צילום: אביב חופי)

הדיגיטל קראפט מירושלים בדובאי

בסופשבוע האחרון הציגו בוגרים וסטודנטים מהאקדמיה לאמנות ולעיצוב בירושלים – 'בצלאל', בביתן הישראלי ב'אקספו 2020' בדובאי, את עבודותיהם. העבודות הוצגו במסגרת תערוכה בינלאומית המתקיימת במקום, ובצלאל היה המוסד האקדמי היחיד מישראל שהשתתף בה. משרד החוץ הוא שביקש להציג את התערוכה בנושא ה'דיגיטל קראפט', שמובילה המחלקה לצורפות ואופנה. שלי סתת-קומבור, ראש המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, יחד עם בוגרות וסטודנטיות מהמחלקה, התקבלו בדובאי, ולוו על ידי אלעזר כהן מנהל הביתן הישראלי באקספו.

העוגן להשקעות אחראיות
לאחר שהשלימה גיוס אג"ח ESG ראשון בישראל, בסך של 50 מיליון שקלים, קיימה 'קבוצת עוגן', בחמישי האחרון, וועידה רבת משתתפים בסימן – 'חזון להשקעות אחראיות בשוק ההון'. במהלך הועידה נערך "שיח חלוצים" עם משקיעי אג"ח שונים – פרטיים ומנהלי גופים מוסדיים מובילים, על עתיד השקעות ה-ESG בישראל.

זו הפעם הראשונה שבה גופים מוסדיים בישראל משקיעים במוצר פיננסי ESG שמונפק ע"י ארגון ללא כוונת רווח (מלכ"ר). נכחו: שגיא בלשה, מנכ"ל קבוצת עוגן; אופיר עוזרי, יו"ר קבוצת עוגן; לינדה בן שושן, בכירה בשוק ההון ודירקטורית בקבוצת עוגן; דב קרומר, משנה למנכ"ל מפעל הפיס; יוסי לוי, מנכ"ל ומייסד מור בית השקעות; רות חשין, בעלי 2B אנג'לס שהיו המשקיעים הראשונים באג"ח; נעמה הלוי-פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים ועוד.

 לינדה בן שושן, שגיא בלשה ואופיר עוזרי (צילום: גדי סיארה)
 לינדה בן שושן, שגיא בלשה ואופיר עוזרי (צילום: גדי סיארה)

המשקפיים של פרארי
בחמישי האחרון, אירחו נדב טל, מנהל פעילות מותג הרכב 'פרארי' בישראל, מקבוצת סמלת, נועם סיוון – מנכ"ל 'לוקסאוטיקה ישראל', ומירב צ׳אפני, משנה למנכ״ל 'אופטיקנה', אירוע לציון השקת שיתוף פעולה של מותג  משקפי השמש  Ray-Ban עם  מותג רכבי העל האיטלקי פרארי. שיתוף הפעולה כולל קולקציית משקפי שמש של Ray-Ban שמעוצבת בהשראת רכבי פרארי, ותכלול את סמלי המותג. 

נועם סיון, מירב צ'אפני ונדב טל (צילום: ליאור שמחי)
נועם סיון, מירב צ'אפני ונדב טל (צילום: ליאור שמחי)