1. בעיר דובאי שבאיחוד האמירויות נערך השבוע אירוע הגמר של תחרות סטארט-אפים בתחומים חברתיים, יוזמה של איש העסקים זיו אבירם והקרן המשפחתית שלו. אל התחרות נרשמו חברות הזנק שנועדו לשנות מציאות, מרחבי המזרח התיכון. במסגרת האירוע נשא דברים, באמצעות הזום, נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. לגמר התחרות עלו חברות מירדן, מרוקו וישראל. 

ביל קלינטון (צילום: רויטרס)
ביל קלינטון (צילום: רויטרס)

2. בשלישי בערב נפתחה תערוכה חדשה של אמן הפופ-ארט הבינלאומי, גיל גורן, בקניון 'עופר' ברמת-אביב.  אירוע הפתיחה כלל קוקטייל, ומינגלינג של המוזמנים בין היצירות. גורן הודה לליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר החברות 'עופר השקעות' ו'מליסרון', על ההזמנה להציג את תערוכת היחיד שלו בקניון היוקרתי. הוא ציין כי מבחינתו, הצגת היצירות דווקא בחלל מסחרי ולא בחלל גלריה קר ומנוכר, מייצגת נאמנה את תפיסת עולמו לפיה אמנות חייבת להיות מונגשת לכולם ולא רק ליחידי סגולה מועטים. 

הגיעו להתרשם: ציון קינן – שרכש יצירה הנקראת "ניו יורק", איש העסקים אייל לפידות, עתליה שמלצר, חנן ושירה מור, אורי דיגמי, דוד בן-משה, שוקי ורחל פדן – מבעלי רשת אופטיקה הזורע, שרכשו את היצירה "מול הים", ועוד ועוד. 

ליאורה עופר וגיל גורן (צילום: שלומי יוסף)
ליאורה עופר וגיל גורן (צילום: שלומי יוסף)

אייל לפידות  (צילום: שלומי יוסף)
אייל לפידות  (צילום: שלומי יוסף)

ציון קינן (צילום: שלומי יוסף)
ציון קינן (צילום: שלומי יוסף)

חנן ושירה מור (צילום: שלומי יוסף)
חנן ושירה מור (צילום: שלומי יוסף)

3. שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, הגיעה השבוע לאירוע שעמד בסימן קידום נשים בעולם ההייטק. האירוע החל במשרדי מרכז הפיתוח של ענקית הטלקום AT&T Israel ועבר במשך היום למשרדי חברת הסייבר הישראלית checkpoint, בהשתתפות נטלי קרמר סגנית נשיא עולמית ב- AT&T ומנכ"לית AT&T ישראל, וגיל שוויד מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט. בפתח הביקור, מנהלות ונשות פיתוח בחברת AT&T הובילו שיח על נושא השוויון המגדרי בתעשייה. 

נטלי קרמר ואורנה ברביבאי (צילום: מרק פלר)
נטלי קרמר ואורנה ברביבאי (צילום: מרק פלר)

4. בשלישי בערב נערכה בסינמטק בתל-אביב, הפרמיירה לסרטה עטור השבחים והפרסים של הגר בן אשר - "נשים מתות מהלכות". הסרט דובר האנגלית, מחולק לתשעה פרקים המתמקדים כל אחד בסיפור ימיה האחרונים של נידונה למוות. מועד ההוצאה להורג הולך ומתקצר, ומסיפור לסיפור אנו עדים למחיר האנושי שגובה עונש המוות - לא רק מן הנשים שהורשעו בפשעים אלימים אלא גם מן המשפחות, הסוהרים, הכמרים והיועצים שמלווים אותן. הגיעו לצפות: שחר סגל - בן זוגה של הבימאית, אייל שני, נלי תגר, שלמה בר-אבא מנשה נוי ועוד.

הגר בן-אשר ושחר סגל (צילום: אביב חופי)
הגר בן-אשר ושחר סגל (צילום: אביב חופי)

אייל שני (צילום: אביב חופי)
אייל שני (צילום: אביב חופי)

 5. חברי הנהלת בנק ישראל, בראשות המנכ"לית שולמית גרי, ביקרו בראשון בבוקר בבית הספר החקלאי 'עין כרם', וזאת לרגל פתיחת 'שבוע הכסף העולמי'.  גרי שוחחה עם תלמידי בית הספר והסבירה להם על בנק ישראל ותפקידיו, והעניקה להם טיפים להתנהלות פיננסית נכונה.

 שולמית גרי (צילום: דוברות בנק ישראל)
 שולמית גרי (צילום: דוברות בנק ישראל)

6. בפארק המצפה התת ימי באילת, נערכה השקה חגיגית ל'אקווה דום' - מתחם חדש, המציג סרט ייחודי שמפגיש את הקהל עם לוויתן גדול סנפיר באמצעות טכנולוגיה המאפשרת לצופים להרגיש כאילו הם שוחים לצידו בים. אירחו: גיא מרקמן, מנכ"ל פארק המצפה התת ימי באילת, וארז בן-נון סגן נשיא 'קורל וורלד'.

 הגיעו וצפו בסרט: ראש עיריית אילת - אלי לנקרי, מוריס קאהן - יזם ובעלי 'קורל וורלד', החברה שבבעלותה המצפה התת-ימי ואתרים דומים נוספים בעולם; בנג'י קאהן, נשיא  'קורל וורלד'; ואביב לוי המנהל המדעי של פארק המצפה התת-ימי . 

גיא מרקמן,  בנג'י קאהן ומוריס קאהן (צילום: המצפה התת ימי באילת)
גיא מרקמן,  בנג'י קאהן ומוריס קאהן (צילום: המצפה התת ימי באילת)

7.  בראשון בערב נערך אירוע של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון שמשון הראל, מבעלי חברת 'אמריקה-ישראל', ומנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן-וגמן. במסגרת האירוע, שהתקיים במלון הילטון שבתל-אביב, נערך מפגש עם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן.

כהן הציג בפני הבאים את הגורמים העיקריים המשפיעים לדעתו, על יחסי הכוחות במזרח התיכון, ועל ישראל בפרט. בין הנוכחים בערב נצפו: נשיא מכון וייצמן פרופ' אלון חן ורעייתו טלי, יצחק גולדמן, עוזי ימין, אילנה רקאנטי-מנטו, אליאס טנוס, פרופ' רות ארנון, שופט בית המשפט העליון לשעבר, חנן מלצר, ורעייתו השופטת מרגלית מלצר, יצחק סגול, אבי אדרי, יגאל שרייבר, רוני רוס, אבי לוי ורבים נוספים.

יוסי כהן אלון חן  (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)
יוסי כהן אלון חן  (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)

8. היזם ואיש העסקים אבנר סטפק, מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, העלה סרטון לפייסבוק שבו הוא מפרט בדבר מעשיו בשבוע האחרון. סטפק נמצא בגבול פולין-אוקראינה ועוסק בהוצאת אנשים מאוקראינה והכנסת ציוד לאוקראינה. הוא הסריט את הסרטון ממחסנים של חברת 'נסטלה' על הגבול, משם מוציאים  טונות של משלוחי מזון ובכלל זה  אורז לבן, מים מינרליים, ומזון לתינוקות. את הסרטון הוא סיכם באומרו שמדובר באחד השבועות הקשים, המרגשים, המעייפים והחשובים בחייו. 

אבנר סטפק (צילום: פייסבוק)
אבנר סטפק (צילום: פייסבוק)

9. משלחת של כ-15 עובדי סיסקו יצאה בימים האחרונים לפולין להתנדב ולסייע לפליטי המלחמה למשך שבוע. במסגרת העבודה בסיסקו ניתנים לכל עובד בחברה עשרה ימי "time to give" בהם הוא יכול להתנדב במקום לבחירתו. חמישה עשר עובדים, בהובלת אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, בחרו ולטוס להתנדב במרכזי הפליטים שהגיעו לפולין.

אורן שגיא (צילום: יח''צ סיסקו)
אורן שגיא (צילום: יח''צ סיסקו)