אביחי רז - מנכ"ל רב בריח אנרגיה 

באמצע שנת 2021, לאחר כחמש שנים כסמנכ"ל התפעול של הקבוצה, וכשנה מאז תחילת הקורונה, התוודעתי לתחום האנרגיה המתחדשת, ובפרט לתחום הסולארי.

ככל שהעמקתי בנושא מצאתי חיבור מדהים בין התעשייה הסולארית לבין קבוצת רב בריח כשחקנית משמעותית ומובילה בתעשיית הבניה.

פניתי לעניין בכך את שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלי רב בריח, ושמחתי למצוא אוזן קשבת וחזון נרחב וברור. שמואל נעתר ליוזמה וביחד עם ראש עיריית אשקלון לשעבר, בני וקנין, הוקמה 'רב בריח אנרגיה'.

בפחות משנה שחלפה, הקמנו פעילות של ייזום והקמת מערכות סולאריות, הקמנו חברת בת בתחום מכירת הציוד לגורמים השונים בתחום הסולארי, ובעתיד נודיע על התרחבות לתחומים נוספים. מעניין ביותר לראות כיצד גורמים רבים פונים אלינו ורואים את רב בריח, כמותג חזק ומוביל שיכול לקדם את תחומי האנרגיה המתחדשת ולא רק כשחקן בתחומי הפעילות המסורתיים.

מבחינה אישית, זו התחלה חדשה ופנייה לאתגר חדש ומרגש, שיש בו אספקטים עסקיים מורכבים, וגם יצירת ערך שתתרום ותיצור עתיד טוב יותר לדורות הבאים.

אביחי רז (צילום: אייל טואג)
אביחי רז (צילום: אייל טואג)


אורנית מיזל – מייסדת שותפה, Sunbit

״לאחר שנתיים מאתגרות שבמהלכן הצוותים השונים נפגשו כמעט אך ורק באופן מקוון, נסענו כל החברה, על 400 אנשיה, לפעילות חוץ בארה״ב, תחת הכותרת Sunbit Connect. היה זה רגע מיוחד שבו אנשי הפיתוח, המוצר והדאטה מישראל, פגשו את אנשי השיווק והמכירות מארה״ב, נהנו ביחד ולמדו להכיר אחד את השני מחדש בצורה בלתי אמצעית. הכנס יצא לפועל בסוף מרץ, לאחר שנאלצנו מספר פעמים לדחות אותו, בשל המגיפה. כאשר בסופו של דבר, התכנית התממשה, זו היתה תחושת ניצחון של ממש, עבור כולנו. מעבר להרצאות ולתכנים המקצועיים שהועברו בכנס, צוותי הפיתוח, המוצר והדאטה מישראל יצאו לשטח כדי לפגוש את הלקוחות שלנו בחנויות הפיזיות בהן ממוקמים מוצרי החברה, אותם אנשים שעבורם הם בונים את המוצר. המפגש הבלתי אמצעי של הצוותים האחד עם השני ועם הלקוחות שלנו הסב גאווה לכל הנהלת החברה ולי, באופן אישי. זו היתה עדות נוספת כיצד האנשים שעומדים מאחורי הטכנולוגיה והמוצרים של סאנביט מהווים יחידה הוליסטית אחת, שעובדת ביחד ויוצרת ביחד.

אורנית מיזל (צילום: יח״צ סאנביט)
אורנית מיזל (צילום: יח״צ סאנביט)

רעיה שורקי מ"מ - מנכ"ל רשות הטבע והגנים

נעמי שמר בשירה הנפלא 'מצעד האביב' כתבה: "ואני פתאום שמעתי כל ארצי דוברת שיר... זה הזמן חלון לפתוח אל נופי ירוק מרהיב, נא לזכור ולא לשכוח פעם בשנה אביב". לפני שנתיים כשכל המדינה ישבה בפסח בסגר ושמורות הטבע והגנים הלאומיים היו סגורים  למבקרים, דווקא בתקופה שבה הטבע בשיאו, הייתה חוויה מטלטלת עבורי במסגרת תפקידי  כמנהלת חטיבת קהל וקהילה.

בשלב מוקדם, יחסית, זיהיתי  את רלוונטיות הרשות למשבר הקורונה ואת פוטנציאל יצירת הערך הלאומי. הובלתי מהלך, שחייב הסתגלות מהירה למגבלות החדשות, בהיבט התפיסתי, הטכנולוגי וההערכות בשטח. פיתחנו מערכת הזמנות המאפשרת ניהול מכסות ביקור שעשו טוב גם לשמירת טבע וגם ליכולת ניהול הקהל תוך שמירה על בריאותו. מיצבנו את הרשות כעוגן תרבות פנאי ונופש לציבור הרחב, אשר נקלע למצוקה, תוך מענה לצרכים של תיירות פנים, וכמקור פרנסה למגזרים שונים במשק, כמו מאות מורי הדרך ואמני רחוב שפרנסתם נפגעה וחזרו להופיע  ולהדריך. היכולת להוביל אסטרטגיה אדפטיבית, אשר שילבה בין אחריות לאומית, ובין ראייה ערכית וכלכלית שמינפה את נכסי הרשות לכדי יתרון יחסי, בשותפות עם משרדי הממשלה עמותות וארגונים, גרמה לי לגאווה ולהתרגשות רבה.

רעיה שורקי ממ (צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)
רעיה שורקי ממ (צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)