מעוז אלמגור, מנהל פעילות SKYWELL בישראל

לפני כשנתיים, אשתי שהיא רופאה במקצועה, קיבלה הצעה שקשה לסרב לה לפוסט דוקטורט באוניברסיטת john Hopkins בארה"ב, האוניברסיטה מספר אחת בעולם לרפואה. חשבנו לנצל את זה שאנחנו עדיין ללא ילדים ולהיות על הקו. אחרי חודשיים הבנו שזה לא ישים,  והתפטרתי מתפקיד בכיר בחברה שמייבאת רכבים לארץ. זה היה תפקיד שמאוד אהבתי וטרם מיציתי. חודשיים לאחר מכן פרצה הקורונה וטרפה את כל הקלפים. הפכנו את השהות בארה"ב, למרות הסיטואציה, לחוויה אחת גדולה עם טיולים וביקור ב -37 מדינות. כאשר חזרנו לארץ אשתי ישר חזרה לעבודה בבית החולים. אני לעומת זאת, הייתי צריך להתחיל מחדש. קיבלתי כל מיני הצעות מכל מיני תחומים, אבל הייתי נעול על תחום הרכב. פריוולגיה ייחודית שהתחביב שלך הוא גם המקצוע. לקח קצת זמן, בדקתי מספר חלופות, ובכללן גם כמה הרפתקאות. בסופו של דבר החלטתי להתמיד במה שאני אוהב ולנצל את התקופה המרתקת של המהפכה הטכנולוגית והטרנספורמציה המהירה של המעבר לרכב חשמלי. חברתי לקבוצת כדורי הוותיקה אשר התחילה את צעדיה בייבוא מותג 'סקייוול'. היום אני מנהל פעילות סקייוול בישראל ומתרגש מכל רגע מזה שאני עובד בתחביב שלי ואחראי להקמת יבואנית רכב חדשה והטמעת מותג חשמלי חדש בישראל.

מעוז אלמגור (צילום: תומר פדר)
מעוז אלמגור (צילום: תומר פדר)


דיתי גולדשטיין, מנכ"לית כפר הנופש עין זיוון

לפני שנתיים עם פרוץ מגפת הקורונה, צוות כפר הנופש ואני, עמדנו בפני אתגר משמעותי ביותר. אט אט ההרהורים שליוו אותנו הפכו לחיזוקים מלווים באופטימיות ואמונה מלאה, כי נפיח שוב רוח חיים בתיירות, שממלאת לבבות של אנשים רבים בשמחה, ואכן כך היה. בנינו תוכניות חדשות לכפר הנופש בקיבוץ עין זיוון, וניצלנו את הזמן לשדרג ולייעל את מערך התיירות. עם הסרת הסגר הראשון כבר היינו ערוכים ומוכנים לקבלת האורחים והרגשנו כי עם ישראל צמא לחופשה, פניות והזמנות רבות מילאו את הבקתות בכפר הנופש, ובן רגע נרשמה תפוסה של 100%. האורחים הגיעו ונהנו מעוצמותיו של הגולן. בסגרים הבאים כבר היינו חזקים וידענו כי בפתח תקופה טובה שתביא לבלוב ושנת תיירות מוצלחת. בחורף האחרון בירכנו על המשקעים והשלג הרב שהגיע והביא עימו מטיילים ואורחים רבים ובעיקר זרימות בנחלים ובמפלים, ומנות קור המסמנות כי תהיה לנו עונת חקלאות ברוכה, עם שפע דובדבן ופירות קיץ במטעי עין זיוון והגולן. כמו בפן המקצועי כך גם בפן האישי הקורונה עצרה לנו תוכניות. אני בעלי וילדיי תיכננו זמן רב לצאת לחופשה, אך זו נדחתה שוב ושוב. לאחרונה עם פתיחת השמיים הצלחנו להוציא לפועל חופשה משפחתית נהדרת לאמסטרדם, ממנה חזרנו מלאים באנרגיות טובות ושמחות.

דיתי גולדשטיין (צילום: באדיבות תיירות עין זיון)
דיתי גולדשטיין (צילום: באדיבות תיירות עין זיון)


מור ממן, מנהלת פיתוח עסקי, החברה לפיתוח ובניין בערבה

אחד הפרויקטים הגדולים של החברה לפיתוח ובנין בערבה בשנים האחרונות, התמקד בפיתוח הרחבות קהילתיות ביישובי הערבה. במסגרת תפקידי היה לי חשוב לייצר פרויקט שיעזור לקדם את בעלי המקצוע מתחום הבנייה הקיימים בערבה. הפרוייקט הזה נדחה בכל פעם בגלל סגרים, הנחיות קורונה, ונושאים אחרים שנראו "דחופים יותר בתקופה הזו". בתחילת השנה נפגשתי עם יונתן נריסנה, האחראי על פיתוח דמוגרפי בחברה, ויחד בנינו כנס שיפגיש בין נקלטים חדשים בערבה לבין בעלי מקצוע מקומיים. הכנס כלל מידע חשוב לבונים ונתן במה לבעלי המקצוע להציג את עצמם ואת עבודתם. לכנס הגיעו כ-80 משפחות ויחידים, רבים מהם נקלטים חדשים בערבה. היה מאוד מרגש לראות את כמות האנשים החדשים והחיבור שלהם עם בעלי המקצוע המקומיים. ברור לי שאם הכנס היה מתקיים לפני או בתחילת תקופת הקורונה, היו מגיעים אליו פחות ממחצית האנשים. הקורונה גרמה לאנשים רבים ובעיקר משפחות לחפש מקום עם איכות חיים שכולל חיי משפחה, קירבה לטבע, קהילה טובה ורבים מוצאים זאת כאן אצלנו בערבה התיכונה.

מור ממן (צילום: נועה רייבנבך)
מור ממן (צילום: נועה רייבנבך)