נירה פורן, מנכ"לית ארגון היועצים המשפטיים ACC

אומרים שטיימינג זה הכל בחיים. 

ביוני 2020, הכל כבר היה מוכן. כמדי שנה, שוריינו מבעוד מועד היומנים של בכירי עולם משפט, היועצים המשפטיים ועורכי הדין הבכירים לקראת הכנס השנתי של ה ACC. נבחר המקום, נבחר הקייטרינג, נקבע סדר המשתתפים והוזמנו אורחי הכבוד. אולם ככל שחלפו הימים היה ברור שמשהו רע מאוד עובר על העולם. אמנם המשכנו בהכנות - כפי שאמר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין "נדבר כאילו אין טרור, ונילחם בטרור כאילו אין עם מי לדבר" - אולם בסופו של דבר, לא היה מנוס מלהודיע כי הכנס לא ייצא אל הפועל ויידחה. ואכן, לאחר שלמדנו לתפקד במצבי אי וודאות, החלטנו שהאירוע ישדר אופטימיות וחזרה לשגרה.  לא אכחיש, גם לקראת יוני 2021 חששנו מהמגבלות המשתנות, אך לבסוף כ- 550 מבכירי עורכי הדין בישראל הגיעו לשמוע את עמיתיהם, את ראשי מערכת המשפט וליהנות שוב ממפגש פרונטלי, לאחר שנה ארוכה בזום.

נירה פורן (צילום: שלומי יוסף)
נירה פורן (צילום: שלומי יוסף)

סיגלית בן חיון – מייסדת שותפה וראש ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב:

כארגון הפועל במטרה לחזק את הקשר עם ובין 200 אלף חבריו, מיד עם פרוץ משבר הקורונה הבנו כי מה שהיה לא הוא שיהיה. הפסקת המפגשים הפרונטליים והאירועים החברתיים גרמו לחשש מהיווצרות וואקום, שיעיב על המשך העשייה. קשה לחזק את תחושת המעורבות ללא מפגשים פרונטליים ועל כן החלטנו לפעול באופן יצירתי, שייתן ביטוי לעוצמתו של הארגון.

בשיתוף עם הנהלת האוניברסיטה - נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת ועמוס אלעד סגן הנשיא לקשרי חוץ, פיתוח משאבים וענייני בוגרים –הוחלט על הקמת וועד מייעץ לארגון הבוגרות והבוגרים שיהווה מיקרוקוסמוס של בוגרי האוניברסיטה מכל התחומים ומכל נושאי הפעילות. בחודש ספטמבר יצאנו לדרך, ולשמחתנו ההתגייסות הייתה מהירה ומרגשת. זכינו בנבחרת אנשים איכותית המשקפת את מיטב המוחות והכישרונות בחברה הישראלית, שכל חבריה מחוייבים להצלחת הארגון. אחד הדברים הראשונים שלקח על עצמו הוועד המייעץ היה פרויקט קידום מלגות לסטודנטים שנקלעו לקשיים כלכליים. בזכות פעילותו זו הצלחנו להוביל קמפיין גיוס תרומות של בוגרי האוניברסיטה לדורותיהם למען אותם סטודנטים. 

סיגלית בן חיון (צילום: יעל צור)
סיגלית בן חיון (צילום: יעל צור)

נגה לבציון-נדן, מייסדת בית ההשקעות Value2, בית להשקעות אחראיות ומייסדת ומנכ"לית greeneye, חברת ייעוץ ESG

עם פרוץ הקורונה פג תוקפן של האקסיומות שעל פיהן החברה התנהלה קודם. המודל ההיררכי של ניהול, כפי שהכרתי אותו, כבר לא היה אפקטיבי. וואליו2, הבית להשקעות אחראיות שבו אני שותפה, התנהל על פי מודל של אחריות אישית, והוא פרח וצמח דווקא בתקופה המאתגרת הזו, כי לכל אחד מהמרכיבים הייתה יכולת פעולה עצמאית.
למעלה מ-20 שנים אני מתמקדת באופן אישי בניהול בגובה העיניים ובחשיבות ביצירת אימפקט בעשייה. בתקופת הקורונה, העניין של העולם הפיננסי בישראל בתחום ה- ESG גדל, ונדרשו פיתוחים חדשים. האתגר שלי ושל בית ההשקעות  היה לפתח ולשפר מוצרים עבור הלקוחות תוך צליחת האתגר של עבודה מרחוק. בעזרת ניהול אישי שאינו מסתמך על היררכיה, אלא מתוך חיבור ומחויבות הדדית של כל הצוות בארגון, שבו הם שותפים אמיתיים בחשיבה, בפיתוח וביישום, הצלחנו לשגשג.

העובדה שהעשייה שלנו בתחום ההשקעות האחראיות היא במהותה בעלת משמעות שמייצרת ערך מוסף ואימפקט עצום, דווקא העצימה את תחושת השליחות שלי ושל שאר העובדים שפעלו באופן עצמאי.

נגה לבציון-נדן (צילום: ענת אורן)
נגה לבציון-נדן (צילום: ענת אורן)