בשני האחרון התקיים ה- Demo Day השנתי של חממת הפודטק של קבוצת שטראוס The Kitchen באירוע שנערך במתחם 'זאפה מידטאון' שבתל-אביב השתתפו כ-150 משקיעים מרחבי העולם, המתעניינים בהשקעות בחברות הפורטפוליו של החממה, ביניהם סקאוטרים ומנהלים בכירים מתאגידי מזון בינלאומיים. באירוע נכחו בכירי חברת שטראוס וביניהם: יו"ר הקבוצה עופרה שטראוס, ומנכ"ל חממת הפודטק של שטראוס The Kitchen, יונתן ברגר. 

 ארוחת הערב שהוגשה למשקיעים כללה פיתוח של אחד הסטארטאפים - Mush Foods - מנת בשר היברידי המורכב מ-50% בשר ו-50% מיציליום. עד כה 23 חברות החממה גייסו למעלה מ- 250 מיליון דולר בסבבי גיוס שונים, שסייעו להן לפתח את המוצרים והשירותים שלהן, ולמנף את הפעילות הגלובלית שלהן. במסגרת האירוע הרצתה בפני הבאים העיתונאית ושופטת התוכנית 'המסעדה הבאה של ישראל', רותי רוסו.

האימפקט של כהן

בימים אלו יוצא לאור בעברית ספרו החדש של סר רונלד כהן "אימפקט  IMPACTרווח כלכלי לצד רווח חברתי סביבתי". בשפה קולחת ובהירה, המגובה בנתונים ובדוגמאות, מבהיר סר כהן – מי שהיגר בגיל 11 כפליט ממצרים לאנגליה, והפך במרוצת השנים ליזם פיננסי חברתי, משקיע בינלאומי, פילנתרופ ואחד ממייסדי קרנות ההון סיכון שהניעו את מהפכת הטכנולוגיה - מדוע מהפכת האימפקט היא הדרך הצודקת והנכונה להשיג רווח כלכלי לצד רווח חברתי וסביבתי. הוא מסביר איך לטעמו יכולים כולם - יזמים, מנהלים, משקיעים, פילנתרופים, עובדי ציבור, ממשלות, וגם אנשים מן השורה – לשנות את הכלכלה ואיתה את העולם, כדי שהעתיד יהיה טוב יותר.

סר רונלד כהן (צילום: באדיבות יח''צ הספר)
סר רונלד כהן (צילום: באדיבות יח''צ הספר)

אבירם מארח בבירה
השרה אורית פרקש הכהן, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ביקרה השבוע במשרדי חברת "אורקם" בירושלים.  במסגרת הביקור נפגשה השרה עם היזם ואיש העסקים זיו אבירם, מייסד שותף של אורקם, ועם רני חגג, מנכ"ל אורקם. השרה ערכה סיור במשרדי החברה ולמדה אודות הפתרונות הטכנולוגיים הייחודיים של החברה המסייעים למבוגרים וילדים בכ-50 מדינות ברחבי העולם המאפשרים להם לחיות בעצמאות בחיי היום יום ולעזור לתלמידים במימוש יכולותיהם.

רניי חגג,אורית פרקש הכהןו זיו אבירם (צילום: באדיבות אורקם)
רניי חגג,אורית פרקש הכהןו זיו אבירם (צילום: באדיבות אורקם)

פעמיים חי

קבוצת ח.י.  - יבואנית מותגי החשמל והאלקטרוניקה  LG ,Hisense, gorenje, ו-ASKO  לישראל, ציינה בשני בערב יום הולדת 36 לכינונה. החגיגות נערכו באמפי פארק רעננה בהשתתפות למעלה מ-3,000 עובדי החברה, בני משפחותיהם ושותפים עסקיים. יו״ר הקבוצה יוסי סרודי, ברך את האורחים ולאחר מכן ניתן האות לפתיחת מופע שבו אירח  הזמר משה פרץ את אברהם טל. נצפו באירוע: דב קוטלר- מנכ"ל בנק הפועלים, שר הביטחון לשעבר שאול מופז, איש הפרסום רמי יהושוע, מנכ"ל חברת אוריין - חן למדן, מנכ"לי חברות הבנות של הקבוצה, ועוד.

אברהם טל, יוסי סרודי ומשה פרץ (צילום: אביב חופי)
אברהם טל, יוסי סרודי ומשה פרץ (צילום: אביב חופי)

מוליוב מארח את קאוגיל
פיטר קאוגיל, יו"ר ומנכ"ל JD GROUP העולמית, הגיע ארצה מלונדון להשקת חנות הדגל הראשונה של JD SPORT בישראל. חנות הענק נפתחה השבוע בראשון לציון, ועד סוף שנת 2022 עתידות להיפתח בישראל עוד חמש חנויות של רשת הספורט. השותף המקומי של הרשת - גדעון מוליוב, בעלי ויו"ר קבוצת MGS, אירח בשני במושב ירקונה ערב לכבודו של קאוגיל. האירוע שאליו הגיעו ראשי הקבוצה בארץ, כלל הופעה של הזמרת ריקי בן ארי. 

פיטר קאוגיל וגדעון מוליוב (צילום: שוקה כהן)
פיטר קאוגיל וגדעון מוליוב (צילום: שוקה כהן)

הדוקו של שיסל ואיינשטיין
חיים סלוצקי ודרי שי, בעלי סלוצקי אפיקי תקשורת  יחד עם רינת קליין, מנכ"לית 8HOT אירחו בשני בערב, למעלה מ- 400 איש, בפרמיירה חגיגית בסינמטק ת"א להקרנת הבכורה של סרט הדוקו "צבי אומר- שיסל ואיינשטיין". את הסרט, שישודר ב- HOT8יצר צבי שיסל שנפטר במהלך העבודה עליו. אלמנתו, נועה, יחד עם בנו דוד, השלימו את יצירתו. הסרט מורכב מסרטוני וידאו ביתיים של שיסל ואיינשטיין, ומספר את סיפור החברות ביניהם. את הסרט הפיקו ארז בן הרוש, בני מנשה, והאחים אורן ועומר רוגובין. צפו ביחד: מוני מושונוב, מיכאל מושונוב, תיקי דיין, מיקי גבריאלוב, אלישע בנאי, נורית גפן ועוד.

אורון רוגובין ורינת קליין (צילום: אור גפן)
אורון רוגובין ורינת קליין (צילום: אור גפן)

נורית גפן ודרי שי  (צילום: אור גפן)
נורית גפן ודרי שי  (צילום: אור גפן)

אדם משמח
מעצבת האופנה שלומית אזרד, חגגה השבוע לבתה תהל בת מצווה ב"גאיה" גן האירועים בנס ציונה. על החלק האומנותי הופקד עומר אדם ועל הקולינריה השף דוד גדג'. שמחו עם כלת השמחה: רוסלנה רודינה, נסרין ובעלה רום שמיר, דרור קונטנטו ובתו שילת ועוד.

שלומית אזרד ועומר אדם (צילום: אור גפן)
שלומית אזרד ועומר אדם (צילום: אור גפן)