ביום ראשון בערב התקיים בישראל משחק ה'סופר קאפ' הצרפתי בין האלופות מצרפת: 'פריז סאן ג'רמן' לבין 'נאנט'. במהלך המשחק שיחקו השחקנים הטובים בעולם עם הכדור שיוצר על ידי KIPSTA, מותג הבית של DECATHLON למשחקי ספורט קבוצתיים.

לרגל האירוע נחת בישראל מנכ"ל KIPSTA פרדריק בויססטארד שסיפר על שיתוף פעולה בין המותג הבית של DECATHLON לבין הליגה הצרפתית שנחתם לתקופה של חמש שנים. על האירוח של בויססטארד בארץ הקודש הייתה אחראית מורגן עוז סמנכ"לית שיווק דקטלון ישראל. 

פרדריק בויססטארד ומורגן עוז (צילום: איתן דויד)
פרדריק בויססטארד ומורגן עוז (צילום: איתן דויד)

ירון מתארח


נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, היה האורח במפגש של לשכת המסחר ישראל-שוויץ-ליכטנשטיין, שהתקיים לאחרונה במלון דן בתל אביב.

הפרופסור ירון אמר במפגש כי אנו נמצאים בתקופה מורכבת בה מתרחשים תהליכים משמעותיים, הן בכלכלה המקומית והן בכלכלה הגלובלית. חלקם חיוביים ומעידים על התאוששות לאחר המשבר ומסמלים את החזרה לפעילות ערה, שבחלקה אגב, אף גבוהה מזו שנרשמה טרם המשבר. אך אחרים, חיוביים פחות ומלמדים על קשיים בתפקוד השוטף של הכלכלה, התגברות אי-הוודאות, התפתחויות אינפלציוניות וכדומה.

אירחו: יו"ר לשכת המסחר ישראל שוויץ נשיא קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, גדעון המבורגר, ושגריר שוויץ בישראל אורס בוכר. בין האורחים: יאיר המבורגר – יו"ר קבוצת הראל, מישל סיבוני מנכ"ל הראל השקעות; חנן פרידמן – מנכ"ל בנק לאומי; אוריאל לין – נשיא איגוד לשכות המסחר;  מר אלפרד אקירוב; עורך הדין מיכאל צלרמאייר; ד"ר שמעון אלקבץ – יו"ר הראל פיננסים; ד"ר גיא רוטקופף – נשיא איגוד חברות הביטוח: רו"ח עליזה שרון; סיגל שפירא מנהלת בנק  ג'וליוס בר בישראל; מרכוס הגנברוך, מנכ"ל לופטהנזה ; דן פרופר, יו"ר אסם; אבי וינברגר, בנק UBP; עו"ד אלון קפלן; עו"ד יהודה רווה ועוד. 

אורס בוכר, אמיר ירון, גדעון המבורגר ויאיר המבורגר (צילום: דרור איתן)
אורס בוכר, אמיר ירון, גדעון המבורגר ויאיר המבורגר (צילום: דרור איתן)

החדשות של לוריא

במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית נערכו לאחרונה פתיחות חגיגיות לתערוכות חדשות. מדובר בתערוכת יחיד של בתיה אפולו (1946 –2018), ובתערוכה הקבוצתית: 'מֵעֵבֶר לאֵי שָׁם' שאצרה סאלי הפטל ומציגים בה האמנים: נועה יפה, אורי זמיר, רעות קרן, טל גפני, שיר הנדלסמן, דניאלה מרוז, ומאיה ארוך.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון, עו״ד אהוד לזר מנכ״ל העירייה, מנהלת המוזיאון והאוצרת הראשית ד"ר איה לוריא, ועדי חדד מנכ"לית החברה לתרבות ולאמנות בעיר, אירחו את המוזמנים הרבים ביניהם: השחקניות גילה אלמגור, גילת אנקורי ומאיה לנדסמן; נעמי בן אמוץ - בתה של בתיה אפולו ודן בן אמוץ; עו"ד עמיר אלמגור ורעייתו השופטת בדימוס שוש אלמגור; אשת העסקים דליה פרשקר, אשת הפיננסים חנה פרי-זן ,עפרה בל, חגית אוזן-בכר מנהלת מועדון הידידים של המוזיאון, ועוד רבים.

 עדי חדד, משה פדלון ומאיה ארוך  (צילום: גיא יחיאלי)
עדי חדד, משה פדלון ומאיה ארוך (צילום: גיא יחיאלי)

איה לוריא, דליה פשרקר וחנה פרי-זן (צילום: גיא יחיאלי)
איה לוריא, דליה פשרקר וחנה פרי-זן (צילום: גיא יחיאלי)

פנאקסיה מתבססת במלטה

חברת 'פנאקסיה' השיקה בסוף השבוע את מפעל הקנאביס הרפואי החדש שלה במלטה. הנהלת החברה בראשות המנכ"ל ד"ר דדי סגל, ואסי רוטברט מנהל העסקים הראשי, השיקו את המפעל, לאחר קבלת תקן EU-GMP ורישיון למפעל מהרשויות במלטה.

 בין הנוכחים באירוע: שרת הסביבה, האנרגיה והתשתיות של מלטה, ד"ר מרים דאלי, שהגיעה לסיור במפעל ונשאה נאום, וכן נציגי החברה הממשלתית "מלטה אנטרפרייז", בראשות המנכ"ל קורט פרוג'ה, שסייעה רבות ל'פנאקסיה' בהתבססותה במדינה.

מרים דאלי ודדי סגל (צילום:  DOI)
מרים דאלי ודדי סגל (צילום: DOI)

דמרי והגנרל

כפיר דמרי
, ממייסדי עמותת SpaceIL והמשנה למנכ"ל העמותה, אירח במשרדי העמותה ביהוד את ראש תוכנית החלל בצ'ילה, גנרל לואיז פליפה סאאז, סמנכ"ל וראש מנהלת תוכנית החלל של צ'ילה שלמה עינדי וסמנכ"ל שיווק אזורי לירון ויין מחברת ImageSat International.

בפגישה שוחחו המשתתפים על ההישגים ההיסטוריים של העמותה, על משימת 'בראשית 2' על שלל אתגריה, ודנו יחד על שיתופי פעולה עתידיים אפשריים. גנרל סאאז הגיע לארץ במסגרת מימוש תוכנית החלל של צ'ילה ע"י חברת ImageSat International הישראלית, המתמחה בפיתוח מערכות חלל ושירותי מודיעין מבוססי חלל.

מימין - כפיר דמרי וגנרל לואיז פליפה סאאז (צילום: יחצ)
מימין - כפיר דמרי וגנרל לואיז פליפה סאאז (צילום: יחצ)

פרסים והלוטוס הלבן בחממה 

ארבעה פרויקטים זכו בפרסי חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי 2022, שאותה מובילות דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת ביה"ס, ואורית זמיר, מנהלת חממות סם שפיגל. יוצרות ויוצרים צעירים מהארץ ומהעולם הציגו את הסרט העלילתי הראשון או השני שלהם, בפני בכירים מתעשיית הקולנוע וחבר שופטים שכלל את היו"ר אווה קאהן, (צרפת), אלכסנדר רודניאנסקי (אוקראינה), קירסטן ניהוס (גרמניה), לאסלו צ'וחה (הונגריה), טליה לביא, ד"ר נועה רגב, ויפעת אירני (ישראל).  בפרס הראשי בסך 50,000 דולר, תרומת קרן ברכה, זכה המחזמר זיתון שיצר הבמאי אלכס קמילרי.

שני פרויקטים זכו בפרס היוצר המבטיח בסך 10,000 דולר כל אחד תרומת קרן ברכה: 'אלקה היא לא שיקסע' של הבמאית עליזה חנוביץ' והמפיקה אלונה רפואה; והסרט 'זהב אדום' של היוצר מתיו וולפה. בפרס החזון האמנותי של פקטורי 54, בסך 8000 דולר, זכה  הסרט גלידה אמריקאית, של הבמאית הצעירה אושרי זיתוני והמפיק קובי עזרן.

חממת סם שפיגל נוסדה במטרה לתמוך ביוצרים צעירים ומבטיחים מישראל ומהעולם. מאז השקתה ובמהלך עשור של פעילות, הפכה לשחקנית משמעותית בזירה הבינלאומית והסרטים שמשתתפים בה הוקרנו בפסטיבלים בכל העולם וזכו בפרסים יוקרתיים שמעניקה תעשיית הקולנוע.

בהמשך לחממת הקולנוע התקיימה בירושלים גם חממת סדרות הטלוויזיה הראשונה של סם שפיגל, בשיתוף עם נטפליקס, פרמאונט ומשרד החוץ, המשמשת מקפצה משמעותית ליוצרים ישראלים בראשית דרכם בעולם הטלוויזיה. בין אורחי החממה השנה היו דיוויד ברנאד, מפיק אמריקאי בכיר שפיק בין השאר את הסדרה המדוברת "הלוטוס הלבן" , וסגן נשיא ההפקות של חברת  Endeavor Content ארוואנד חוסראווי.

אורית זמיר ודנה בלנקשטיין (צילום: יוסי צבקר)
אורית זמיר ודנה בלנקשטיין (צילום: יוסי צבקר)

הארט בארץ הקודש

מרים הארט
, שמככבת לצד אמה, ג'וליה הארט, בלהיט של נטפליקס MY UNORTHODOX LIFE נמצאת בימים אלה בישראל ומסיירת בעיר תל אביב.

הארט נמצאת בארץ במסגרת ביקור פרטי. עיר עולם ותיירות של עיריית תל אביב יפו ערכה לכוכבת מספר סיורים בנקודות מרכזיות בעיר וכן הפגישה את הארט עם יזמים ועם חברות היי טק מקומיות. הארט הצעירה פגשה את  צוות חברת Darrow; סיון קניאל, מנכ״לית LGBTech  ועוד. 

מרים הארט וסיון קניאל (צילום: עיר עולם של עיריית תל אביב יפו)
מרים הארט וסיון קניאל (צילום: עיר עולם של עיריית תל אביב יפו)