בשישי בצהרים, טרום מבצע 'עלות השחר', נערך בבניין תיאטרון בית-לסין שבתל-אביב, אירוע גאלה חגיגי של "רימון - ביה"ס למוסיקה". אירוע הגאלה הוקדש ליצירה נשית בשירה ובמוזיקה הישראלית לדורותיה. 

המופע כלל מגוון עיבודים חדשניים בביצוע זמרות רימון ונגני 'תזמורת המהפכה' בניצוחו של ד"ר רועי אופנהיים. אופנהיים המשמש כראש מסלול ברימון, הוביל את הסטודנטים שיצרו את העיבודים ליצירות. להשלמת התמונה שולבו ברקע המופע עבודות וידאו ארט, תוצרת חומרי ארכיון היסטוריים של תאגיד השידור הציבורי.

מאחורי הקלעים ניצחו על האירוע מנהלת אגודת הידידים של רימון - רווית פדלון ויו"רית האגודה אירינה שלמור, שהגיעה בהרכב משפחתי מלא, כולל בעלה רמי שלמור, ובנה, גלעד שלמור שהנחה את האירוע בהתנדבות.
הרימו כוסית: זוכה פרס אקו"ם הטרי ונשיא רימון יהודה עדר, יו"ר רימון משה סיני, טובה וסמי סגול, רוחל'ה ואפי רוזנהויז, אורה ואיתן סטיבה,  בני וחנה פרי זן,  לימור אבידור ומודי כידון,  יהודית ורמי נוסבאום,  דב קוטלר, חנה ורון לבקוביץ,  יעל חולדאי, רויטל ואבי גרובר,  גליה אלבין, מאיר ברון וענת לוין, דורית וגדי אבירם, שרה סלע, אורה ורוני נפתלי, מיקה בשן, מנכ"לית היכל התרבות דלית קורל וגיסתה מנהלת השיווק של רימון רוני קורל; וגם אראל ברקאי - מנכ"ל יקב 'היוצר', שהעניק חסות לאירוע. 

אפי ורוח'לה רוזנהויז (צילום: משה צ'יטיאת)
אפי ורוח'לה רוזנהויז (צילום: משה צ'יטיאת)

סמי וטובה סגול (צילום: משה צ'יטיאת)
סמי וטובה סגול (צילום: משה צ'יטיאת)

אירינה שלמור יהודה עדר ומיקה בשן (צילום: משה צ'יטיאת)
אירינה שלמור יהודה עדר ומיקה בשן (צילום: משה צ'יטיאת)

 רויטל ואבי גרובר (צילום: משה צ'יטיאת)
 רויטל ואבי גרובר (צילום: משה צ'יטיאת)

משה סיני ויעל חולדאי (צילום: משה צ'יטיאת)
משה סיני ויעל חולדאי (צילום: משה צ'יטיאת)

הוקרה והכרה מגנץ

בחמישי האחרון, קיים ארגון נכי צה"ל ערב הוקרה ללוחמי הקישון במעמד שר הביטחון רא"ל במיל' בני גנץ ושר הביטחון לשעבר שאול מופז. האירוע, שהתקיים על רקע החלטתו של השר גנץ להכיר הכרה מלאה בלוחמי הקישון כנכי צה"ל, התקיים בבית הלוחם בתל-אביב, וחולקו בו תשורות מטעם ארגון נכי צה"ל לשר הביטחון, מנכ"ל משהב"ט אמיר אשל וראש אגף שיקום במשהב"ט לימור לוריא. כמו כן השתתפו באירוע יו"ר הועד הפראלימפי אלי בירנבואים, ממובילי המאבק למען לוחמי הקישון ויו"ר עמותת נפגעי הגישון דוד לוריא. יו"ר ארגון נכי צה"ל עו"ד עידן קלימן: הודה  לשר הביטחון גנץ, על הצעד האמיץ והחשוב שביצע, ולשר הביטחון לשעבר שאול מופז שהיה הראשון לבצע צעדים חשובים בכיוון. 

בני גנץ, שאול מופז ואמיר אשל  (צילום: שלומי יוסף)
בני גנץ, שאול מופז ואמיר אשל  (צילום: שלומי יוסף)

עידן קלימן  (צילום: שלומי יוסף)
עידן קלימן (צילום: שלומי יוסף)

מסע הריפוי של רחמים 

מפיקת האירועים אירית רחמים, בת זוגו של איש העסקים עמוס לוזון, שיתפה ברשתות בפוסט לא שגרתי: "לפני תום הימים שבין המצָרים, אני בוחרת להתוודות.
אחרי שנה של מסע אישי ופרטי, בו הבנתי כי אני צריכה לטפל בעצמי, הבשילו התנאים להתקדם עוד צעד במסע המרפא, ולשתף את כל עשרות אלפי עוקביי.
ניסיון החיים שלי יודע להעיד שלמי מאיתנו יש התמכרויות כאלה ואחרות שפוגעות לו באיכות החיים. גם לי יש התמכרות שכזו: אני שופוהוליקית. כן, כן. מכורה. מכורה לקניות של בגדים, של נעליים, של תיקים, של תכשיטים. בשנים האחרונות קניתי יותר מידי. עוד חולצה יוקרתית, עוד זוג נעליים ממותגות, עוד תיק של מעצב על, הרי אין לזה סוף.
היום אני מבינה אילו חוסרים השופינג הבלתי נגמר הזה היה אמור למלא, אבל הרי כולנו מבינים שהרכישות האינסופיות הללו לא באמת מילאו אותי, להפך.
כחלק מתהליך הניקוי והטיהור, אני פותחת לרווחה את חדר הארונות שלי ומוכרת את כל תכולתו. בגדי מותגים ומעצבים שבחרתי על פי טעמי, (את רובם אפילו לא הספקתי ללבוש) ואני מוכרת אותם לכן, במחירים שפויים עד מאוד. חשוב לי להיפרד מהבגדים היפים הללו, אבל אני רוצה שהם יגיעו לארונות של נשים שאוהבות ויודעות להתלבש, כמוני, ושהשמלה שקניתי בעשרות אלפי שקלים (אבל אמכור במאות בודדות בלבד) תקבל את המקום שמגיע לה.זה יהיה winwin מושלם שיתקיים בינינו. אתן תרכושנה בגדים היסטריים במחירים שפויים, אני אדע להיפרד ממה שאני כבר לא צריכה. מי שתרצה לשכור שמלה מיוחדת במינה לערב מיוחד במינו- תוכל. אין מה להתבייש. עצם ההודאה בבעיה שקיימת, היא כבר חצי דרך לטיפול ולריפוי."

אירית רחמים (צילום: אריאל שלום)
אירית רחמים (צילום: אריאל שלום)

הלימ"ה גם לאתיופיה

שרת העבודה והכישורים של אתיופיה, מופריהאט כאמיל אחמד, ושר החדשנות והטכנולוגיה באתיופיה - ד"ר באיסה בדאדה בדאסה, מלווים בבכירים נוספים מארצם הגיעו לביקור בישראל. במסגרת זו סיירו השניים במשרדי חברת הילמ"ה שבירושלים. הילמ"ה - 'הייטק למען החברה', היא חברה לתועלת הציבור, שהוקמה בשנת 2018 על ידי בכירים בעולם ההיי-טק הישראלי, המבקשים להפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום חדשנות והאימפקט, על מנת לתת מענה לאתגרים ציבוריים וחברתיים.

במהלך הביקור הציגו השרים האורחים את האתגרים של אתיופיה בפיתוח ההון האנושי במדינה לכיוון ההיי-טק, וביקשו ללמוד מהידע והניסיון של הילמ"ה בהכשרת צעירים לתחום. בפגישה הוצג המודל של הילמ"ה וכן מוצרים שפותחו בחברה אשר הפכן שימושיים בבתי החולים הגדולים בארץ, בעמותות ובארגונים, ובמגזר הציבורי. את הביקור אירחו ; יוסי צוריה, מנכ"ל ומיסד הילמ"ה; מיכל אופיר, סמנכ"לית פרויקטים ואסטרטגיה ו מירב ישראלי-אמרנט, סמנכ"לית שותפויות ושיווק בהילמ"ה.

מיכל אופיר, מופריהאט כאמיל אחמד, יוסי צוריה ומירב ישראלי-אמרנט (צילום: שחר קופולוביץ)
מיכל אופיר, מופריהאט כאמיל אחמד, יוסי צוריה ומירב ישראלי-אמרנט (צילום: שחר קופולוביץ)

שלושים שנות נהרדע 

באצטדיון הכדורגל "שלמה ביטוח" שבפתח תקווה, התקיימו הצילומים לטיזר למופע הענק "המסיבה" של "יובל המבולבל" ו"הדוד חיים" בהפקתה של חברת "חוגגים הפקות", בבעלותו של המפיק והיזם מוטי לסרי. ביום האחרון של החופש הגדול, יקיימו כוכבי הילדים – "יובל המבולבל" ו"הדוד חיים" - מופע ענק  לרגל ציון 30 שנות קריירה לשניהם, באצטדיון פתח תקווה. בצילומים לקראת המופע הקרב השתתף, מלבד השניים, גם ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, שבא לברך על הצעד.