בשעה שתושבי מדינת ישראל מרכינים ראשם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, יש כמה אנשים מוכרים שמפצירים בציבור להנציח את ששת מיליון הנספים בדרך מיוחדת - שתאיר את היום העצוב. מיקי חיימוביץ', התנדבה להוביל קמפיין של עמותת "שם ונר", שמבקשת לייסד מסורת חדשה ביום האבל הלאומי. 


במסגרת היוזמה ביום השואה כל אדם או משפחה ידליקו נר, עם שמו ופרטיו של אחד הנספים בשואה. לצורך הפרויקט וכחלק מהרצון להפוך אותו למסורת לאומית בישראל, על מנת שיעבור גם לדורות הבאים, העמותה הזמינה בתקופה האחרונה עשרות מפורסמים להצטלם עם נר נשמה שנושא שם של אדם, שכל רצונו היה שלא ישכחו אותו.
 
מיקי חיימוביץ' (יח"צ)
מיקי חיימוביץ' (יח"צ)


בין המשתתפים בפרויקט שמובילה מגישת האקטואליה, שהצטלמו עם נר הנשמה והנציחו את זכרו של אחד מששת מיליון הנספים, היו עדן הראל ובעלה עודד מנשה, טוביה צפיר, הבדרן ננסי ברנדס, המוזיקאי ארקדי דוכין ויהורם גאון. אליהם הצטרפו גם השחקנים גיא זוארץ וישי גולן, נתי קלוגר, העיתונאית ליהיא לפיד, הדוגמנית מיכאלה ברקו, יוצאת הריאליטי רתם איז'ק, אנשי ציבור ועוד רבים אחרים, שיכלו ליצור תווית לנר נשמה עם שם נספה בעל משמעות אישית או לבחור שם מתוך המאגר הקיים באתר האינטרנט של הפרויקט, לנר אותו הדליקו בערב יום השואה.
 
טוביה צפיר
טוביה צפיר

ליהיא לפיד
ליהיא לפיד

עדן הראל
עדן הראל

עודד מנשה
עודד מנשה

ארקדי דוכין
ארקדי דוכין

גיא זוארץ
גיא זוארץ

יהורם גאון
יהורם גאון

נתי קלוגר
נתי קלוגר

ננסי ברנדס
ננסי ברנדס

רתם איז'ק
רתם איז'ק