ימי ביכורים או הילולת החלב? לא בטוח שאתם זוכרים שחג השבועות, שמוכר בכל כך הרבה שמות, נקרא גם "חג מתן תורה". על פי המסורת היהודית, זהו היום שבו קיבלו בני ישראל את לוחות הברית ועליהם עשרת הדיברות, במעמד הר סיני. בדיוק כמו בני ישראל העתיקים, גם בימנו אנו ישנם כמה ישראלים מאוד מפורסמים, שגם אם לא תמיד עסקו בתפילות וגינונים מסורתיים, החליטו בשנים האחרונות שקרבה לדת זו הדרך שלהם - כל אחד בדרכו שלו.

הנה כמה כוכבים בני ישראל, שאולי לא משתווים להוא שעל פי האמונה היהודית מנהל את היקום, אבל גדולים בפסוקים - אלה שקיבלו את התורה והתחזקו בתקופה האחרונה.

עודד מנשה ועדן הראל
כבר לפני כשנתיים התבשרנו על חזרתם בתשובה של הזוג האהוב - מלך הילדים במיל', עודד מנשה ומגישת ה-MTV הפרועה לשעבר, עדן הראל. כיום כשיש להם חמישה ילדים והמלתחה בארון שלהם נראית שונה לגמרי ממה שהייתה כשרק עלו לתודעה המקומית, מנשה את הראל מחוזקים מתמיד. המשפחה מנהלת אורח חיים דתי בהחלט, שכמובן כולל חבישת כיפות, ציציות שמירת שבת וקיום המצוות. יא באבי!




רמי קליינשטיין
אם שמתם לב למילות השיר המפורסם של רמי קליינשטיין "מתנות קטנות" (ובמיוחד לשורה שלקוחה מתפילת הקידוש), כנראה שהבנתם שרמי אוהב את השבת - ומאוד! שמועות לגבי חזרתו בתשובה, התחילו כבר עם שחרור השיר, כך שהאקס של ריטה העיד בראיונות על התקרבות מסוימת לדת, אך לא מדובר בחזרה בתשובה למהדרין. הצמד של קרן פלס (על הבמה!) מניח תפילין בכל בוקר, עורך קידוש בערב שבת ואפילו לא מופיע ביום הקודש.

רמי ואלכס קליינשטיין (צילום: אור גפן)
רמי ואלכס קליינשטיין (צילום: אור גפן)


נתן גושן
נכון שקשה לנחש, אבל אם תהיתם למה גושן חובש כובע על הראש בכל ימות השנה, תופתעו לגלות שהכובע הוא כיסוי הראש שלו. גושן, אמנם גדל בבית חילוני, אך בגיל 14 החליט לחזור בתשובה - והלך עם זה עד הסוף, כשאפילו גר תקופה במירון וניהל אורח חיים חסידי ברסלבי. מאז שהתפרסם כזמר ומוזיקאי, גושן אולי זנח את צמד הפאות והציציות, אך מתחת לכובע נשארה הכיפה, הוא ממשיך לשמור כשרות ולשמור שבת.



 

A photo posted by Nathan Goshen (@nathangoshen) on



יעל בר זוהר וגיא זוארץ
כלפי חוץ לא ניתן לראות את ההתקרבות של הזוג הנוצץ לדת, אבל גיא זוארץ ויעל בר זוהר מנהלים אורח חיים די מסורתי בתוך קירות הבית הפרטי שלהם. זוארץ מקפיד ללכת לבית הכנסת, מניח תפילין באופן קבוע, לוקח חלק בלימודי קבלה ומעיד שארוחת שבת שלהם נשמעת כמו חגיגה בליווי מזמורי פיוטים מקראיים. אם תהיתם על התקרבותה של בר זוהר לדת, אז שימו לב שבין שיעורי התורה בר זוהר אפילו מצאה זמן לטוס לבקר באוקריאנה, בקברו של רבי ישראל הבעל שם טוב, שהוא אבי תנועת החסידות וסבו של הרבי נחמן מברסלב.

 




 

A photo posted by Guy Zu-Aretz (@guyzu) on


עמוס תמם
תופתעו לגלות שהשחקן המסוקס עמוס תמם, גדל בבית די מסורתי לאבא דתי שחזר בתשובה. גם תמם מעיד על עצמו שבשנים האחרונות הוא מתקרב לדת. השחקן הוא יהודי מאמין, שלדבריו מניח תפילין כל בוקר ומנהל שיחות צפופות עם ההוא שלמעלה. אז לא, אם נבהלתם התמונה לא משקפת את הבגדים שנמצאים לתמם בארון, אלא חלק מצילומי סדרה, אבל תמם כן התחבר ללבוש והתרגש כשפגש את הרב מרדכי חסידים שלטענתו - מעניק לו השראה.




 

A photo posted by amostamam (@amostamam) on


לינור אברגיל 
לפני כמה שנים טובות, "מיס עולם" לשעבר לינור אברג'יל עברה מדוגמנות בחזיות ותחתונים לחצאיות ושביסים, כשחזרה בתשובה. עם ההתחזקות, אברג'יל חילצה את עצמה מתעשיית הבידור המקומית וברחה כמה שניתן מאור הזרקורים. אחרי שלינור נפרדה מהכדורסלן (הגוי!) שרונאס (שאראס) יאסיקביצ'יוס, התחתנה ב-2010 בחתונה כשרה למהדרין לאיש עסקים יהודי  ומאז מנהלת חיים דתיים. אברג'יל, כבר אמא לשלושה וכיום מקדישה את חייה להרצאות בפני נשים - על מקרה האונס שחוותה לפני שהשתתפה בתחרות מיס עולם.



 

A photo posted by @linorabargil on


 

A photo posted by @linorabargil on