גם חוזה העתק בסין לא מצליח לפתור את הנתק הממושך בין

ערן זהבי לאביו, אילן, שטוען: "ביקשתי 1,200 שקל לשיניים, הוא לא נתן". הכדורגלן בתגובה: "להצלחה אבות רבים, הכישלון הוא יתום"

אילן זהבי (צילום: צילום מסך פייסבוק)
אילן זהבי (צילום: צילום מסך פייסבוק)



ערן זהבי, שאמר כן להצעה המטורפת של גוואנגז'ו הסינית וירוויח 50 מיליון שקל בשנתיים וחצי הקרובות, לא בדיוק התייעץ עם אבא שלו לפני שהמריא לסין. השניים בנתק ארוך, וגם ההתעשרות המטורפת של הילד לא חיברה אותו בחזרה לאב, שחי בפריז.

שלום אילן, קומו סאבה? אתה גאה בחוזה שערן קיבל?

"אני גאה בבן שלי למרות שאנחנו לא מדברים. אני מאחל לו בהצלחה ושילך לו בצורה הטובה ביותר. אני בטוח שאחרי זה, כשהוא יהיה איש עסקים, הוא יידע להשתמש בכסף".

אתה מכיר את הבן הבכור שלו. מה עם התאומות?

"לא מכיר, הם לא רוצים סבא לילדים ולא רוצים להיות בקשר. שיספרו מה שהם רוצים, אני יודע את האמת שלי. הילדים שלי לא אהבו את הפעילות החברתית שלי. הם חושבים שצריך להיות רק עשירים בחיים. ערן לא עוזר לאנשים. ערן לא עוזר לי".

אתה במצב כלכלי טוב?

"לא. הוא יכול לעשות עם הכסף שלו מה שהוא רוצה אם הוא חושב שככה מכבדים הורים. שיעשה מה שנראה לו".

אשתך לשעבר שותפה לבלגן איתו?

"איש לא אחראי על גבר בן 29. הוא כבר ילד גדול".

הוא מתבייש בך לדעתך?

"יכול להיות. זה בסדר גמור מבחינתי. התחתנתי בפעם השנייה, יש לו אח שחזר בתשובה, אלעד בן 23. הוא גר בירושלים, עדיין רווק. איתו אני בקשר אחרי שלא ראיתי אותו 17 שנה. הרבנים לא רצו שאני אקלקל אותו. לפני שנה הוא הגיע לפריז לשידוך ונפגשנו, והיום אנחנו בקשר לפחות שלוש פעמים ביום".

שלושה בנים לא גידלת בעצם.
"זה לא מדויק. עם אמא של ערן, אתי, חזרתי לחיות אחרי הגירושים לעוד 14 שנה. אני מאוכזב ממה שקורה פה במדינה והעדפתי, בגלל הפעילות החברתית שלי ובגלל האכזבות שלי, לחזור לצרפת, לפריז. אמרתי לערן כבר כמה פעמים שכל מה שהיה ביני לבין אמא שלו לא שייך לו ולא נוגע בו. היינו בקשר והיה ממש נחמד, והעברנו אחלה ימים. ביום אחד זה הפסיק, כשלא הוזמנתי לחתונה - ומאז אני לא שם. ילד צריך לכבד את אבא שלו".

ביקשת ממנו פעם כסף?

"כן, לפני כשנתיים הייתה לי בעיה רפואית בשיניים ביקשתי ממנו 1,200 שקל".

והוא נתן לך?

"לא".

מה הוא אמר?

"הוא אמר שהוא לא מחלק כסף, ואין לי בעיה עם זה".

בכל זאת, בן מיליונר.

"בתור אבא, אני חושב שבגלל שיש לו כסף אני לא צריך לרוץ אחריו היום, כמו שלא רצתי אחריו אתמול. הדבר היחיד שביקשתי והוא עושה - זה 'שמע ישראל' לפני שהוא עולה למגרש. הוא אומר 'שמע ישראל', והייתי מצפה ממנו לכבד גם את עשרת הדיברות, כולל 'כבד את אביך ואמך'. לא ניסיתי בחיים לסובב אותם נגד אמא שלהם. מגיל 9 אני רץ אחריו לאימונים. את הדברים האלה הוא מעדיף לשכוח. שיהיה בריא".

אתה גאה בערן?

"אני גאה בשלושת הבנים שלי. אחרי הכתבה הגדולה שהייתה איתי ב'מעריב', הבן הגדול שלי, אבי, שלח לי הודעה שהוא עשה עלי 'קדיש'. הם החליפו את הטלפונים שלהם אחרי הסיפור של האוהד של הפועל שהרביץ לערן. ניסיתי להסביר שיש לו ילדים ואישה, ואם ייכנס לכלא לא ייצא יותר טוב ממה שהיה, וזה לא בסדר. גם המילה שהוא הוציא על הערבים אחרי המשחק עם סכנין לא הייתה במקום. מי שנמצא מסביבו חושב תמיד שהצדק איתו. החיים לא תמיד ורודים".


שי זהבי, רעייתו של ערן, למה אתם לא בקשר עם סבא אילן?

"את באמת רוצה שאענה לך על זה? אין לי מה להגיב. אם עושה לו טוב לבוא ולדבר בתקשורת, אז בסדר. גם אתי, אמא של ערן, לא תרצה להגיב על זה. אם היא תרצה היא תתקשר אלייך".

את הולכת להיות מיליארדרית.

"אני עוד לא הולכת להיות כלום".

תעברי לגור בסין?

"ברור. מה, אני יכולה להשאיר אותו לבד? אף בעל אי אפשר להשאיר לבד. אנחנו נוסעים איתו. ניסע כולנו וזו חוויה. תודה לך". 

ערן זהבי, אבא יש רק אחד?

"להצלחה אבות רבים, הכישלון הוא יתום. בהצלחה בכתבה".