שותפות גורל שחש בני ציפר עם שרה נתניהו מובילה אותו לחלום בקול על כתיבת הביוגרפיה של הגברת הראשונה. ליאורה התגייסה לסייע במציאת המו"ל שיזרום עם הקונספט.

בני ציפר זיהה אופק ספרותי ומדבר בקול רם על אפשרות שיכתוב את הביוגרפיה של שרה נתניהו. אתם יכולים לנחש שהפעם נתניהו לא תעסוק בגניזת הספר לפני ואחרי הוצאתו לאור.

שרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
שרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)



ציפר בני, ימי שרה?

״אני מחפש את המו״ל המתאים שיסכים לממן את הדבר הזה, כלומר את ההכנות, זה המון עבודת הכנה. הכתיבה עצמה היא פחות, הסגנון שאני אתן לזה״.

הגברת מוכנה שתכתוב?

״כן, פשוט כן״.

זו תהיה ביוגרפיה מטעם?

״תהיה ביוגרפיה אובייקטיבית. מה שיהיה בביוגרפיה, ממה שמצטייר לי עכשיו, זה בעצם משהו אישי מאוד מבחינתי. אני רואה בדמות שלה השתקפות של הדמות שלי. אני תמיד מרגיש, מאז שהייתי ילד, שבגלל מה שאני כל הזמן לא אוהבים אותי. כשהייתי ילד התלמידים היו מרביצים לי כי הייתי תלמיד טוב. שרה נתניהו היא מה שהיא. לא נותנים לך להיות מה שאתה, ואתה חייב להתיישר לפי אותה נורמה, ואני מרגיש שזה בדיוק אותו דבר, שהיא מה שהיא, ואין לה זכות להיות מה שהיא״.

אתה מקבל את כל הסיפורים על התעללויות לכאורה שלה באנשים?

״אני לא בטוח שזה נכון. לכל הסיפור של ההתעללות שלה באנשים אני לא מאמין. זה לא נכון, תמיד אפשר להגיד על אדם. כמו שאני עורך את עמודי הספרות, שתמיד תרמתי את חלקי, אנשים שמתוך קנאה בי הוציאו עלי חוזה שאני כאילו לא מפרסם מספיק משוררות נשים, מיזוגן, ואין לזה שחר״.

בני מדברים על שרה, לא עליך.

״זה אותו דבר. כשרוצים להתלבש על מישהו, אז ברור שתמצא בו דברים דמוניים״.

מאיפה הרעיון לכתוב את הביוגרפיה?

״זה המשך לאותו דבר, לאותם מפגשים שהיו בינינו. אני חושב שהיא אישיות מרתקת. היא לא קדושה נוצרייה. היא לא קתרינה הקדושה. הסיפור הוא איך החברה הישראלית לוקחת אדם והופכת אותו למפלצת״.

אתה מתכוון לכתוב על פרשת דורון נויברגר?

״מי זה? משהו חדש?״.

בתור ביוגרף אישי שלה אתה אמור לדעת שזה בעלה הראשון שכתב עליה ספר והיא עשתה הכל כדי לגנוז אותו, והצליחה.

"גם אם עלי היו כותבים ספר כזה הייתי רוצה לגנוז, למה להחיל עליה נורמות שלא מפעילים על כל אדם אחר? למה צריך לעשות לה דמוניזציה? זה ממש מרגיז אותי. הדמוניזציה שעושים לה מפריעה לי".

מצאת הוצאת ספרים?

"עוד לא".

היא תממן לך את זמן ההתפנות?

"שרה? ממש, מה פתאום? למה שתממן? אני לא כותב את הספר בשבילה, אני כותב אותו בשביל עצמי. יכול להיות שאני אעשה את זה בכלל בחו״ל. זה לא משהו צהוב. אני מקווה שזו תהיה יצירה ספרותית, לא יצירה רכילותית".