הרופאים של "סלואן קטרינג", ניו יורק, המרכז הבינלאומי המוביל בעולם לחקר הסרטן, אבחנו כי התוצאות שניתנו לאמיר פיי גוטמן היו שגויות וכי הוא לא חולה בסרטן הלימפומה, וטוב שכך. אבל מי שקבעה זאת כבר בחודש מרץ האחרון, עת נפוצו הבשורות המרות על מצבו הבריאותי של הזמר, הייתה המתקשרת המוערכת ריקי קיטרו שהתכתבה עם משפחתו של גוטמן וביקשה, שלא לומר התחננה, שילכו לבדיקה חוזרת, שכן לטענתה אמיר אכן חלה - אבל לא בסרטן.

קיטרו, האנטומיה של פיי?
"במרץ פנתה אלי חברת משפחה, והקלפים אמרו 'נקי מסרטן'. האבחון והטיפול היו שגויים, זה נראה כמו דלקת. ביקשתי אבחון מחדש. כתבתי בפייס שלי על הסיפור הזה. כשקיבלתי את הידיעה שאכן צדקתי חוויתי התרגשות עצומה, אני מאושרת בשביל אמיר ומשפחתו. זה מוכיח שיש דרך נוספת לראות ולאבחן דברים, וכמובן חשוב לבדוק, להקשיב ולהבין".



 

A photo posted by @amirfguttman on



> מי שחיפש את המשורר נתן זך בביתו ולא זכה למענה, יכול לחזור לעשות זאת. מתברר שזך אושפז במחלקה הפנימית בבית החולים איכילוב, אולם כעת שב לביתו.

שרה אביטל, אשת המשורר, ברוך רופא חולים?
״שלום, ליאורה, תודה על ההתעניינות. נתן מרגיש הרבה יותר טוב והשתחרר מבית החולים״.

> עמוס עוז הגיע לבית הנשיא ביום שני האחרון, במסגרת חוג התנ"ך של פרויקט 929, ונשא נאום חוצב להבות. לאחר מכן נפגש עם הנשיא רובי ריבלין, שסיפר שזכה להיות עם עמוס באותה הכיתה בבית הספר.

עמוס עוז (צילום: קובי קלמנוביץ')
עמוס עוז (צילום: קובי קלמנוביץ')

> ועוד בגזרה התרבותית: הסופרת מיכל שלו נסעה עם בן הזוג מרק לטיול של חודש בברזיל, ובמהלך הנופש עברה תאונה קטנה עם באגי בדיונות. התוצאה: צלקת גדולה במצח ומשהו לכתוב עליו.


שלו, נשיקה במצח?
״הילדים אומרים: כמו הארי פוטר. זה נחשב אייטם?".


כן, אבל תספרי על הספר החדש.
״הספר זוכה להרבה אוהבים ומתפעלים וגם הרבה שלא אוהבים שחושבים שכתבתי פנטזיה, ועכשיו אני כותבת ספר המשך״.