ביום שני השבוע קבע נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, כי החברות בקבוצת ענבל אור יפורקו. בנוסף, הוציא אורנשטיין צו לכינוס נכסיה הפרטיים של אור, וקבע כי עליה להגיש דוח על הנכסים שברשותה, הכנסותיה והוצאותיה, וכן לעבור חקירת יכולת, על מנת להכריע אם יש להכריז עליה פושטת רגל. עו"ד איתן ארז מונה למפרק החברות בקבוצת אור סיטי נדל"ן וכן לכונס הנכסים הזמני על נכסיה הפרטיים של אור. כעת תיאלץ אור לעזוב את הדירה בגבעתיים ולעבור להתגורר במזכרת בתיה, סמוך למשפחתה. לרגל ההתפתחויות, ליאורה התקשרה לאמא של ענבל, מיכל קריאף.


מיכל, איך המשפחה מרגישה אחרי ההחלטה?
״קשה מאוד, קשה מאוד״.


הבנתי שענבל עוברת לגור לידך. היא תגור איתך?
״היא צריכה לפנות את הדירה שלה, שנקנתה מכספה, ב־15 באוגוסט. המדינה נהנית לקחת לאנשים את הרכוש שלהם. בעזרת השם היא תעבור לגור במזכרת בתיה. אני מחפשת לה דירה קרוב אלי. היא תהיה ליד האחיות שלה שגם גרות לידי. כבר שבועיים שהיא באה אלי בשבתות ומאוד נהנית פה. פה היא מקבלת חיבוק גדול מהמשפחה״.



ענבל אור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ענבל אור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


קיבלתי מידע שלפיו מישהו הציע לענבל להעביר לה חומרים לא מחמיאים על עו"ד ארז בתמורה ל־20 אלף דולר. היא סירבה לשלם. זה נכון?
״אני מכירה את הסיפור. אסור לי לפגוע בבן אדם שאני יודעת שניסה להעביר לה את החומרים על ארז. היא לא רצתה להיכנס לזה. ענבל בן אדם שלא מתעסק ברכילות. זו מעלה גדולה שלה. כמה אנשים ועורכי דין ומשפטנים ששמעו את השם איתן ארז... כמה אנשים שונאים אותו ומפחדים ממנו. עורכי דין פוחדים ממנו. עורכי דין עזבו אותה רק בגלל ששמעו שאיתן ארז בפנים. איתן ארז הוא אחד האנשים שהורסים את מה שאנשים אחרים בונים. הוא לא מנסה לגשר ולבנות את האדם בחזרה גם אם הוא שגה. איתן ארז בא להרוס, לפרק את החברה. ואני יודעת, ראיתי את המאזן של ענבל, ויש לה כספים. באדמות, בבניינים. יש לה. איתן ארז בא להרוס ולקחת כסף. אף אחד לא רצה להתנגח בו. זה 'שמור לי ואשמור לך'. אני האישה הכי ישרה בעולם, אם הבת שלי לא הייתה בסדר או הייתה נוכלת, אני הייתי הראשונה שנכנסת בה. הייתי מנהלת חשבונות של מפעל כימיקלים, אני יודעת לקרוא מאזנים. ענבל לא לקחה שום כסף לכיס. היא שמרה על הערך העליון של העסק שלה״.


אז מה דפק אותה בעצם?
״העובדים שלה. עשו לה עקיצה. גם שלי נרקיס עשה לה עקיצה. וגם הכל היה מכור. ענבל ואני ידענו. פגע בי שכשענבל נכנסה לבית המשפט, השופט לא הפסיק לצעוק עליה ולגעור בה, ובכל פעם שאיתן ארז דיבר הוא אמר 'כן, איתן ארז'. מאוד נפגעתי, רציתי לכתוב לשופט שזה בולט לעין. אנשים אמרו לי שהשופט סימן את ענבל, שהוא שונא אותה. ואני כאמא רואה את זה".


כאמא, את לא בדיוק אובייקטיבית.
"היו גם עורכי דין שאמרו את זה. ארז דיבר עם התקשורת על ההלבשה התחתונה שענבל קנתה? הבת שלי לא קיבלה משכורות 12 שנה, הכל התנהל דרך המשרד, וזו גם הטעות שלה, שלא ניהלה חשבונות נפרדים. ההלבשה התחתונה? מה אכפת לו? זה העסק שלו כמה היא הוציאה? או שהוא לא מקצועי, או שהוא לא רציני או שזו סטייה. מותר לה לקנות מה שהיא רוצה, זה העסק שלה. היא לא לקחה מהבנק, מהרוכשים ומאף אחד".


היא מצליחה להרגיז אנשים.
"היא מרגיזה רק קנאים ואנשים שעובדים איתה באותו מקצוע. כולם מקנאים בה. יש הרבה אנשים שמעריצים אותה. את חושבת שהייתי מצליחה להחזיק מעמד בלי האנשים שמעריצים אותה? ענבל לא נוכלת, לא גנבת ולא פושעת. היא בהלם. פגעו בנכדים שלי, בילדים שלי. הילדים שלי ילדים טובים. הוא לא ראה את המשפחה. דרך ורמס ברגל גסה. הנכדות שלי יודעות לקרוא. הן בוכות, רואות ושומעות. למה בתקשורת? לך לבית המשפט, שם זה אמור להתנהל. עד לפני שבועיים לא חשבתי שזה בגלל המוצא, אבל יש פה משהו גזעני".


אז הבת שלך טלית שכולה תכלת וכולם אשמים?
"חבל שהבת שלי לא הייתה צנועה מההתחלה. אסור היה לה לנפח את עצמה. הבת שלי אהבה את התקשורת, והתקשורת זרקה אותה".


אין דבר כזה רק סיקור חיובי.
"ענבל הייתה חולה ובשבוע האחרון היא התעוררה ורואה את הדברים אחרת. היא בהלם. היא צריכה להילחם על הבית והשם שלה. אין לה בתים אין לה כלום".


לפני רגע אמרת שיש לה המון כסף.
"הכל בתוך העסק. באופן אישי אין לה כלום".

ענבל אור (צילום: פלאש 90)
ענבל אור (צילום: פלאש 90)

עו"ד איתן ארז מסר בתגובה: "אני מניח שהגב' מיכל קריאף לא קראה את פסק דינו של כב' הנשיא אורנשטיין בעניין בתה, האוחז 56 עמודים. בפסק הדין בית המשפט מסביר כיצד הבת שלה מכרה 'אוויר' - כלומר זכויות בקרקע שלא קיימת, השתמשה בכ־7 מיליון שקל ששייכים לדיירים למטרותיה הפרטיות, מכרה דירות בכפל, שלחה אישור העברה כוזב בסך 2.7 מיליון שקל על מנת להטעות, הבריחה נכסים והסתירה אותם. בית המשפט קבע שאין לתת אמון בהצהרותיה ובגרסאותיה של ענבל אור ואף קבע כי ניסתה להשיג אשראי מבנק המזרחי על סמך צילום מסך לא אותנטי.

"אשר להערותיה של הגב' מיכל קריאף לגבי באופן אישי: מאחורַי קריירה אינטנסיבית בת 34 שנה, שבמהלכה מימשתי רכוש בכמיליארד שקל, שיקמתי מפעלים ומקומות עבודה שנתנו פרנסה לאלפי עובדים ובניתי כאלף דירות. לאורך כל תקופה זו מעולם לא הוגשה נגדי אפילו קובלנה משמעתית אחת. אין תופסים אדם בשעת צערו ובמיוחד אין תופסים אם בזמן שבתה נתפסה בקלקלתה. בכל מקרה, אני מאחל למיכל קריאף בריאות ונחת מהנכדים".

עו"ד מימון אביטן, בא כוחו של שלי נרקיס: "אין תגובה".