לינדזי לוהן והחגיגה ש(לא) נגמרת

לינדי לוהן (צילום: גטי)
לינדי לוהן (צילום: גטי)

מיס לוהן התחילה את הקריירה שלה ב-1998 כששיחקה ב"אבא מתארס" והמשיכה בשרשרת סרטים מצליחים כמו "שישי הפוך" ו"ילדות רעות", פחות או יותר עד 2007. כמי שהתפרסמה בגיל צעיר, לינדזי הייתה אמורה להיות אחת ההבטחות הגדולות של הוליווד גם בבגרותה - אבל אז אפשרה לחומרים הממכרים להשפיע עליה. היא התחילה לחגוג ולצאת כל לילה, צרכה המון סמים ואלכוהול, נעצרה בלי סוף והופיעה יותר מפעם אחת מול השופט וכבר כמה שנים שהיא לא מופיעה על המסך בסרט מוערך. ילדת מסיבות? הוליווד מגנה!



ליל ויין מותקף על ידי עצמו

ליל ווין (צילום: גטי)
ליל ווין (צילום: גטי)

עוד בעשור הקודם אז כיכב כמעט בכל שיר של אמן פופ כראפר אורח, ליל ויין היה ידוע כחובב של החיים הטובים - שכמובן כללו נשים יפות, המון אלכוהול וסמים. אבל אז, הגיע המחיר הפיזי כשבשנת 2012 הראפר חטף התקף בזמן שהתנייד במטוס הפרטי שלו, ומאז חווה עוד שניים מלחיצים כאלה. הדוברים שלו אף פעם לא פרסמו מה באמת קרה לראפר - ויש שטענו כי מדובר במחלת האפליפסיה - אבל ככל הנראה ההתקפים דמויי השבץ המוחי נוצרים כתוצאה מערבובים שונים של סוגי סמים, שאילצו אותו לאיים בפרישה מוחלטת מעולם המוזיקה כבר כמה פעמים.

אדל לא תשיר לכם סולו

אדל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אדל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

הזמרת בעלת הקול הגדול הייתה בשיא הקריירה שלה ב-2011, רק שלא ברור איך היא הצליחה להגיע לטונים ועוצמות המייחדות אותה, שכן היא נהגה לעשן יותר מקופסת סיגריות שלה ביום. ריבוי העשן פלוס אימוץ מיתרי הקול בדרך כלל לא מניב תוצאות טובות, אבל נראה שלאדל זה עבד... רק שלא להרבה זמן. בתחילת העשור הדיווה נאלצה לבטל את כל הופעותיה כתוצאה מדימום במיתרי הקול, שגם אילץ אותה לעבור ניתוח בגרון. הרופאים המודאגים הפצירו בה שאם לא תפסיק לעשן היא תאבד סופית את קולה, כך שאחרי ניסיונות גמילה רבים, ב-2015 הפסיקה אדל לעשן סופית וחזרה להופיע עם להיטים עכשוויים.

מל גיבסון שונא את כולם

מל גיבסון (צילום: גטי)
מל גיבסון (צילום: גטי)

מאז האייטיז ועד תחילת שנות ה-2000, מל גיבסון הפגין כישרון משחק יוצא דופן בהוליווד, כזה שזיכה אותו בשני פרסי אקדמיה, פרס על בימוי ומראה הורס, כך שהשחקן היה נראה כאחת האושיות הגדולות של עולם הקולנוע. אבל אפילו הכוכבים המנצנצים ביותר מצליחים ליפול וההידרדרות המהירה שלו התחילה בקיץ 2006, כשנתפס נוהג בשכרות, התמכר לאלכוהול ועלה בכותרות בעיקר בגלל אנטישמיות שהתבטאה בדברי שנאה ליהודים ושלל קריאות גזעניות. גיבסון התנצל, אבל כמובן שהיה כבר מאוחר מדי והוא אחד האנשים המושמצים בתעשיית הקולנוע.

דרו ברימור נערה בהפרעה

דרו ברימור (צילום: גטי)
דרו ברימור (צילום: גטי)

רגע לפני שהקריירה של דרו ברימור נסקה, היא עמדה להסתיים. לא כולם זוכרים - אבל הכוכבת האמריקאית כיכבה בשנת 1982 בסרט "אי.טי" וההצלחה האדירה של הסרט עלתה לה יותר מדי לראש - כך כשהיתה בת 13 בלבד, ברימור מצאה את עצמה מכורה לאלכוהול, עישון מריחואנה וקוקאין. אחרי שבילתה פעמיים במכוני גמילה כשהיא רק בת 14, הצליחה השחקנית הצעירה למצוא את הדרך הנכונה וחזרה למסך בסרטים ובסדרות טלוויזיה.

אוון וילסון חותך מהכל

אוון וילסון (צילום: גטי)
אוון וילסון (צילום: גטי)

ממש כשהיה בשיא הקריירה שלו, השחקן הבלונדיני החליט לשים קץ לסרט של חייו. אוון וילסון כיכב בהמון סרטים מצליחים, בהם "זולנדר" ו"לדפוק חתונה", רק שאז ניסה להתאבד כשחתך את הוורידים שלו ובלע כמות גדולה של כדורים. למרבה מזלו העניין התגלהבזמן ואוון הצליח להתאושש, בין היתר בזכות האקסית, השחקנית קייט הדסון - שחזרה לחייו לזמן קצת אחרי התקרית.

בריטני ספירס נמסה מול המצלמות

הנערה המתוקה שגרמה לכולם להתאהב בה, התחילה להתחרפן מעוצמות הסיקור וההערצה להם זכתה - כשהשיא הגיע בשנת 2007, השנה הגרועה בחייה של בריטני ספירס. אז היא כבר הייתה גרושה פלוס שניים קטנטנים, בילתה בלילות עם כוכבות מופרעות לא פחות ממנה (היוש פריס), כך שתמונות לא מחמיאות שלה - כשהיא מסוממת ושיכורה, היו מרוחות בדרך קבע בצהובונים.  אז התאשפזה במכון גמילה, ברחה ממנו יום לאחר מכן ותועדה כשהיא מגלחת את שיער ראשה לקרחת המפורסמת כשהפפראצי נהנים מכל רגע (מה שנגמר בשמשת רכב שבורה במהלך התקף זעם של בריטני). אחרי המקרה הזה (עזבו את בריטני לנפשה), ספירס המשיכה להידרדר ועלתה במשקל  - אבל בתחילת העשור הבא הצליחה לחזור לעצמה, התאפסה, התארסה, נפרדה ושבה להופיע על הבמה.

צ'ארלי שין זועם ונבעט

צ'ארלי שין (צילום: גטי)
צ'ארלי שין (צילום: גטי)

הנה דוגמה נוספת לאיך האלכוהול והסמים מנצחים את האדם שמצליח: במהלך הקריירה שלו, צ'ארלי שין כיכב בסרטים רבים וזכה לתהילת על כשכיכב בסדרה המצליחה "שני גברים וחצי". התקופה של צילומי הקומדיה עשתה חסד לקריירה שלו והקפיצה אותו למעמד של אחד הכוכבים הגדולים מצד אחד, אך מצד שני הרסה אותו כשבמהלכם חווה הרבה התמוטטויות עצבים והתנהג באלימות - עד שפיטרו אותו מהסט כדי להחליף אותו באשטון קוצ'ר. מאז הקריירה שלו רק הלכה וצנחה, כשהיא ממשיך בהתנהגותו הסוררת.

מקולי קלקין ילד בלי פלא

מקולי קאלקין (צילום: גטי)
מקולי קאלקין (צילום: גטי)

הרבה לפני שדניאל רדקליף, הלוא הוא "הארי פוטר", נכנס לחיינו בסערה וגדל עם הצופים על המסך, היה אחד שכל הזמן שכחו אותו בבית. השחקן מקולי קלקין שכיכב בסדרת סרטי "שכחו אותי בבית" היה מפורסם מאוד ברחבי העולם בילדותו, אך ככל שהתבגר הדרדר לסמים ואלכוהול. המצב כל כך גרוע, שעד היום כשהוא כבר בן 36, קלקין מודה שהוא עדיין חש "גמור נפשית" ולא מנסה את מזלו על המסך.