אזרחי ישראל מרכינים היום (רביעי) את ראשם לזכרו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, שנחשב בין השאר למנהיג ותיק ואהוב מאוד על כוכבי בידור בארץ ובעולם - ומת הלילה כשהוא בן 93. עם הידיעה על כך שהנשיא התשיעי נפטר, שיתפו גם כמה מהאנשים המוכרים ביותר בביצת הבידור את תחושותיהם וספדו לפרס באמצעות הרשתות החברתיות.
 
אם בצילום ישן של נשיא ישראל לשעבר, תמונה משותפת עם פרס או ציטוט של הפוליטיקאי ששירת את המדינה במשך עשרות שנים - שחקנים, מוזיקאים, ספורטאים, כוכבי נוער ורבים אחרים שיתפו את תחושותיהם על לכתו מהעולם של מר פרס.



הדוגמנית אסתי גינזבורג, כתבה לצד צילום שלה עם פרס שהיא מודה "על הזכות והחסד, על מי שהיית בשביל כולנו ועל מה שנתת. תודה על ההשראה, אחד מהאנשים היקרים בתולדות מדינת ישראל. נוח על משכבך בשלום". ציפי רפאלי, אמה של הטופ מודל בר רפאלי, שיתפה תמונה של בני המשפחה המוכרת יחד עם הנשיא לשעבר, כשלצדה כתבה "נוח על משכבך בשלום".

קרן פלס שיתפה תמונה משותפת של השניים, וספדה לו: "בחיים לא נשכח. אי של סובלנות ותקווה. שמעון פרס חד פעמי שלנו נוח בשלום. בשלום. נעשה הכל כדי שיהיה שלום". הזמר אברהם טל הודה לפרס "על שליחותך ועל חזונך. זכות גדולה היתה לי להכירך כמנהיג וכאדם", בעוד שאמיר פיי גוטמן כתב בפשטות "תודה שמעון. היה שלום".

 

תודה שמעון. היה שלום.

A photo posted by @amirfguttman on




 

מדינת ישראל נפרדת היום מהעומד בראש משפחתה. פרס הוא סיפורו של העם היהודי ושל מדינת ישראל, יקיר האומה ,בעל החלומות הגדולים, איש של מעשים גדולים שעיצבו את פניה של מדינת ישראל לאורך כל שנות קיומה,כתב את ההיסטוריה במו ידיו. איבדנו את אחרון הענקים... ההיסטוריה עוד תדבר נכבדות עליך, ועל פועלך על מי שהיית , על הנתינה שבך, המסירות העצומה הבלתי נגמרת לעם ישראל, להסתובב בכל רחבי הגלובוס ולפאר את עמך ולהלחם על שמה הטוב, אבות המייסדים של המדינה , קשה לדבר עליך בלשון עבר , זהו יום עצוב למדינה שלנו.. המדינה שלך...אנחנו נרגיש את חסרונך היטב. שמעון פרס יהי זכרך ברוך

A photo posted by ירוק ודבש (@duduaharon) on



הזמר דודו אהרון, כתב "מדינת ישראל נפרדת היום מהעומד בראש משפחתה. פרס הוא סיפורו של העם היהודי ושל מדינת ישראל, יקיר האומה, בעל החלומות הגדולים, איש של מעשים גדולים שעיצבו את פניה של מדינת ישראל לאורך כל שנות קיומה, כתב את ההיסטוריה במו ידיו. איבדנו את אחרון הענקים... ההיסטוריה עוד תדבר נכבדות עליך, ועל פועלך על מי שהיית , על הנתינה שבך, המסירות העצומה הבלתי נגמרת לעם ישראל, להסתובב בכל רחבי הגלובוס ולפאר את עמך ולהילחם על שמה הטוב, אבות המייסדים של המדינה , קשה לדבר עליך בלשון עבר , זהו יום עצוב למדינה שלנו.. המדינה שלך. אנחנו נרגיש את חסרונך היטב".

 

ברוך דיין האמת

A photo posted by @zionbaruch on





מיה דגן, כתבה לצד התמונה המשותפת של השניים שהיא "ממש זוכרת את הרגע שהסתכלתי עליו פה והרגשתי שהכל יהיה בסדר. כי היה לו מבט מרגיע כזה. מנחם כזה. שקט כזה. אין לי את התחושה הזאת היום. כי כל עוד הוא היה ידעתי שמשהו דואג. שלמישהו עוד אכפת ממני. תשמור עלינו מלמעלה מר פרס. אנחנו זקוקים לזה. אני אתגעגע אליך. אביר על סוס לבן". השחקן אביב אלוש הסביר שלדעתו "על זה אמר שלמה המלך בחוכמתו: 'טוב שם משמן טוב ויום המוות מיום היוולדו'. עם שלם - בלי שום הבדל של דעה, עדה, עמדה או מעמד אהב ואוהב את האיש הזה שהיה תמיד לגשר שמחבר בין כל הקצוות". כוכב הנוער עודד פז ציין ש"אותך תמיד נזכור עם חיוך על הפנים ואת מורשת השלום שלך נעביר בלפיד מדור לדור".



 

I learned so much from you. Your love for our country was behind any measure. Thank you for everything you've done, Shimon. RIP, your legacy will live forever.

A photo posted by Omri Casspi /// עומרי משה כספי (@omricasspi18) on



יון תומרקין, שיתף מכתב אישי שקיבל מפרס וסיפר ש"בשנת 1996, כשהייתי בן 7, ניצלתי את ההזדמנות ושלחתי ציור שציירתי יחד עם מכתב שכתב אבי לראש הממשלה ושר הביטחון דאז, שמעון פרס. לא עבר זמן רב והגיע מכתב תגובה. לא רק לאבי, אלא גם לי. ילד בן 7. הלסת שלי נפלה מתדהמה והתרגשות. מכתב אישי, החתום על ידי ראש הממשלה. המכתב הזה, קצר ככל שיהיה, השפיע עליי רבות ונמצא על שולחני כבר למעלה מעשרים שנה. תודה לך מר פרס על שירותך למען המדינה ותודה גם מהילד בן ה-7 עליו השפעת כה רבות, הראית לו שגם הוא מסוגל לקבל תגובה מראש ממשלה וגרמת לו להאמין בשלום שאמן ויגיע".

 

בשנת 1996, כשהייתי בן 7, ניצלתי את ההזדמנות ושלחתי ציור שציירתי יחד עם מכתב שכתב אבי לראש הממשלה ושר הביטחון דאז, שמעון פרס. לא עבר זמן רב והגיע מכתב תגובה. לא רק לאבי, אלא גם לי. ילד בן 7. הלסת שלי נפלה מתדהמה והתרגשות. מכתב אישי, החתום על ידי ראש הממשלה. המכתב הזה, קצר ככל שיהיה, השפיע עליי רבות ונמצא על שולחני כבר למעלה מעשרים שנה. תודה לך מר פרס על שירותך למען המדינה ותודה גם מהילד בן ה7 עליו השפעת כה רבות, הראית לו שגם הוא מסוגל לקבל תגובה מראש ממשלה וגרמת לו להאמין בשלום שאמן ויגיע. שמעון פרס 1923-2016

A photo posted by Yon Tumarkin (@ytumarkin) on


 

A photo posted by Gur Alfi Aharon (@alfiguri) on



 

השידור החי הראשון שלי אי פעם היה ביום ההולדת של שמעון פרס. הייתי אז כתב צעיר בחדשות, זה היה יום העבודה הראשון שלי, ונשלחתי ל״הבימה״ לדווח לייב. היו שם המון כתבים, מכל כלי התקשורת והיו רק כמה שניות שבהן היה אפשר לגשת לנשיא ולשוחח איתו. התקרבתי. איחלתי לו מזל טוב. ואני חושב ששאלתי אותו איזו מתנה הוא הכי שמח שקיבל ליום ההולדת. לא בטוח. ואני לא בטוח כי מה שאני זוכר זה מה שקרה אחרי. שמעון פרס, אז נשיא המדינה, בזמן חגיגות יום הולדתו, הסתכל עליי ושאל מה שלומי. מאיפה אני בארץ. אם אני נהנה. ומה אני הייתי רוצה לקבל ליום ההולדת שלי. בערב הזה שהיה כולו שלו, הוא הקדיש לי את כל תשומת הלב, וכשסיפרתי לו שזה השידור הראשון שלי הוא גם איחל לי בהצלחה ו״אני בטוח שזה לא יהיה האחרון״. זה רגע קטן, אישי ומאוד מאוד שולי בחיים שמסמל כל כך הרבה על האיש ששם את טובת האחרים לפני טובתו שלו, שהיה מלא שמחה ואהבת אדם. זה לפחות הזיכרון שלי ממנו. במהלך השנים נפגשנו כמה פעמים, בבית הנשיא, באירועים ממלכתיים. הוא כמובן לא זכר אותי. אבל אני לא אשכח. יהי זיכרו ברוך

A photo posted by נדב בורנשטיין Nadav Bornstein (@nadavbornstein) on


עדי הימלבלוי, כתבה שזכתבה לפגוש את פרס לאחרונה. "היית קסום כל כך שגם ליאו היה מהופנט. יום עצוב. תודה על תקווה חוכמה ואהבה שאין כמותה. נוח על משכבך בשלום איש יקר". שירי מימון ציינה ש"רק רציתי להגיד תודה. החיים שלך היו כל כך מלאי משמעות. זכינו בך. נוח בשלום".

המנחה נדב בורנשטיין שיתף בחוויה אישית: "בשידור החי הראשון שלי אי פעם היה ביום ההולדת של שמעון פרס. הייתי אז כתב צעיר בחדשות, זה היה יום העבודה הראשון שלי, ונשלחתי לדווח לייב. היו שם המון כתבים, מכל כלי התקשורת והיו רק כמה שניות שבהן היה אפשר לגשת לנשיא ולשוחח איתו. התקרבתי. איחלתי לו מזל טוב. ואני חושב ששאלתי אותו איזו מתנה הוא הכי שמח שקיבל ליום ההולדת. לא בטוח. ואני לא בטוח כי מה שאני זוכר זה מה שקרה אחרי. שמעון פרס, אז נשיא המדינה, בזמן חגיגות יום הולדתו, הסתכל עליי ושאל מה שלומי. מאיפה אני בארץ. אם אני נהנה. ומה אני הייתי רוצה לקבל ליום ההולדת שלי. בערב הזה שהיה כולו שלו, הוא הקדיש לי את כל תשומת הלב, וכשסיפרתי לו שזה השידור הראשון שלי הוא גם איחל לי בהצלחה ו'אני בטוח שזה לא יהיה האחרון'. זה רגע קטן, אישי ומאוד מאוד שולי בחיים שמסמל כל כך הרבה על האיש ששם את טובת האחרים לפני טובתו שלו, שהיה מלא שמחה ואהבת אדם. זה לפחות הזיכרון שלי ממנו. במהלך השנים נפגשנו כמה פעמים, בבית הנשיא, באירועים ממלכתיים. הוא כמובן לא זכר אותי. אבל אני לא אשכח. יהי זכרו ברוך".



 

נזכור ולעולם לא נשכח! אתה תמיד תישאר בליבנו

A photo posted by Nicol Raidman (@nicolraidman) on



 

יהי זכרו ברוך.

A photo posted by amostamam (@amostamam) on


 

שמעון פרס 1923-2016 נזכור אותך תמיד ❤

A photo posted by Ofer Hayoun (@oferhayoun) on





 

דע לך שכל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד משלו

A photo posted by einatsarouf (@einatsarouf) on