בית המלוכה הבריטי אישר היום (שלישי) באופן רשמי כי הנסיך הארי נמצא במערכת יחסים רומנטית עם השחקנית האמריקאית מייגן מרקל, כוכבת הסדרה "Suits" ("חליפות") - ודרש מכלי התקשורת להפסיק את "ההתעללות הגזענית והמינית" כלפי חברתו המרגשת של הנסיך. 

אחרי שבשבוע האחרון נמנעו דובריו של הנסיך הארי (32) לאשר או להכחיש את הפרסומים כי הוא יוצא עם מרקל (35) בטענה שמדובר ב"עניינים אישיים", יצאה היום מארמון קנסינגטון, שם מתגורר הנסיך הארי לצד משפחתו של אחיו וויליאם, הודעה חריגה וחריפה על היחס שניתן לבת הזוג, תוך הבעת חשש לביטחונה האישי. 

ההודעה מציינת כי הנסיך מודע מגיל צעיר להתעניינות התקשורתית והציבורית בחייו הפרטיים ושהוא למד להתמודד עם זה "ולעתים רחוקות מאד נקט בפעולה ממשית לגבי הפרסומים הרגילים של סיפורים מומצאים שפורסמו לגביו והוא פעל לפתח יחסים מקצועיים עם התקשורת, תוך התמקדות בעבודה ובעניינים שהוא דואג להם". 

"חצית קו". הנסיך הארי (גטי)
"חצית קו". הנסיך הארי (גטי)

הפעם, כך הבהירו בארמון, לא יכול היה הנסיך לשתוק וכי "בשבוע האחרון נחצה קו". "החברה שלו, מגאן מרקל, הייתה קורבן לגל של התעללות והטרדה", נאמר בהודעה הדרמטית. "חלק מזה היה פומבי -השמצה בעמוד הראשון של עיתון ארצי, נימות הקול הגזעניות בטורי התגובות והסקסיזם והגזענות המוחלטים של גולשים במדיה החברתית ובתגובות בכתבות ברשת. חלק אחר הוסתר מהציבור - קרבות על מנת למנוע פרסום השמצות, אמה צריכה להיאבק בצלמים כדי לצאת מפתח ביתה, הניסיונות של כתבים וצלמים להשיג גישה בלתי חוקית לביתה ושיחות שמגיעות למשטרה לאחר מכן, השוחד שמציעים עיתונים לאקסים שלה, ההפצצות על כמעט כל החברים, עמיתים לעבודה והאהובים בחייה". 

השמצות ופפראצי. מייגן מרקל (גטי)
השמצות ופפראצי. מייגן מרקל (גטי)
מה יגידו האקסים? מרקל (גטי)
מה יגידו האקסים? מרקל (גטי)

דובריו של הארי הדגישו כי "הנסיך מודאג לגבי ביטחונה של מרקל ומאוכזב מאד שהוא לא יכול להגן עליה". "לא הוגן שחודשים ספורים לתוך מערכת היחסים שלה עמו, מרקל צריכה להיות נתונה לסערה כזו", המשיכה ההודעה. "הוא יודע שפרשנים יאמרו שזה 'המחיר שהיא צריכה לשלם' וזה 'הכל חלק מהמשחק'. הוא לא מסכים לחלוטין. זה לא משחק - אלה החיים שלה ושלו".  

עד כה נמנעו שני הצדדים מלאשר באופן רשמי את הפרסומים שהחלו לפני קצת יותר משבוע, לפיהם הנסיך הבריטי מצוי במערכת יחסים עם השחקנית הגרושה. עם זאת, מרקל רק שלחה רמיזות באינסטגרם. אחרי הפרסום הראשון, היא הציגה צילום של שתי בננות בתנוחת שינה עם הכיתוב "ישנים עמוק" ושתי נשיקות, ובשבוע שעבר היא הוסיפה צילום של כוס תה עם תשבץ. בראיון שהעניקה לוונקובר סאן, היא לא התייחסה לרומן ורק אמרה "אני מרגישה הבחורה בת המזל הגדולה בעולם".

עם היפות שלוווו. הנסיך השובב הארי (גטי)
עם היפות שלוווו. הנסיך השובב הארי (גטי)

המגזין פיפל דיווח בשבוע שעבר כי השניים יוצאים יחד כבר חודשיים וכי הנסיך אף הציג בפני אביו את חברתו החדשה, שעוסקת גם בתחום האופנה ובפעילות הומינטרית. "הארי די רציני לגביה והיא די רצינית לגביו", אמר חבר של השניים. "זה נהדר. יש להם הרבה מהמשותף והם יסתדרו היטב מצוין". הוא לא פסל את האפשרות כי בעתיד הלא רחוק אף עשויה להגיע הצעת נישואים.

כעת, למבחר תמונות באדיבותה של בת הזוג של הארי, מייגן מרקל:
 

A photo posted by Meghan Markle (@meghanmarkle) on


 

A photo posted by Meghan Markle (@meghanmarkle) on


 

A photo posted by Meghan Markle (@meghanmarkle) on


 

A photo posted by Meghan Markle (@meghanmarkle) on