מתברר שרן כרמי בוזגלו, 52, שמקדיש את כל זמנו לפעולות מחאה והסברה התומכות בחייל אלאור אזריה, נחשב לנמסיס של דייר בית "האח הגדול" שרון גל, שגם הוא יצא לקמפיין על גבו של החייל היורה. למי שלא ממש מעודכן, בפעולתו הראשונה של בוזגלו, הוא הגיע למחנה רבין בקריה בתל אביב והניף שלט בגנות "הפקרת חיילים בשטח". בהמשך הוא הגיע לבית ראש הממשלה כשהוא מוסיף לשמו את שם המשפחה "בוזגלו", כתגובה לשיח המתלהם ולהשתלחות בבני עדות המזרח.

כרמי, מבחן בוזגלו?
"אני איש שטח. אני לא פועל למען אלאור אזריה אלא למען השקפת העולם שלי, שחייל ששלחנו לקרב צריך לדאוג לו".

כמה מילים על כניסתו של שרון גל לבית "האח הגדול"?


"אני נאמן למה שאמרתי תמיד: אני מאמין במנהיגות, לא בלהשאיר חיילים בשטח, לא בלעזוב ברגע האמת. אני חושב שעניתי לך. אתן לך גם סקופ: יש לי תכתובת עם שרון גל מהעצרת שערך זיו שילון. שרון גל הוציא את ההודעה הנבזית שלפיה המשפחה מתנערת ממני וכו', ואז שאלתי אותו איך זה שבזמן שהוא נעלם וכולם שאלו לאן ושפכו את דמו, אני הגנתי עליו, והוא ענה לי ‘נו באמת, אנחנו לא בתוכנית ריאליטי'".

יש לך סיפור חיים אישי קשה מאוד. אבא שלך התאבד.

"אני לא מתייחס לאבא שלי. המשפחה שלי לא מזדכה על הציוד באופן הסטנדרטי. יש עניינים, יש שם כל מיני דברים לא רלוונטיים".

רן כרמי בוזגלו (צילום: אבשלום שושני)
רן כרמי בוזגלו (צילום: אבשלום שושני)

אולי בגלל הדברים שחווית אתה יותר רגיש לזולת?

"אני פגוע נפשית מעצם לידתי. לא מנסה למצוא את הגורמים. אפשר לנסות לשייך את זה לשריטות שעברתי בחיים הפרטיים ובצבא. אני מוזיקאי ומנגן ג'אז, מתפרע ויוצר. אדם נורמלי לא יכול להיות אמן".

איך הגעת להיות כל כך ימני?

"את ההשקפה הפוליטית גיבשתי בגיל צעיר וכחייל במלחמת של"ג. אין לי בעיה עם זה שמתקיפים אותי ומקללים אותי".

שרון גל (צילום: ינאי יחיאל)
שרון גל (צילום: ינאי יחיאל)

מה משפחת אזריה חושבת על כך ששרון גל נטש ברגע השיא?

"שרון גל ואני זה שני עולמות שלעולם לא ישיקו. אני בא מהשטח וכל השקפת העולם שלי היא ניהול מאבק ערכי. לא באתי להפיק רווח זה או אחר, באתי כדי להתקומם על נטישת חייל מתוך אידיאולוגיה. לא באתי להיבנות על המאבק. במאבק שלי אני מקריב את העבודה שלי, את המשפחה, הכספים. לא עושה את זה בשביל מישהו. נלחמתי באותה צורה גם למען שחרור גלעד שליט, שכן היה הילד של כולנו. אלאור הוא לא הילד של כולנו. הרבה מנסים להבין את המניע שלי והמחלקה היהודית בשב"כ התלבשה עלי, עוקבים אחרי ומצותתים לי לטלפון. אני גם יודע שמי שעוקב אחרי חיתן לפני שבועיים את הבת שלו ואני מאחל לו מזל טוב. אצלי זה נטו אידיאולוגיה".

האנשים שעומדים מאחורי המאבק של אלאור אזריה יצביעו לשרון גל ב"אח הגדול"?

"את היחס שלי לשרון גל אני יכול לסכם במשפט אחד. אני מאחל ומייחל שאלאור אזריה ישתחרר ויספיק לסמס לשרון גל. אני, בניגוד לשרון גל, לא נוטש חיילים בשדה הקרב, בטח לא לפני ההכרעה. ואני יכול לתת לך סקופ".

אז תן לי.

"גם אני יכולתי להיות ב'אח הגדול' וסירבתי".

לגמרי
לגמרי