היהודים ברחבי העולם, מתייחדים היום (שני), יום הזיכרון לשואה ולגבורה, עם זכר ששת מיליון קרבנות השואה - ומוקירים את חייהם של הניצולים שנותרו בחיים. כמה מכוכבי תעשיית הבידור הישראלית, ששוהים בארץ או בחו"ל, החליטו לשתף ביום זה את סיפוריהם האישיים של בני משפחתם שנספו או ניצלו בשואה, לצד אחרים ששיתפו את תחושותיהם ומכאובם כלפי הרצח ההמוניז שהופנה כלפי בני עמם.

בין הכוכבים המוקירים את קרוביהם שניצלו מהתופת בתקופת מלחמת העולם השנייה, הייתה גל גדות, ששיתפה תמונה של סבא שלה, וכך כתבה "סבא, אני מתגעגעת אליך, גיבור. עזבת אותנו לפני שלוש שנים, אבל המורשת שלך חיה איתנו לנצח. סבא שלי נולד ב-1928 בכפר קטן בצ'כוסלובקיה. כל המשפחה שלו הושמדה במלחמת העולם השנייה. רק בגלל שמישהו החליט שהם לא מהדת והגזע הנכון. סבא שלי לימד אותי שאין דת לא נכונה. אין צבע לא נכון, ואין גזע לא נכון. לימדו אותי לאהוב את כל האנשים לפי הלב שלהם. כולנו נשמות ורוחות בעולם הזה. האור תמיד צריך לנצח את החושך, ואהבה צריכה לנצח שנאה. היום נזכור ולא נשכח."


 

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on


השחקנית מיה דגן, בחרה דווקא להתעסק בניצולים ולשתף תמונה של מטבח בבית ניצולת שואה "אני רוצה שנילחם אנחנו על אלה שנשארו. שכבר לא נשאר להם כוח להלחם יותר.עצוב וכואב בכל הגוף". לאה שנירר, כבכל שנה מוקירה את אמא שלה שניצחה את המלחמה, ושרדה כדי לחגוג יום הולדת בערב יום השואה למרות הניסויים שעברה על ידי ד"ר מנגלה.


 

A post shared by MayaDagan (@mayadaganpfeffer) on


 

A post shared by Lea Schenirer (@leaschenirer) on


נטלי עטיה, בחרה לשתף קטע קטן ממכתב שכתבה לבנה הבכור כשביקר בפולין "במסע החיים" במסגרת בית הספר. "אני מניחה שעברת עד עכשיו חלקים לא פשוטים במסע הזה. שאלות לא פתורות, תדהמה מול אי ההבנה לקלוט איך רוע ושיגעון יכול היה לשלוט בעולם , ההבנה מה זה להיות יהודי ולהשתייך לקבוצה כל-כך קטנה, אבל כל כך מיוחדת , הרצון לעולם טוב יותר ומרוקן מאגו ושטויות . מקום נקי, חכם ויפה כמו מי שאתה .

אני מאחלת לך אהוב שלי שתזכור את כל הדברים הטובים שאתה רוצה לעשות למענך ולמען העולם הזה, ושאף אחד, גם לא אתה, תזיז אותך מלהגשים ולעשות שינויים בעולם , כמו זה שאתה יודע שמגיע לך ולמשפחה שלך לחיות בו . למשפחה שלנו ששורשיה פזורים בכל העולם ; פולין , רוסיה , ספרד, תורכיה , אפריקה וישראל, כשהאחרונה, הינה המדינה היחידה בעולם שניתנה ללאום עפ״י היסטוריית תנ״ך עתיקה ביותר".

ג'ודי שלום ניר מוזס, מוחאת  על מצבם של ניצולי השואה " אם הייתי טיפוס מרדן, הייתי קוראת להחרים את הטקסים ליום השואה,לצרוח בוז לפוליטיקאים צמאי הכבוד שמלרלרים בהם‏,הייתי מבקשת מכלכם כמחאה לא לעמוד בצפירה,עד שכל ניצולי השואה שחיים בינינו וירצו בכך יעברו לבית אבות חמישה כוכבים, ‏אני כבת לאמא פולה ז״ל, האמא הכי טובה בעולם, פרטיזנית יתומה וגיבורה ששיקמה חיצונית את חייה, אבל את הבור שנפער בנפשה מעולם לא מילאה,(בתמונה עם בן גוריון) לא אעמוד בצפירה היום שוב מתעסקים בסמלים במקום לדאוג לחיים עצמם".


 

A post shared by Judy Mozes (@judymozes) on


בלי הרבה מילים, הנציחו גם מפורסמים כמו הראל סקעת, אורנה דנינו, יעל בר זוהר, לירון טילטיל ועוד רבים ואחרים


 

A post shared by Harel Skaat (@harelskaat) on