בימים אלה הוגשה תביעת ענק נגד חברת פלאפון על ידי קובי אושרת ואקו"ם על כך שפלאפון השתמשה בשיר של קובי אושרת, ולא שילמה לו בגין זכויות יוצרים. מדובר על סכומים עתידיים של מיליוני שקלים על השיר "שמש אדומה", שהרינגטון שלו שימש במהלך תקופה ארוכה כמוזיקת הרקע עד למענה האנושי. בעוד פלאפון טוענת כי מדובר רק באקורד המזכיר את השיר של אשרת שעובד על ידי מומי לוי (האחיין של גלי עטרי), הבין אשרת עם אוזניו הרגישות לבייביז שלו שמדובר באחת מיצירותיו המוצלחות והחליט להשיב את הבן והתגמול הביתה. כרגע , עד שיועברו הנתונים בצו בית משפט מפלאפון לאקו"ם עומדת התביעה כל סכום של 2.5 מיליון ש"ח לצרכי אגרה בסיסיים.

אשרת, אולי עוד קיץ?
"חבל שחברות גדולות כמו פלאפון מתנערות מחובתן לשלם זכויות יוצרים כשהם משתמשים ביצירות המוגנות על פי חוק. ובכלל פוגעים בפרנסתם של יוצרים, מקווה שהצדק יראה ויעשה במהרה".

נתקלת בעבר בתופעה כזו?
"זו לא פעם ראשונה שחברות גדולות מנצלות יוצרים ומשתמשות ביצירות שלהם. וגם אם זה נעשה בתום לב עדיין צריך לשלם תמלוגים. הייתי מוכן להתפשר ולא להגיע למשפט עם כל הפרסום שמשתמע מכך. גם אקו"ם הייתה מוכנה להגיע לפשרה כדי שלא יגיע לתקשורת ופלאפון סירבו".



בא כוחה של אקו"ם, עו"ד נחום גבריאלי ממשרד זליגסון גבריאלי ושות', מסר בתגובה: 'פלאפון מכרה ללקוחותיה את הצליל בהמתנה כברירת מחדל ולקוחות רבים שילמו לה על צליל זה כל חודש במשך שנים. אין שום סיבה שקובי אשרת, שהלחין את היצירה שהיא צליל ההמתנה, לא ייהנה מהתמלוגים שמגיעים ליוצר. על פלאפון לשלם תמלוגים על רינגטון עפ"י חוק ועפ"י הסכם עם אקו"ם שבה מאוגדים היוצרים. במקרה הזה מגיעים ליוצר לא רק התמלוגים על השימוש ביצירתו אלא גם פיצויים על הפרת זכויותיו במשך שנים".

מפלאפון נמסר: כתב התביעה התקבל לפי חודשים רבים, והוגש כתב הגנה. מדובר בתביעה חסרת בסיס, והדברים יתבררו בבית המשפט".