ניל בן פורת, אחיה למחצה של בר רפאלי, זוכה לפני שבועיים מאשמת הטרדה מינית. עכשיו הוא פותח את הפה. תיהנו: "הסיפור היה בסניף התל אביבי של ‘זינק' שכבר אינו קיים. הייתה מלצרית שעבדה אצלי זמן רב, ולימים היא הפכה להיות מנהלת משמרת. מאוד מקצועית, עשתה את עבודתה. לפני חמש וחצי שנים התחיל כאוס אחרי ישיבת צוות סוערת שניהלתי. במהלך הישיבה היו חילופי האשמות. היא קמה, לקחה את הרגליים והלכה."  סיפר

"אחרי ארבעה ימים, יריב, השותף שלי, אומר לי שהיא שלחה הודעה שבה היא שואלת מה קורה עם מכתב הפיטורים שלה. יריב אמר לה שאף אחד לא פיטר אותה, שהיא הלכה הביתה. ואז היא אמרה לו שאין שום בעיה. אחרי שבוע טלפנה ליריב שוב והתחילה לאיים ולהתלכלך. היא הגישה תביעה בבית דין לענייני עבודה, שם דרשה פיצויי פיטורים, הלנת שכר, חופשה והבראה, והפלא ופלא - מאוחר יותר הגיע גם נושא ההטרדה המינית. אז השופטת החליטה, ואל תשאלי אותי למה, שמגיע לה 10,000 שקל בגין הטרדה מינית".

ניל בן פורת (צילום  עצמי)
ניל בן פורת (צילום עצמי)


מה אמא שלך אמרה?

"לא שאלתי את דעתה ולא זוכר שאני מדבר איתה או מתייעץ איתה על דברים, או שאכפת לי ממה שהיא או מישהו אחר אומרים. כשהבן שלי, הוא היה אז בן 10, חזר הביתה עם דמעות ואמר: ‘כולם ירדו עלי בבית הספר וצחקו עלי שאבא שלי מטריד מינית', פה נגמר השיר. ניגשתי לעו"ד נחום פינברג, אמרתי לו שאם היו דברים בגו לא הייתי מתקרב לפה, הייתי מרכין ראש וממשיך הלאה. אבל יש פה כנראה בחורה רודפת בצע וכסף, שמנצלת את העובדה שאני 'אח של' על מנת לפגוע בילדים שלי. בסופו של דבר, זוכיתי בערעור".

מכירה את אבא שלך, שוקי בן פורת. אתה לא דומה לו באינסטינקטים שלו.

"אני את אבא שלי מאוד אוהב, ואני בטוח שגם את. ההבדל ביני לבינו זה שהוא נשמה טהורה, אני קילר. רפי רפאלי לידי זה נשמה טהורה. אם אשתי הייתה אומרת לי שהיא לא מאמינה לי ועוזבת אותי, הייתי אומר לה ללכת, שבחורות יש כמו דגים. לא מאמינה לי, זכותה".

אתם ביחד?

"אני ואשתי לא ביחד. אנחנו בהליכי פירוד".

אני יכולה לכתוב את זה?

"כן, זה לא סוד. חברים הכי טובים בעולם, רואים אחד את השני כל יום וכל היום".

למה אתה ואשתך נפרדתם?

"סתם כי פשוט לא מסתדרים".

התחתנתם, התגרשתם, התחתנתם שוב, ואתם עוד פעם מתגרשים?

"כן, אבל נשארנו ביחסים טובים".

מה אמא שלך אמרה על הגירושים?

"בכל מה שקשור לאמא שלי אני רוצה לשמור על זכות השתיקה".

דווקא מעניין.

"אני יודע. אני רוצה לשמור על זכות השתיקה, ואני רוצה שתכתבי את זה".

למה, אתה לא בקשר איתה?

"גם על זה אני רוצה לשמור על זכות השתיקה".


 

A post shared by Bar Refaeli (@barrefaeli) on


באי כוחה של המתלוננת, עורכי הדין פרץ אברהם ואמיר משה, מסרו בתגובה: "בית הדין האזורי לעבודה קיבל את טענותיה של העובדת וחייב את המעסיק ברוב רכיבי כתב התביעה, לרבות עבירת ההטרדה המינית וחייב אותו לשלם לעובדת סך של 61 אלף שקל".  

"במסגרת הערעור, בית הדין הארצי לעבודה החליט להתערב בקביעתו העובדתית של בית הדין האזורי לעבודה בגין ההטרדה המינית וביטל את הפיצוי בסך של 10,000 שקל ובלאו הכי נותר בעינו הפיצוי בסך 51 אלף שקל שמסעדת 'זינק' שילמה לעובדת. החלטת בית הדין הארצי לעבודה אינה ניתנת לערעור וכל שנותר הוא לכבד אותה. הטלת הרפש בעובדת תהווה עילה לתביעת לשון הרע".

עו"ד נחום פיינברג, בא כוחו של בן פורת: “מלכתחילה ההכרעה בתיק זה הייתה לטעמי טעות משפטית. גם בתי המשפט לא חפים מטעויות, וטוב שיש הכרעת ערעור שידעה לשים את הדברים במקומם ולקבוע את הממצאים חד־משמעית לטובת ניל. אין מדובר בהחלטה מטעמי ספק".

בר רפאלי וניל בן פורת (צילום: אביב חופי)
בר רפאלי וניל בן פורת (צילום: אביב חופי)