חברויות של שנים, יחסי עבודה שהתקלקלו ומחלוקות על רקע פוליטי: תשע"ז הייתה מלאה בסכסוכים. ליאורה עושה לכם סדר. 

אבי גבאי vsמשה כחלון

כמו כל סכסוך ראוי, זה התחיל באידיליה קסומה: משה כחלון, שרץ לבחירות עם מפלגת כולנו, צירף את אקס מנכ"ל בזק אבי גבאי, שהצמיד לחזהו את הטיקט החברתי (אז מה אם הוא עשה מיליונים במגזר הפרטי, למה להיות קטנוניים?). אחרי שהשניים צעדו יחד לעבר הזריחה בבחירות האחרונות, קיבל גבאי את תיק איכות הסביבה ואז החל לגלות עצמוניות, שהגיעה לשיאה עם פרישתו מהממשלה. אחרי הגרסה הגבאית ל"איני יכול עוד", הוא קינח בראיון ב"עובדה" אצל אילנה דיין, שבו דיבר בכמעט גילוי לב על השחיתות השלטונית והשקרים הגדולים שם בבית המחוקקים. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים: גבאי כבש את מפלגת העבודה הרצוצה. כחלון, מצדו, שמנהל חזית התשה עם ראש הממשלה נתניהו, לא הסתיר ואמר: "התאכזבתי מאדם שקיבל צ'אנס", לא לפני שגבאי עקץ וציין שהוא לא רוצה להיות "במפלגה של קול אחד".



אבי גבאי, אולי תרצה להתנצל בפני האיש והחיוך שהכניס אותך לפוליטיקה?

"ליאורה, שתהיה לך שנה טובה במיוחד".

עמרי כחלון, יועץ התקשורת של כחלון מסר בתגובה: "לא מעוניינים להתייחס לנושא".

אבי גבאי ומשה כחלון. (צילום: אילוסטרציה)
אבי גבאי ומשה כחלון. (צילום: אילוסטרציה)

מירי רגב vs ליאור אשכנזי

שרת התרבות מירי רגב אוהבת עימותים וכותרות ומככבת במיני מלחמות בתדירות שבה הח"כית לשעבר אנסטסיה מיכאלי ביקרה בחדרי לידה. אחרי הקרבות הרבים עם אנשי התרבות, שנערכו חדשות לבקרים, החליטה רגב לצאת במתקפה כוללת על הסרט שרבים אינם זוכרים את שמו, אבל כולם מכירים כ"סרט עם ליאור אשכנזי שמירי רגב תקפה" ("פוקסטרוט", למי שמתעקש).

רגב לא אהבה את הסרט, דיברה, תקפה, איימה, טענה שהוא מציג את צה"ל באור שלילי ומבאיש אותו, ובתגובה זכתה לתגובה מהשחקן הראשי אשכנזי, שאמר על השרה: "אם היא הייתה קוראת את צ'כוב, היא הייתה מבינה שמדובר באלגוריה". רגב, כמו רגב, מיד יצאה בתגובה מתלהמת וקראה לליאור אשכנזי לא להיות "הגרבוז של המזרחים". ולא, זה לא נגמר בזה, השרה טענה במהלך נאום שנשאה בטקס השקת "יום הקולנוע הישראלי": "לליאור אשכנזי שהתנשא מעלי, אל תביא את צ'כוב כעורך דין". בהמשך רגב לא הוזמנה לטקס פרסי אופיר והולעגה בנאום פייסבוקי אלטרנטיבי בחיקוי מצוין של יובל סמו מ"ארץ נהדרת". אבל שתי שאלות נותרו פתוחות: איך תסתיים המלחמה והאם רגב בכלל צפתה בסרט?

ליאור, אשכנזי או מזרחי?

"אני מנוע מלהגיב, סליחה".

אלי סבתי, יועץ התקשורת של מירי רגב, מסר בתגובה: "השרה רגב לא הגיבה כדי לסגור חשבון חלילה. היא הגיבה כדי להביע דעה עניינית ומקצועית נטו".

השרה מירי רגב וליאור אשכנזי. (צילום: אילוסטרציה)
השרה מירי רגב וליאור אשכנזי. (צילום: אילוסטרציה)


אייל גולן vs אביו דני ביטון
סכסוכי אבות ובנים אינם דבר נדיר בישראל. רק לפני חודש אבא של ערן זהבי טען שבנו לא יכול להיות הקפטן של שום דבר, בתגובה להשלכת סרט קפטן על ידי הבן במשחק הנבחרת. בגזרת משפחת גולן–ביטון, פרשיות הסקס הביאו למתח ולניתוק. ארבע שנים אחרי התפוצצות הפרשה השתחרר האב דני ביטון ממאסר וניסה לחדש את הקשר עם בנו - אך ללא הועיל.

למי ששכח: בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע לפני שנתיים את ביטון, בן 67 מאור עקיבא, לאחר שהודה במסגרת הסדר הטיעון על הבאת אדם לידי מעשה זנות בנסיבות מחמירות ושיבוש הליכי משפט. על האב נגזרו שנתיים מאסר בפועל. התיק נגד אייל גולן נסגר.

ביולי 2016 פנה ביטון לוועדת השחרורים של שב״ס לאחר שריצה כ–14 חודשים בכלא מעשיהו. ועדת השחרורים דחתה את בקשתו. גם הבן דוחה את בקשותיו של האב לסולחה ואף לא מוכן לשמוע את שמו, למרות התחנונים מצד האב. זוכרים את המכתב המפורסם של גולן לאחר התפוצצות הפרשה, עם האמירה הרגשנית "רציתי אבא"? אז נראה שכבר לא. וכמו שזה נראה גולן הספיק להתאושש מהפרשייה ואפילו לדבר עליה בראיון מעורר מחלוקת (ובעיקר מעורר קבס) מול דנה וייס, כשהגיש את הפרשנות שלו למה מוסרי ומה לא בקיום יחסים עם מעריצות צעירות במיוחד.

ביטון, דנידין? היית רוצה להחזיר את הקשר לקדמותו? לבקש סליחה?

"הכל בסדר. שיהיה לך גמר חתימה טובה".

אתה רוצה להתנצל בפניו?

"תודה רבה לך".

מליאם הפקות נמסר בשם אייל גולן: "אנו לא עונים על שאלות מסוג אלה. תודה ושנה טובה ומתוקה".

אייל גולן ואביו, אבי ביטון (צילום: אילוסטרציה)
אייל גולן ואביו, אבי ביטון (צילום: אילוסטרציה)





ירון דקל vs גולן יוכפז

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, כבר פינה את כיסאו לשמעון אלקבץ, אבל בבית המשפט נמשכת התביעה שהגיש נגדו גולן יוכפז, פעם איש גל"צ והיום מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10. חילופי האש בין השניים עלו במסגרת תביעה שהגיש יוכפז נגד גל"צ, אחרי שלדבריו פוטר שלא כדין. יוכפז, שעבד בתחנה מאז שנות ה–90, טען בתביעתו, באמצעות עו"ד סיגל פעיל, כי לאחר מינויו לתפקיד מנכ"ל חדשות ערוץ 10 נדחק אל מחוץ לתחנה על ידי דקל ממניעים זרים. לדבריו, דקל חזר בו מסיכומים קודמים עמו ומנע ממנו להמשיך להגיש את התוכנית "בוקר טוב, ישראל". יוכפז דרש פיצוי בסך 1.3 מיליון שקל.

מנגד, דקל וגל"צ טענו, באמצעות עו"ד איה דויטשר–קורנהאוזר, כי יוכפז נקלע ל"ניגוד עניינים אינהרנטי" עם מינויו למנכ"ל חדשות ערוץ 10 ונמנע מלהשיג את האישור הדרוש כדי שיוכל להמשיך לעבוד בתחנת הרדיו, ובסופו של דבר נטש את התחנה. חוץ מזה, דקל הכחיש בתצהיר לבית המשפט כי דאג לסילוקו של יוכפז מהתחנה משום שחשש שהמשך עבודתו בה יפגע בסמכותו העיתונאית, וכראיה הצהיר שגייס לתחנה עיתונאים "חזקים" ובעלי שם.

יוכפז, הורה דקל?

"מאחל לכולם גמר חתימה טובה".

גם לירון?

"גם לירון".

ירון דקל סירב להגיב.

ירון דקל וגולן יוכפז. (צילום: אילוסטרציה)
ירון דקל וגולן יוכפז. (צילום: אילוסטרציה)

אליעזר פישמן vs עמליה דואק וליאור קינן

סיקור נפילתו של הטייקון אליעזר פישמן ייזכר גם בזכות הרגע הקסום ההוא שבו איבד שליטה ביציאה מבית המשפט ונבח על עיתונאית חדשות 2 עמליה דואק, שניסתה לעשות את עבודתה ולשאול שאלות: "את מוכנה לעוף לי מהעיניים? ביקשתי שלא תפני אלי", אמר וקינח ב"לכי קיבינימט".

וזה לא נגמר שם. כחודש לאחר המופע העתיר בסטייל ואיפוק מצדו של הטייקון הנופל, שצבר חובות בסך 4 מיליארד שקל לבנקים, ניסתה הכתבת הכלכלית של חדשות 10, ליאור קינן, לראיין אותו. פישמן, בתגובה מאופקת במיוחד, איים: "את מוכנה לזוז מפה לפני שאת מקבלת סטירה ממני?".

ליאור קינן, הלחי השנייה.

"לשאלתך - סלחתי. שנה טובה לכולם".

עמליה דואק סירבה להגיב.

טובה פישמן, אשתו של אליעזר, כך יפה?

"לדעתי, הוא התנצל בפני ליאור. בהחלט התנצל. עם עמליה דואק אני לא יודעת מה היה, אני רק ראיתי בן אדם שבקושי הלך, הייתה לו בעיה ברגליים, וכל הזמן דוחפים מיקרופון. תנסי שיעשו לך את זה ונראה איך את תגיבי. קורה שמאבדים עשתונות, נכון? נכון או לא? מה שהיה, היה. גמרנו. אני לא חושבת שצריך לעורר את זה. מספיק. ואני לא יכולה להתנצל בשם אף אחד".

אליעזר פישמן ועמליה דואק. (צילום: אילוסטרציה)
אליעזר פישמן ועמליה דואק. (צילום: אילוסטרציה)


משפחת רפאלי vs אריק ויינשטיין

בשנת 2003 הייתה בר רפאלי דוגמנית מתחילה כבת 18, צעירה ישראלית לקראת גיוס לצה"ל. רפאלי הגישה בקשה לקבל דחיית שירות, אבל בצה"ל הבהירו לרפאלי שהיא אינה שונה מכל מועמדת אחרת לשירות צבאי.

אבל רפאלי לא עלתה על מדים לתפארת מדינת ישראל, אלא נישאה בטקס כמעט חשאי וצנוע לאריק ויינשטיין, חבר של המשפחה המבוגר ממנה ב–22 שנה וחי באותו הזמן עם בת זוג. לפני כן ביקשה לפתוח תיק נישואים ברבנות במגדיאל, ולאחר שהתברר שההליך מסובך עשתה זאת ברבנות בעיר אחרת, בנוכחות שני עדים. הימים חלפו, רפאלי הפכה למותג־על, ומצדו של ויינשטיין יש ספר, שכולל גם את הפרק ההוא בחייו. במשפחת רפאלי כמובן לא התלהבו מהקונספט, בטח לאחר שהאב רפי כינה לא אחת את החתן לשעבר "חולה נפש".

ומה אומר האיש מאחורי הספר (שיצא בפורמט דיגיטלי), שניתק את הקשר עם בני המשפחה: "זו משפחת רפאלי. הכושי עשה את שלו, והכושי יכול כבר ללכת. לגבי הספר, אני שמח מאוד שכתבתי אותו ומקבל הרבה פידבקים טובים וחיוביים, תודה לאל. לגבי סולחה - מעולם לא רבנו, רפי לכלך בכל הזדמנות, אבל בחודש הסליחות והרחמים אני מוחל וסולח".

משפחת רפאלי, כצפוי, סירבה להגיב.

בר רפאלי ואריק ויינשטיין. (צילום: אילוסטרציה)
בר רפאלי ואריק ויינשטיין. (צילום: אילוסטרציה)

להקת היי פייב vs אמיר פרישר גוטמן

רבות נכתב ודובר על מותו הטרגי של אמיר פרישר גוטמן, שטבע בדיוק בחגיגות יום הולדתו החדש, שנקבע בתאריך שבו נודע לו כי אינו חולה בסרטן. לאחר מותו הוצפה הרשת בפוסטים רבים, שעסקו בחמקמקותו של הגורל, בכאב על לכתו של הזמר, בהספדים - וגם במתקפות נגד חברי להקת היי פייב. למי ששכח: זמן קצר לפני האבחון המוטעה של סרטן בגופו של אמיר, תוכנן מופע איחוד של להקת הבנים שהייתה אי־אז פופולרית. המחלה של אמיר קטעה את התוכניות, והסכסוך הרדום הרים ראש עם מותו. לטקס האשכבה ובמסע ההלוויה שנערך בבית העלמין "מנוחת עולם" שבנתניה, הגיעו רבים: חברים, מעריצים ולא מעט קולגות מעולם התרבות והבידור. מי שבלטו בהיעדרם היו החברים ללהקה, דבר שלא נעלם מעיני המעריצות. אחת מהן תקפה בפוסט: "יש לי מה להגיד לתקשורת כולה ולכמה 'חברים' שהיו איתך בלהקה. אתם צריכים להתבייש. במקום לשים תמונה עלובה ושחורה ולהגיד שזה 'יום שחור' הגיע הזמן להתנצל! כולנו יודעים שזה לא יום שחור ולא נעליים בשבילכם, כאב לכם על תשומת הלב שהוא קיבל, כנראה שתמיד כאב לכם עוד מימי הלהקה. אתם חלום ילדות שהתנפץ, ההוכחה לכך שצביעות כן קיימת. להתראיין בתקשורת? להגיד שהוא כן היה חבר? על מי אתם מנסים לעבוד?".

ליאורה פנתה לכל אחד מארבעת חברי להקת היי פייב הנותרים, וכולם סירבו להגיב.




להקת היי פייב ואמיר לרישר גוטמן ז"ל (צילום: אילוסטרציה)
להקת היי פייב ואמיר לרישר גוטמן ז"ל (צילום: אילוסטרציה)

שימי תבורי vs יואל בן אמו

הזוגיות בין שימי תבורי ויהודית באומן הביאה עמה לא רק קרע במשפחת תבורי אלא גם מלחמה לא נגמרת בין שימי לאמרגנו לשעבר, יואל בן אמו, שעלתה גם על פסים משפטיים. עם פרוץ הסכסוך יצאו השניים בטינופים הדדיים, עד שתבורי שלח, באמצעות עו"ד מתן שוק, מכתב לבן אמו ובו התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים בדרישה לעגן את זכויות היוצרים של תבורי בכל שנות הקריירה שלו, להפסיק להציג את עצמו כאמרגן של תבורי, לא ליצור יותר קליפים מהשירים של הזמר ולא להפיץ את הסרטונים ביו־טיוב. לקינוח דרש תבורי פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של עד 100 אלף שקל בגין כל הפרה של זכות היוצרים שלו, בזמן ששקל להגיש תביעה על נזקים שנגרמו לו, המוערכים בכחצי מיליון שקל.

בן אמו לא טמן ידו בצלחת: "הוא רוצה ממני 600 אלף שקל? אני אכתוב לו מכתב מעו"ד שאני רוצה ממנו מיליון דולר. סליחה, מיליון דולר הוא חייב לי. זהו. הוא חייב לי על 30 שנה שלא הרווחתי ממנו כלום. אני מתכוון לקחת להם הכל מההתחלה עד הסוף".

שימי תבורי, אדון הסליחות?

"עם יואל בן אמו אני בחיים לא אשלים. כל עוד אני חי אני לא רוצה לשמוע ממנו על העוול שעשה ליהודית ולילדים שלי. אני לא ממשיך את המשפטים, אבל לא סולח לו. שיסלח לו אלוהים. זה הנחש הכי מלוכלך שהכרתי, הוא גרם ליהודית טראומה גדולה. הרס לה את החיים".

שימי, יום כיפור.

"אני לא סולח. סליחה. שיסלח לו אלוהים. ואת יודעת, יהודית ביקשה שאני אסלח לכולם והיא התחננה, אבל יש לי כבוד, את יודעת".

בן אמו, בוא ונרקוד נסלח?

"בטח שאני סולח לשימי. שימי תבע אותי ללא סיבה, ואני סולח. לא הכל אשמתו. ואם ילדיו יחליטו לעשות שלום עם אביהם, אני חושב שזה נורמלי לגמרי, כאבא אני יכול להבין את זה. שימי חייב לי 300 אלף יורו, ובינתיים אני סולח על האיחור בתשלום החוב, כי אני יודע שאין לו מה לתת היום. אך אני לא אסלח ליהודית אשתו שעשתה משימי עבד והרחיקה אותו מילדיו וחבריו. רק אלוהים יכול לסלוח לה. לא משנה איפה אנחנו נמצאים היום, אני לא אשכח את הרגעים הטובים שעברנו ביחד.

"אז אני מאחל לשנה החדשה, בריאות לשימי ובניו, עד 120 שנה".




שימי תבורי ויואל בן אמו. (צילום: אילוסטרציה)
שימי תבורי ויואל בן אמו. (צילום: אילוסטרציה)

תמיר קליסקי vs זאב נחמה

אחרי שלושה עשורים ועשרות להיטים, הסתכסכו שני מייסדי להקת אתניקס, תמיר קליסקי וזאב נחמה, על רקע כלכלי: קליסקי הודח מהלהקה שהופיעה בלעדיו, וזה היה אות הפתיחה לסאגה ארוכה בבתי המשפט.

לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשתו של קליסקי להוציא צו זמני נגד השעייתו מהלהקה, והתיר לאתניקס להמשיך להופיע ללא הקלידן המיתולוגי, הגיש הסולן זאב נחמה תביעה נוספת בדרישה לרכוש את מניות האחים קליסקי בחברה המשותפת, על רקע הסכסוך ואי־האמון. המלחמה כללה גם ניסיון גישור שהתפוצץ ברעש גדול. בסופו של דבר, כשנה לאחר הסכסוך, התראיין קליסקי לרגל יציאת הסינגל הראשון של ההרכב החדש שהקים: אקזיט, שגם יבצע את להיטי הלהקה ההיא שממנה הודח. וכך יוכלו אלפים שהצליחו להימנע מכמה מהשירים המעיקים של אתניקס להיתקל בהם בשתי הלהקות.

ורד רקנאטי היימן, המנהלת של תמיר קליסקי ושל להקתו החדשה אקזיט: "אי אפשר לסלוח לזאב נחמה או לשאר חברי להקת אתניקס, כאשר אף אחד מהם לא פנה מעולם לקליסקי ולא ביקש את סליחתו על העוולות שנעשו לו, מה גם שזאב וחבריו עדיין ממשיכים בעשיית העוולות לתמיר הישר וההגון. אני מניחה ומשערת שזאב נחמה לעולם לא יתנצל ולא יבקש את סליחתו של תמיר, שותפו זה למעלה מ–30 שנה".

ממשרד רונית ארבל נמסר בשם זאב נחמה: "לצערנו, לא נוכל לקחת חלק בפרויקט".

תמיר קליסקי וזאב נחמה. (צילום: אילוסטרציה)
תמיר קליסקי וזאב נחמה. (צילום: אילוסטרציה)

מני נפתלי vs שרה נתניהו

החזית בין אב הבית לבין רעיית ראש הממשלה הגיעה לנקודת רתיחה בשנה האחרונה. מני נפתלי הגיש את התביעה נגד אשת ראש הממשלה לפני שלוש שנים, בטענה ליחס משפיל ומתעמר מצידה. הנִצים נפגשו בבתי דין לעבודה, הסתפקו בהשמצות בוטות בתקשורת ובאופן כללי הסירו את הכפפות מרחוק. אלא שבשנה האחרונה הפך נפתלי לאחד מהמובילים של ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ואף הקים עמותה בשם "צדק ודמוקרטיה", שמטרותיה המוצהרות הן "הגנה על זכויות הפרט וקידום ערכי הדמוקרטיה, העלאת רף השקיפות הציבורית, מאבק בשחיתות הציבורית וסיוע לחושפי שחיתויות". וקרה עוד דבר השנה שהקפיץ לדיירי הבית ברחוב בלפור את הפיוז: פרשת המעונות, שבגינה הוחלט להגיש נגד הגברת נתניהו כתב אישום על הזמנת אוכל וחמגשיות בסכומים של מאות אלפי שקלים.

ככל שהתעצמה נוכחותו הציבורית של נפתלי, כך התעצמה המתקפה נגדו. חוץ מהקריקטורה המיותרת של הבן יאיר הון בחשבון הפייסבוק שלו, שבה נפתלי הוא בתחתית שרשרת המזון שמפעיל המיליארדר ג'ורג' סורוס, החליט הבעל של שרה לצאת למתקפה אישית. וכך, בכנס תומכים שארגן השופר דוד ביטן לבוס, דיבר ראש ממשלת ישראל על האיום הביטחוני הגדול מכולם: אב הבית לשעבר. לקול צהלות התומכים הסביר נתניהו שנפתלי מקבל סיקור אוהד בכלי התקשורת, שהוא הגורם להכפלת ההוצאות על אוכל ושיש עדויות על כך שהעביר חומרי ניקוי ואוכל למקורביו.

"הוא הודה במשטרה שהוא ביצע מעשים בלתי כשרים וביקש וקיבל חסינות מפני הפללה עצמית. איזה אבירים? איזה שלטון חוק? איזו מלחמה בשחיתות? איזו בדיחה! אבל התקשורת המגויסת כמובן מפנקת אותם באינסוף ראיונות מלטפים", רעם נתניהו.

נפתלי, כמובן, לא נשאר חייב והודיע שהוא את המלחמה ממשיך. אחרי הכל, צ'ה גווארה זה ממכר, תשאלו את אלדד יניב.

מני נפתלי, אולי תפילת הבית?

"ברצינות, אני לא סולח לה ולא אסלח".

יועץ התקשורת של משפחת נתניהו סירב להגיב בשמה.

מני נפתלי ושרה נתניהו. (צילום: אילוסטרציה)
מני נפתלי ושרה נתניהו. (צילום: אילוסטרציה)