לקראת מרוץ הלילה am:pm של עיריית תל אביב-יפו, העשירי במספר, שייערך בסוף החודש, הוזמנו אנשי עסקים לעלות על בגדי ספורט, ולספר מה יגרום להם להתייצב על קו הזינוק בדרך אל האושר והכושר




נדב גרינשפון - סגן יו"ר אפריקה ישראל:

מאז שאני זוכר את עצמי, הייתי מאותם ילדים, שעסקו בפעילות ספורטיבית על שלל ענפיה: שחקן כדורסל, שחקן ליגת כדוריד, אימונים בחדר כושר ועוד. נמשכתי גם לענף הריצה, אולם, תמיד במסגרת ריצה למרחקים קצרים, של עד 10 ק"מ, ותמיד במסגרת האימונים בחדר כושר על ההליכון.


לפני 6 שנים, חבריי שגרים בשכנות אליי, הציעו לי לעזוב את הריצה בחדר הכושר ולצאת לאוויר הפתוח, למרחבים, לחוות תוך כדי את המראות, הריחות והצבעים. וכך, התחלתי לרוץ בחברתם בטיילת תל אביב היפיפייה. מבחינתו זו הייתה נקודת המפנה שבה התאהבתי בריצה במרחבים, בכלל ובטיילת ת"א ובפארק הירקון, בפרט. במסגרת עבודתי, הכוללת נסיעות תכופות לחו"ל, אני לא מוותר לעצמי ויוצא לרוץ בשעות המוקדמות של הבוקר ברחובות של ערים שונות ומגוונות ברחבי העולם. מאז ועד היום, אני מתחיל את היום בריצה בשעה 5:30 בבוקר ואני רץ בממוצע 5-6 פעמים בשבוע, כולל מספר מרתונים ומרוצים בארץ ובחו"ל.

את האהבה לריצה שילבתי גם עם פעילות פילנטרופית. לאחר שנחשפתי לעבודת הקודש שעושים אנשי עמותת עלם - נרתמתי לסייע לעמותה. בשנת 2011 יזמתי יחד עם שני חברים את מרוץ עלם, שכל הכנסותיו הם תרומה לעמותה. המרוץ עבורי ועבור רבים מחבריי, המשתייכים לקהילה העסקית, משלב מטרה נעלה ותחביב אישי.

נדב גרינשפון (צילום: ללא קרדיט)
נדב גרינשפון (צילום: ללא קרדיט)






עומרית ינילוב-עדן, מנכ"לית 'אתנה'- הפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל:

בגיל 12 הייתי ילדה אנרגטית ביותר וספורטאית מצוינת. לכן, נשלחתי על ידי המורה לחינוך גופני להתאמן באתלטיקה קלה וזוהיתי ככישרון בריצות קצרות. עד גיל 18 התאמנתי באופן מקצועי. בהמשך הדרך, אימנתי את נבחרת השייט האולימפית ובין היתר את גל פרידמן. האימונים היו מגוונים וביניהם היו ריצות ארוכות שתרמו לשלוותי.

כיום, כאשר אני עובדת שעות רבות ונתונה ללחצים ועומס משימות, הריצה נותנת לי את השקט הנפשי והרוגע שלו אני זקוקה. בגלל שמאז ומתמיד עסקתי בספורט אישי, הריצה גם מסייעת לי לתעל את מחשבותיי ואף נותנת לי תחושה של שחרור.

עומרית ינילוב- עדן (צילום: רונן טופלברג.)
עומרית ינילוב- עדן (צילום: רונן טופלברג.)





משה אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע הישראלי ומבעלי חברת ההפצה יונייטד קינג:

בגיל מבוגר מתחילים להבין את החשיבות של פעילות גופנית בכלל והריצה בפרט. הריצה משמרת לא רק את הכישורים הגופניים אלא גם את המנטליים. היות שכך העדפתי לבצע את הפעילויות הללו בחברה של אנשים קרובים אשר חולקים אתי את אותה תפיסה וגישה לחיים. במשך הזמן הלכו והשתכללו היכלות שלי ורמת ההנאה מהפעילות אלו היא רבה. אני רץ לפחות שלוש פעמיים בשבוע עם חברי ה"פרלמנט" שלנו ונהנה מכל רגע, ובשבתות אני משחק טניס.

משה אדרי (צילום: יח"צ)
משה אדרי (צילום: יח"צ)


שמואל פרנקל מנכ"ל אפסילון:

לפני שלושים שנה קיבלתי החלטה מושכלת לשנות את אורך החיים שחייתי ולהתחיל לחיות בריא יותר. מבחינתי, זה אומר לאכול בריא, לשמור על משקל תקין ולעשות ספורט כל השבוע. מאז אני משחק טניס פעמיים בשבוע, עושה אימון משקולות עם מדריך פעם או פעמיים, ואת יתר הימים בשבוע מקדיש להליכה. אני עושה הליכה עם חברים, אותם אני מכנה "פרלמנט הבוקר", מספר פעמים בשבוע. אנחנו פותחים את הבוקר בהליכה למשך שעה וחצי ואחריה אוכלים ביחד ארוחה. מבחינתי התחלתי ללכת כי זה טוב לגוף ולנפש. הפעילות טובה לבריאות, מורידה שומן בטני וחיונית ללב והחברותה עם הפרלמנט טובה לנפש.

שמואל פרנקל (צילום: יח"צ)
שמואל פרנקל (צילום: יח"צ)


טל אלכסנדרוביץ-שגב, מנכ"לית בן חורין אלכסנדרוביץ אסטרטגיה ותקשורת:

אם יש "מתנה" שקיבלתי כתוצאה ממותה של אימי היקרה בטרם עת, זו העובדה שהתחלתי לרוץ ולהקפיד על המשקל. זה קרה די במקרה. לפני כשש שנים, מספר חודשים לאחר גילוי סרטן המעי אצלה, ובאופן לא ממש מתוכנן "התדרדרתי" לעניין. עכשיו אני אומרת בזהירות, שאני מקווה שמדובר כבר על אורח חיים. זה לעולם לא קל ועדיין מהווה הפתעה עבורי שיש אנשים שחושבים שאצלי זה טבעי כל העניין. אף פעם לא כיף לקום בחמש בבוקר לסיבוב הספורט הכמעט יומי שלי, אבל הרגע שאחרי הוא תמיד נהדר..

 

טל אלכסנדרוביץ- שגב (צילום: ללא קרדיט)
טל אלכסנדרוביץ- שגב (צילום: ללא קרדיט)