שיקו חייק, מעבד ומפיק מוזיקלי, זמר ובעבר המנהל המוזיקלי של זהבה בן ניסה את מזלו בשבוע שעבר בריאליטי השירה "אקס פקטור" אך לאחר שביצע את "כבר עברו השנים" של זוהר ארגוב הוא לא צלח את האודישן ולא עבר. חייק עלה לראיון ברדיו 104.5 עם אסי הג'וקר וחשף לראשונה שמישהי בהפקה של התוכנית שמה לו רגל, והכשילה אותו באודישן".

אתה שרת שיר של זוהר ארגוב שזה הזאנר הכי קונטרסט שלך, זה לא הסגנון שלך למה הגעת לבמה כזו מול חצי מדינה? למה לא הבאת את שיקו חייק האמיתי?


"ההפקה בחרה לי את זה, הם אמרו לי לשיר את "הפרח בגני" של זוהר ארגוב. אמרתי אני את השיר הזה לא שר, אז זה מה שהם בחרו לי"

רגע, הפקת אקס פקטור בחרה לך את השיר?

"אמת. אני אולי בן אדם של דעה, אבל אם הייתי ממשיך עם האגו הייתי נשאר עוד שנה בבית."

נו אז מה היה קורה? היית חוסך לעצמך את המצב המביך הזה לעמוד מול סאבלימינל, עברי לידר, שירי מימון ומשה פרץ, חבר שלך לתעשייה בפרץ הרבה אחריך ויישב על כיסא ויזוז באי נוחות וישחק כאילו הוא לא מזהה אותך

"הוא גם זמר ולא היה לו נעים והוא גם אמר שהוא מכיר את השירים שלי ויודע מי אני"

אתה אומר שבהפקה בחרו לך?

"ההפקה בחרו לי מספר שירים שביטלתי, לא רציתי לא את זה ולא את זה, בסופו של דבר הגענו לנחלה של "את לי לילה". זה מה ששרתי באודישן הראשון שאותו אתם לא ראיתם ואחריו הם ננעלו על זוהר, אין לי מושג למה. האמת, שתוכניות רבות חיזרו אחריי בשנים האחרונות שאבוא להופיע אצלם אבל לא הסכמתי לבוא בגלל סיבה אחת, ידעתי שמה שהם רוצים זה להשתמש בדמות ולתת לו ברקס וככה הם עושים את הרעש שלהם ובאזז לתוכנית. אמרו לי שאקבל במה יפה, והבטיחו לי שיש אנשים בהפקה שברגע שהם יאהבו מה שהם רואים הם יעבירו אותי לתוכניות יותר נחשבות ואפילו להיות מנטור ויפתחו לי דלת. אני שמעתי את זה ואמרתי לעצמי "מה אכפת לי בתור מה לבוא?" עובדה, ראיתי את שירי מימון, זמרת שהתחילה בעצמה בתוכנית ריאליטי והגיעה להיות שופטת. אז הלכתי, נטרלתי את האגו, יש דור חדש וצעיר שלא מכיר אותי, מכיר מה שדוחפים לו. אני רציתי להגיע לפריים טיים, זה שאולי בחירת השיר לא הייתה טובה אני מסכים אבל הביצוע היה טוב.

הגיע כVIP. שיקו חייק (צילום מסך)
הגיע כVIP. שיקו חייק (צילום מסך)

עוד לפני האודישן החתימו אותי על מסמך שרוצים אותי בהפקה ובלה בלה, הכל היה ורוד, כל הליווי היה וי אי פי, הייתי בחדרים נסתרים, לא אמרו לאף אחד שאני שם, קיבלתי יחס של מישהו שרוצים אותו. מה שקרה זה שיש איזה אישה אחת שרצתה לסגור איתי חשבון, הייתה לה את ההזדמנות לעשות את זה בתוכנית כי הייתה לה יד ואני לא אגיד את השם שלה, מישהי שקשורה איכשהו להפקה, בעלת כוחות בז'אנר המוזיקה הים תיכונית. היא יכולה לקחת אמן לא ידוע ולשים אותו תוך זמן מה במקום גדול, מה לעשות שהיא הייתה שם והתאים לה כנראה לסגור איתי חשבון והיא אמרה באוזניות לשופטים לא להעביר אותי ולא לתת לי עוד שיר".

אתה אומר את זה על סמך מה?

"על סמך ידיעה שישבתי איתה בחדר והבנתי שאני אקבל את המכה באקס פקטור. זמר ששר בלי זיופים, בקצב, עם הנשמה ושר יפה לא משנה מה השיר. צריכים להגיד לו- 'בגלל שאנחנו יודעים מה אתה מסוגל ובגלל שאנחנו מכירים אותך ובגלל שאתה מעבד, אנחנו נעביר אותך ונזרוק אותך אח"כ אם לא תהיה טוב'.

אם בהפקה לא היו מתערבים איזו הפקה היית עושה?

"הייתי עושה או "אין לי אהבה" של שימי תבורי או "תני לי את הלב". אני צריך לבחור שיר שכל מדינת ישראל מכירה"