עמוס עוז הגיע בשבת לפרלמנט המשפחתי הקבוע שלו ב"קפה ביאליק". בין נושאי השיחה שעלו היה שטרות הכסף הנושאים את דיוקנותיהם של רחל המשוררת, לאה גולדברג ושאול טשרניחובסקי. עוז אמר בין היתר: “אני היחיד פה שהכיר אישית את שלושתם, ושלושתם היו תפרנים".

עמוס עוז, היו תפרנים או קבצנים?

“תודה לך. מעולם לא זכיתי להכיר את רחל המשוררת שנפטרה לפני שנולדתי. ד"ר טשרניחובסקי טיפל בפציעה קלה שנפצעתי כשהייתי בן 4 בערך. את אלתרמן ולאה גולדברג זכיתי להכיר קצת. יפה בעיני שהפעם עיטרו את השטרות בדיוקנאות של משוררים, ורק חבל שלא הוסיפו גם שטר עם דמותו של משורר מופלא בשם ר' דוד בוזגלו".


האם תרצה בעתיד להופיע על שטר גם כן?

“אני משער שבעתיד לא יהיו עוד שטרי כסף אלא רק תשלומים אלקטרוניים במטבע וירטואלי. ואם עדיין יהיו שטרות, ודאי יתנוססו עליהם רבנים ואנשי הייטק או, סביר יותר, טייקונים וכוכבי תקשורת".

עמוס עוז (צילום: פלאש 90)
עמוס עוז (צילום: פלאש 90)

>סערת הדמעות בבית הנשיא פרק ב', המשך מהשבוע שעבר: לליאורה נודע שהמשקעים עדיין מעיבים על השקט במשכן. זאת בשל התכנון הלקוי שבגינו הוחזרו הנשיא ריבלין ורעייתו מביקורם בספרד לסוף שבוע בישראל, בזמן שבו היו אמורים להתחיל מיד ביקור בלוס אנג'לס. טרטור משפחת המלוכה חזרה לישראל ולא ישירות לצפון אמריקה לא אפשר מבחינה רפואית את הצטרפותה של נחמה לבעלה, והזוג נאלץ להיפרד למספר ימים. נשיאנו רתח, רעייתו התבאסה, ועכשיו תבינו מדוע העובדת במשכן הזילה דמעה.

נעמי טולדנו–קנדל מבית הנשיא מסרה בתגובה: “לדברים אין שחר. בבית הנשיא דוחים את הניסיונות להטיל דופי בפועלה המסור של העובדת, המלווה את הנשיא שנים רבות בביקוריו הרשמיים בחו״ל כשליח ציבור".

נחמה וראובן ריבלין (צילום: רויטרס)
נחמה וראובן ריבלין (צילום: רויטרס)