הצדיק הידוע והפרוע, חיים הכט, מצא פירוש מקורי במיוחד לפתגם "במקום שבעלי תשובה עומדים, אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד". קבלו מי ישב לצדו בתוכנית "יצאת צדיק" ששודרה בקשת ביום רביעי שעבר. הכט התחמש ביו"ר איגוד החשמלאים, גולן ברזובסקי, שהפליא בעצותיו המחשמלות. הכט לא ידע, ולכן לא יכול היה לעדכן את הצופים, כי מדובר באסיר לשעבר שהורשע בחטיפת ילדה בת 3 (!) לשם סחיטה, כולל הענקת הלם חשמלי לאמה של הילדה החטופה. לא בדיוק הדמות המתאימה ללכידת נוכלים, גם אם הם לפעמים מרמים פה ושם לקוחות.

כמו שאתם יודעים, שום דבר לא נעלם מעיניה של ליאורה והיא מביאה את הסיפור המלא, מעורר החלחלה. ברזובסקי, שישב שלוש שנים בכלא ניצן, הורשע בכמה עבירות מצמררות. ליאורה מעבירה את המיקרופון לשופטי בית המשפט העליון שדחו את ערעורו בנובמבר 1992. לא נגענו (רק קיצרנו פה ושם):

"ברזובסקי הורשע בעבירות של חטיפה לשם סחיטה, קשירת קשר לחטוף אדם ותקיפה. הוא חבר יחד עם אדם אשר היה היוזם של העבירות, והוא עורך הדין יעקב גולדין מכפר שמריהו, כדי לחטוף מידי אם המשפחה את ילדתה בת ה־3. לפי הטענה, נאמר לו על ידי היוזם, גולדין, כי הדבר נעשה על דעת האב במסגרת סכסוך בין בני הזוג, טענה שהייתה כוזבת. למעשה התכוון גולדין לחטיפה לשם סחיטת כסף מההורים."


חיים הכט, גולן ברזובסקי (צילום מסך)
חיים הכט, גולן ברזובסקי (צילום מסך)

חלקו של ברזובסקי, כפי שתוכנן וכפי שבוצע, היה בחטיפה, שאותה הסכים לבצע תמורת תשלום של כ–5,000 שקל. הוא ניגש לביתה של המשפחה, לאחר שהאם פתחה את הדלת, הבהיל אותה על ידי כך שנגע בידה במכשיר חשמלי שגרם לה להלם. כאשר האם ברחה לתוך הבית, תוך צעקות לעזרה, נכנס, נטל את הילדה בת ה־3 וברח עמה בתוך המכונית כדי להביאה למקום מחבוא באחת מן הדירות שעמדו לרשות יוזם הפשע, עורך דין גולדין. ברזובסקי נשאר תחילה עם הילדה, לאחר מכן ביקש מגולדין כי יחליפו ובשל התפתחויות שאין עניינן לכאן, שעיקרן התערבותו של אחיו של גולדין, הוחזרה הילדה בערב לידי הוריה.

גולן
גולן

"אין אנו סבורים כי העונש שנגזר לו הוא מופרז. הוא האדם אשר ביצע למעשה את החטיפה, היינו הוא שתקף את האם על ידי הלם חשמלי עד שברחה בבהלה, וגרם לה לטראומה הנוראה כאשר היא רואה שילדתה נחטפת ממנה. אדם בר דעת צריך היה להבין אל נכון, שמעשה כזה הוא אכזרי ופסול אף אם הוא מאמין בדבר קיומו של סכסוך משפחתי כביכול. באף שלב במשך אותו יום לא ראה המערער מקום ליזום הודעה למשטרה כדי שהמשך ביצוע העבירה יבוא אל קצו".

חיים הכט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיים הכט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חיים הכט, תגדיר לי איך יצאת.

"אני ספיצ'לס, אין לי מה להוסיף".

מהפקת התוכנית נמסר בתגובה: "בעלי מקצוע המשתתפים בתוכנית על תקן מומחים עוברים תהליך בדיקה מקדים, הכולל שלילת מחדלים מקצועיים, שלילת תביעות נגדם בתחום עיסוקם ושלילת ניגודי אינטרסים העשויים להשפיע על התנהלותם המקצועית. להפקת התוכנית לא היה ידוע על האישום הפלילי נגד גולן ברזובסקי, המשמש כיו"ר איגוד החשמלאים. ברזובסקי השתתף כמומחה בפרק אחד של התוכנית, ולא צולמו פרקים נוספים עמו".


גולן ברזובסקי, מה שלומך?

"טוב, תודה".

מדברת ליאורה, אני כותבת על כך שישבת לצד חיים הכט ב"יצאת צדיק" ומישהו שזיהה אותך עדכן אותי שבעבר ישבת בכלא על חטיפת ילדה בת 3, ואני הולכת לפרסם את זה. זה היה מוזר לאנשים שזיהו אותך מהחטיפה. חיים הכט יודע על זה?

ברזובסקי ניתק.