השחקנית והבמאית עפרה ויינגרטן הצטרפה לתנועת "רמת–גן שלנו". ויינגרטן תנהיג את תחום התרבות, האומנות והיצירה ברשימה של עו"ד ליעד אילני, שמתכוון לרוץ לראשות העירייה, ותהיה מועמדת מטעם הרשימה למועצת העיר בבחירות. בעבר פרץ סכסוך בין ויינגרטן לבין השחקנית ענת ברזילי לאחר שהשתיים פתחו יחד בית ספר למשחק. בשלב מאוחר יותר, כך טוענת ברזילי, ויינגרטן ובעלה לשעבר לקחו את הצ'קים של התלמידים ופתחו בית ספר מתחרה. בסופו של דבר, בית המשפט חייב את ויינגרטן לשלם לברזילי סכום של 430 אלף שקל.

ברזילי, מה את אומרת על המתמודדת התרבותית?

״זה כנראה מה שמתאים לפוליטיקה הישראלית. היא ובעלה דאז עופר אבני לקחו את כל הצ׳קים של התלמידים ששילמו לבית הספר, מכרו אותם בשוק האפור ולקחו לעצמם את הכסף. אנחנו נאלצנו לממן הכל מכספנו אחרי שרוקנו את הקופה. תבענו אותם בתהליך שנמשך שנים".


ענת ברזילי (צילום: אורית פניני)
ענת ברזילי (צילום: אורית פניני)

עפרה, כשאת נכנסת לפוליטיקה, במיוחד בעיר יצרית כמו רמת גן, סיפורים צצים.

״בעלי לשעבר מעל בכספים, לא אני. הצדק לא מנצח, הכסף מנצח. עברו כ–18 שנים, לכל אחד בעל ואישה חדשים. עברתי את הצרה בהצלחה, שילמתי את החוב, למרות שלא אני יצרתיו״.


עופר אבני, אתה אשם?

"מדובר על סכסוך משנת 2000 בערך. היה פסק דין אזרחי, לא פלילי. זה היה ויכוח אזרחי בין שני שותפים על בית ספר למשחק. אמרתי שמגיע לי חלק מסוים בפרידה, הם אמרו שמגיע להם חלק. הלכנו לבית המשפט".

אשתך לשעבר מתנערת מכל אשמה ואומרת עליך את הדברים הנ"ל.

"האישה שלי לשעבר כועסת עלי שעזבתי אותה. היא מנסה לגלגל עלי כל מיני דברים, אבל, ליאורה, את בחורה רצינית. אני יודע מה היא אומרת, היא אמרה לי את זה".

אתה חושב שהיא מתאימה לפוליטיקה?

"הציבור ישפוט. כל אחד זכותו, ילך, יבנה את עצמו. לי יש תעודת יושר והכל בסדר. שתלך לפוליטיקה והכל בסדר. אם היא הייתה ב'פרפר נחמד', היא יכולה להיות בכל מקום".