החורף הגיע וטום אביב, זוכה "מאסטר שף", שפתח בחודש שעבר את מסעדת "קוקו במבינו" בתל אביב, פותח את הפה בגדול נגד מבקר המסעדות "ביצה עלומה". אביב זעם על הביקורת נגדו, שקטלה את המסעדה עולת הימים שלו. הוא גם חשף את תעלומת "ביצה עלומה" וביצע אאוטינג למי שלדעתו הוא המבקר עלום השם, העיתונאי ניסן שור.

"מהרגע שפתחתי את ה'קוקו במבינו' אני בכוננות ספיגה מהביקורת של ‘ביצה עלומה'", מקונן אביב. "ידעתי שהיא לא תהיה טובה, לא כי האוכל רע או האווירה נוראית, פשוט ניסן שור, שקרוי על שם מנה שכנראה בעצמו אף פעם לא הכין, אוהב אנדרדוגים, שונא באזז ופשוט לא נמצא על סקאלת הדנ"א שלנו ושלי. ניסן היה אצלנו פעמיים, במקרה הוא נהנה יותר שהמקום היה ריק - לכו תבינו. רבים הם האנשים שלא מפרגנים לזוכה ריאליטי שמעז לפתוח עסק בתחום גוסס במדינתנו הקטנטונת, ועוד מעז טיפה להצליח ולגרום לאנשים לשמוח.

טום אביב (צילום:מרינה מושקוביץ')
טום אביב (צילום:מרינה מושקוביץ')

"זה מעצבן את ניסן לשמוע ששולחנות לידו נהנים, כי הוא לא נהנה והוא יותר חכם מכולם. הוא יותר מתוחכם. את הרעש שלו הוא שומע בברלין, לשם הזמין אותי בכתבה. פה בישראל זה לא מגניב, זה לא היפסטרי מספיק. אני מודה לניסן שחושב שיש בי שביב כישרון, אבל לא מצליח להתנתק לרגע מהתחכום ומהכמיהה המביכה לקליקים וכניסות לכתבות שלו. מבקר אוכל רציני (ע"ע חיליק גורפינקל מ'גלובס') לא מגיע למסעדה בחודש הראשון שלה, הוא מחכה שלושה חודשים, נושם הרבה אוויר ושומר על יושרה עיתונאית. בתקופה שבה ענף המסעדנות קורס, הפאסט פוד הפך לדרך היחידה להרוויח כסף בעסקי האוכל, בעיות עם בעלי נכסים, חוסר אמונה של בנקים ומחסור בלתי פוסק של עובדים, ניסן שור - ‘ביצה עלומה' - עושה נזק לענף שלם כנגד כניסות לכתבות משתלחות ואגרסיביות שלצערי מביאות קהל קוראים רב יותר. הוא למד מהרעים ביותר, למד אולי קצת יותר מדי. אתם, קוראים יקרים, אל תאמינו שמישהו יותר חכם מכם, תבואו לבקר ולשפוט לבד".
(צילום: ניר קידר)
(צילום: ניר קידר)

שור, אכלת אותה?
"אין לי מושג על מה את מדברת. אין לי שום תגובה".
אביב, התאכזבת?
"לא התאכזבתי ממנו. כשמצפים, מתאכזבים. התבאסתי לקבל ביקורת משתלחת ואישית, נטולת יושרה עיתונאית. התגובות מחבקות ומחממות את הלב, כי מאות הלקוחות שכבר היו פה וחוזרים, יודעים מה אנחנו שווים. אני באמת חושב שביקורת עניינית לא יכולה להתקיים בשלושת החודשים הראשונים של מקום. אני שמח שהעליתי את הפוסט, כי נמאס לי מהבריונות של מבקרי האוכל המשתלחים לטובת קליקים וכניסות לכתבות שלהם כמו אחרוני הטוקבקיסטים. מצד שני, אני מודה לניסן שהעלה את המודעות אלינו עוד יותר. אני חושב שהביקורת שלו כל כך לא עניינית, שהקהל רוצה להגיע ולבדוק עד כמה הוא טועה".