אילה חסון שוחחה בתוכניתה ברדיו FM103 עם איתמר חושן יועץ התקשורת של החנות "בננהוט" בבעלותן של נטע אלחמיסטר ונועה בני על סרטון העירום של עדן בן זקן שהופץ ברשת ועם עורך הדין דן חי ראש הועדה להגנת הפרטיות בלשכת עורכי הדין. לאחר שהזמרת עדן בן זקן תועדה מחליפה בגדי ים בחנות, אתמול הופצו סרטונים בהם נראות נשים נוספות במערומיהם מאותו היום, בניהן אלחמיסטר בעצמה.


חושן
, התייחס למעצר של החשוד הפוטנציאלי הבוקר וסיפר: "קיבלנו את ההודעה על כך שאדם נעצר בפרשה וחשוד שהדליף את הסרטון. זה נותן לנו תקווה שהפרשה מתקרבת לסיומה ונדע מי הפיץ את הסרטונים. אני שמח שאנחנו יכולים לזרוק לפח את הנרטיב השקרי והמוטה שעשה עוול קשה לשתי מנהלות החנות בנות 22 שהקימו עסק מצליח בעשר אצבעות ונקלעו לתסבוכת משפטית ופלילית קשה מאוד. לפני דקות ספורות דיברתי עם דוברת מחוז תל אביב ודוברת משטרת ישראל בנושא והיא אמרה לי להתאזר בסבלנות".



"אנחנו חיים היום בעולם דיגיטלי והכל ניתן לפריצה בסופו של דבר" הוסיף: "עשינו כל מה שאנחנו יודעים לעשות בכדי לשמור על המערכת. יש לציין שהמערכת שנמצאת בחנות הייתה ברמה גבוהה מאוד ומי שפרץ אליה ידע מה הוא עושה. מדובר באדם שישב על הסרטונים הרבה זמן או שביצע שיחזור טכנולוגי של סרטי הוידאו שתועדו אשר נמחקים כל שלושה חודשים באופן אוטומטי".

עדן בן זקן והארוס שוקי ביטון (צילום: אור גפן, אלירן פאר)
עדן בן זקן והארוס שוקי ביטון (צילום: אור גפן, אלירן פאר)

לשיחה הצטרף מומחה להגנת פרטיות, עורך הדין דן חי שהתייחס לדברים: "שמירה של סרטונים למשך שלושה חודשים היא מוגזמת, הסטנדרט הוא 30 יום. גם אם נמצא האדם שהפיץ את הסרטונים נשאלת השאלה האם היה כשל בחנות והייתה פריצה שקראה לגנב. ייתכן שלא היה סדר בין מורשי הגישה במקום. ייתכן שאחד ממתקיני המערכת פרץ אליה ולקח את המידע. שאלת השאלות היא מדוע הוצבה מצלמה במחסן ומדוע בנות הורשו להתפשט שם. היום המצלמות הן מצלמות רשת וכולן ניתנות לפריצה. כל אדם שמתחבר ל-WIFI של החנות יכול לפרוץ למצלמות'".

איתמר חושן השיב לו: "המוכרות בחנות הן האמהות של נטע ונועה בעצמן, לא מדובר חדר הלבשה אלא מחסן בו נשים משתמשות כחדר הלבשה כשנוצר עומס בחנות. בכניסה לחנות ישנו שלט שמעיד על כך ישנם מצלמות מפוזרות בחנות. כלקח מהאירועים האחרונים הוחלט לאסור כניסה של אנשים נוספים למחסן מלבד אנשי הצוות. לא היינו צריכים לאפשר לבנות למדוד בגדים במחסן".

עריכה: איתמר זיגלמן

נטע אלחמיסטר (צילום מסך)
נטע אלחמיסטר (צילום מסך)