נראה שדן מרגלית צריך למצוא חשיפה מיתולוגית חדשה, כי פרשת חשבון הדולרים של לאה ויצחק רבין כבר לא מלהיבה כמו פעם. כתב ערוץ 2, אילן לוקאץ', עשה סדרת כתבות עבור חברת החדשות על פרשיות השחיתות המרכזיות במהלך 70 שנות המדינה וכנראה שהדירוג של פרשייה זו ירד פלאים. לוקאץ' ראיין את מרגלית במשך שעתיים, אבל הראיון נותר על רצפת חדר העריכה.

מרגלית, עבר זמנו?

"כן, הוא צלצל אלי ואמר לי שהם החליטו לא לשדר".


זו כתבה או ראיון?

"יש להם סדרה עם שורה של פרשיות שהם קוראים להן ‘שחיתות', אבל כותבים בהתחכמות עם ט'. אני חושב שהם עשו על דרעי, על העתיקות של דיין. הם הגבילו את זה לשנים הראשונות של מדינת ישראל, עד שנות ה–80 כזה. אז הוא ראיין אותי גם על זה ואחר כך הודיע לי שהחליטו לא לשדר".

על מה אתה דיברת?

"על רבין. על הפלת רבין".

איך הם הסבירו לך את זה?

"אני אפילו לא שאלתי, אמרתי בסדר".

כמה זמן היה הראיון?

"הוא היה אצלי בבית שעתיים. הם עשו שורה של כתבות, אחת מהן הייתה צריכה להיות זאת והם הודיעו לי שלא. אני לא באתי בטענות. זה מה שיש לי להגיד".

דן מרגלית (צילום: יוסי אלוני)
דן מרגלית (צילום: יוסי אלוני)

לוקאץ', קשה להיכנס למדד?

מחברת החדשות ואילן לוקאץ' נמסר בתגובה: "הכתבה קוצרה בעריכה ביותר מחצי, ובצער גדול נחתכו שני פרקים מתוך שבעה, בהם הפרק שעסק בפרשת חשבון הדולרים שנחשפה על ידי דן מרגלית. הראיון עם מרגלית היה מרתק, הוא מרואיין מעמיק וידען, וההחלטה לוותר על הפרק שכלל אותו הייתה כואבת ומצערת. הודענו לו יומיים לפני השידור על ההחלטה. אם אפשר לנצל גם את הבמה המכובדת של ליאורה, לוקאץ׳ מבקש להתנצל שוב בפני מרגלית ולהביע צער על הצורך לוותר על הפרק שכלל אותו".

צילום מסך
צילום מסך