חמישה ימים אחרי הצעת הנישואים המיוחלת הגיע הזמן לשמוע ממקור ראשון בדיוק מה קרה שם, בצאת צום תשעה באב. אילנית לוי חשפה בתוכנית שלה אותה היא מגישה בימי שישי ב"קשת" לצד גלית גוטמן איך בדיוק אלירז שדה, בן הזוג שלה בשבע וחצי שנים האחרונות שלף טבעת והציע לה להיות שלו לעד באופן רשמי.

"הברכיים שלו עד היום לא במצב טוב חבל שהוא לא הזמין שח"ל או מד"א כי הוא היה נראה שהוא צריך את זה! קודם כל עצם המילה מאורסת מצחיקה אותי, אני צרודה כי אני ארבעה ימים עושה 'אהההה' כל העניין הזה מצחיק אותי".

"זה היה ממש אינטימי, זה היה בצאת תשעה באב, הוא כל הזמן שאל אותי 'תגידי מאמי מתי יוצא תשעה באב?' ואני התעצבנתי עליו אמרתי לו מה כל כך דחוף לך? נכנסתי להתקלח, שמתי מסיכה על הפנים, לבנה לבנה- לא יכולה להיות יותר מכוערת, עם פיג'מה בלויה כמו שרק אני יודעת. ראיתי עם הילדים שלי פרק בסדרת ילדים ואז הוא באמצע אומר לי בואי רגע לחדר".


והנה הטבעת! אילנית לוי (צילום מסך)
והנה הטבעת! אילנית לוי (צילום מסך)

"הוא גמגם את עצמו למוות, היה לבן ואני כל זה ולא קולטת. שבע וחצי שנים וזה אמור להיות הכי צפוי בעולם אבל לא קולטת. אני אומרת לו מה כל כך דחוף עכשיו? והוא ענה לי שהוא רוצה לדבר איתי והושיב אותי על המיטה ואני עצבנית והוא אומר לי 'את יכולה להיות רגע נחמדה? רגועה?' ואז ראיתי את הפרצוף שלו, החולצה נדבקה הוא כרע ברך ואני כזה מה?? צרחתי מלא ואז ירדנו לסלון לילדים הם היו עם אמא שלי. הם היו בשוק. אלירז מרגע שהוא שאל את השאלה הוא לא הצליח לדבר שלוש שעות".

הילדים קיבלו את זה יפה?

"הילדים קודם כל היו בהלם כי אנחנו רק צחקנו ואז הם היו מדהימים וחיבקו ונישקו ותמכו בו כי הם ראו שהוא צריך את התמיכה הנפשית ואני קמתי יום למחרת והרגשתי פתאום כמו ילדה בת 18. אני רגילה שמסתכלים עלי ברחוב אבל היה נורא מוזר הרגשתי כאילו משהו לא בסדר.

רחל לוי אמא של אילנית הועלתה לשידור וסיפרה: "הייתי אצלה בבית למטה! ולא ראינו כלום פתאום שמענו צעקה לא הבנו למה היא צועקת. פתאום היא יורדת וצועקת 'תראו מה קיבלתי' אני אמרתי שזו טבעת של עשרה שקלים עזבו אותכם. אמרתי לה תפסיקי לעבוד עלי אבל אז ראיתי את הפרצוף של אלירז והבנתי שזה אמיתי. לא יודעת למה הוא נבהל כל כך הוא כבר הרבה זמן איתה למה הוא כל כך נבהל. היה מצחיק, הילדים היו בהלם אף אחד לא הבין, כל רגע ליאם אומר 'אמא זה נכון?' מאוד מרגש".