אהבה היא שיר לשניים״? כנראה שלא במקרה של הזמרת המתקמבקת אילנית. אם למישהו מהחברים של הזמרת, ששמה בתעודת הזהות הוא חנה דרזנר, ובעלה בנפרד אלי טמיר, שאיתו חיה בשלושת העשורים האחרונים, הייתה תקווה כי השניים יחזרו זה לזרועות זה, זה הזמן להתבדות. השניים בילו את ערב ראש השנה איש־איש עם ילדיו ומתכוננים למערכה משפטית על חלוקת הרכוש.
 
טמיר, כן, כן זה שוב מתנגן? מה נשמע? 
"לא כל כך טוב, כמו שאת הולכת לפרסם".
 
מה לעשות.
"אין מה לעשות. מה את הולכת לפרסם?".
 
בעבר פרסמתי שנפרדתם וחנה עברה לגור בהרצליה.
"נכון. אני לא הייתי, שמעתי".
 
עכשיו הבנתי שאת ראש השנה עשיתם בנפרד. תספר לי על הפרידה, זה בטח לא פשוט.
"ברור שזה לא פשוט בגיל כזה. ערכתי לחנה פה בבית מסיבה לגיל 70, ושם היא הודיעה לי שהיא רוצה להיפרד. אני כבר תקופה במצב לא כל כך טוב. עברתי מעקפים וצנתורים. לבן אדם שמעוניין בקריירה לא קל להיתקע עם בן אדם שנהפך במידה מסוימת לנטל. מה לעשות".
 
אתה מאוכזב ממנה?
"אכזבה זו מילה קטנה, בגיל כזה, כשאתה נזקק ביותר ואין מישהו שיתמוך בך באותו רגע. נראה לי שיש לה הרגשה שיש לה עוד 20 שנות קריירה לפניה, לפרוץ בחזרה. היא עכשיו מוציאה סינגל חדש, ואיך אומרים, אני אף פעם לא הייתי כוכב, אבל כוכבים זה ככה".
 
בן כמה אתה?
"72".
 
גם אתה עוד גבר צעיר.
"בגיל 72 לא חשבתי להתחיל חיים חדשים, הזמן השתנה. בייחוד במצבי, שאני לא יוצא בערבים ואני לא יכול להיות עם קהל צפוף בגלל שיש לי מחלת ריאות. העניין של התביעה המשפטית, אני לא חושב שהיה בו צורך, יכולנו לסיים דברים בצורה מוסכמת יותר, אבל יש לנו עורכי דין שהם קופצים על הטרף ויש להם אחוזים, ואז בעצם אתה מתמודד מול שותף לרווחים. כמובן שמגיע לה, ואני כבר העברתי לה 5 מיליון שקל, וגם את הבית אני מוכן למכור ולתת לה חצי, למרות שאני קניתי אותו. לבן העברתי את הקוטג'. אני הגעתי עם הרבה רכוש ולא חשבתי אף פעם להחתים אותה. וגם בעיתונות היא יצאה ואמרה שכל מה שיש בינינו זה לא עניין של נישואים, אלא הסכם להזדקן ביחד ולדאוג אחד לשני לעת זקנה. לעת זקנה זה שאלה גם של מצב בריאותי. חנה באמת אולי תגיע רחוק, ואני מאחל לה כל טוב".
 
נראה לי שאתה עדיין מאוד אוהב אותה.
"מה לעשות? אהבה לא מוחקים ברגע. או שיש כאלה שכן".
 
אתה נשמע ממש עצוב.
"שמח בטח לא".

אילנית, אין כאן קשת בענן? 
"אני מבינה שזאת עבודתך ואני מכבדת אותה, אני אשמח לשוחח איתך על חיי המקצועיים, אך לא על חיי האישיים, זה נושא כאוב וקשורים בהם גם ילדי ונכדי ואין לי עניין לפגוע בהם, ואת כאם מבינה זאת. אין לי ענין להשמיץ או להגיב, זאת אני, כל משימתי כאדם וכזמרת היא להביא שמחה. מאחלת לך שנה טובה, גמר חתימה טובה וצום קל".