זוכרים שקראתם כאן ב-TMI כי פרופסור אמיר חצרוני מעורר המחלוקת עומד לתבוע את איל ברקוביץ תביעת לשון הרע בגין הריאיון הטלוויזיוני שזה ערך איתו בתוכנית "אופירה וברקוביץ" בערוץ 12 של קשת בחודש מאי האחרון? אז התביעה הוגשה השבוע, ונחשפת כאן לראשונה. חצרוני תובע לא פחות מ-225,000 שקלים בגין מה שהוא מכנה "השתלחות חסרת תקדים בטלוויזיה בישראל שטרם נראה כדוגמתה" ומוסיף כי "ברקוביץ' השפיל אותו עד אפר, איים עליו, ולבסוף גירש אותו מהאולפן בבושת פנים לעיניהם של מאות אלפי צופים".

בהלם? (צילום: אמיר מאירי)
בהלם? (צילום: אמיר מאירי)


חצרוני, מה חדש? זו הפעם הראשונה שמשפילים אותך או שמגרשים אותך מהאולפן?

"הגיע הזמן שיפסיקו להשפיל. אם לא אתבע -לא יפסיקו. חצרוני מפסיק להיות שק חבטות לצורכי רייטינג. מעבר לכך, עוד לא היה מראיין שבתוך פחות מעשר דקות אמר לי שמונה פעמים שאני מטומטם, שלוש פעמים שאני חולה נפש, פעמיים שאני אידיוט, ולקינוח העז להטיל דופי בפרופסורה שהרווחתי ביושר בשלוש אוניברסיטאות שונות ביבשות שונות בארץ ובחו"ל".
אמיר חצרוני (צילום פרטי)
אמיר חצרוני (צילום פרטי)

כתב התביעה מתאר את התחקיר שנערך קודם לתוכנית. נאמר לחצרוני כי הריאיון יעסוק בסגירת פרופיל הפייסבוק שלו (נושא שתלוי ועומד בבית המשפט אחרי שחצרוני תבע את פייסבוק) ובעמדותיו האנטי-ציוניות על רקע יום העצמאות. בהמשך, כתב התביעה מתאר כיצד חצרוני הוחתם בחופזה על מסמך העדר תביעות בלי לקבל עותק, ואז הוכנס לאולפן למה שהוא מכנה "הוצאה להורג על לא עוול בכפי".
חצרוני, לא ראית מקודם את התוכנית של אופירה וברקו? באמת חשבת שאתה בא לשתות תה עם מלכת בריטניה?
"מותר, אולי אפילו רצוי בראיון עיתונאי, לתקוף אותי על עמדותיי. מותר לטעון שגישתי האידאולוגית מוטעית מן היסוד, אבל זה לא מה שברקוביץ' עשה. ברקוביץ אמר ,למעשה, שבגלל שאני אנטי ציוני אני בעל מום, אידיוט, ואינווליד. זו הכפשה. זה ביזוי שלי".
מה הכי כאב לך?
"כשהוא אמר שאני לא פרופסור ושהוריי כנראה הרביצו לי בילדותי. הוריי לא בין החיים ולא יכולים להגן על עצמם, ועל הפרופסורה אני עבדתי שנים. והנה מגיע כדורגלן שהורשע בתקיפה והפסיד כבר בתביעות דיבה, והופך אותי ממדען בעל שם לאפס, כי אני לא בא לו בטוב ולא מצביע כמוהו לכחלון".
הוא גם אמר שירקת עליו...
"כאן הוא חוצה את הגבול בין הסתה להזיה. תראי את הסרטון של הריאיון ותבדקי אם ירקתי"
הסתבכו. אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג (צילום: ערן לם)
הסתבכו. אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג (צילום: ערן לם)

בכתב התביעה, חצרוני מסביר כי הריאיון ששודר הוא למעשה גרסה מצונזרת של השיחה שהתקיימה, במהלכה ברקוביץ' איים עליו באלימות (על כך דיווחנו לראשונה במדור זה עוד בחודש יוני).
חצרוני, "אני אמנם פרופסור לתקשורת, אבל גם אם הייתי סתם צופה, הייתי מבחין מיד שהאסטרטגיה של ברקוביץ' היא אלימות מילולית במטרה להשיג רייטינג ולבלוט. הוא אמר לחברי כנסת ערבים שהם מחבלים ולעג לזהות המינית של סתיו סטרשקו. הגיע הזמן לשים לזה סוף".
זו מלחמה אישית שלך נגד ברקוביץ'?
"עד לראיון לא היה לי דבר וחצי דבר בעדו או נגדו. נכנסתי לאולפן בחיוך. בירכתי על חזרת התוכנית. כמעט הצעתי לו ולאופירה לטעום ממתקים יוקרתיים שהבאתי מחו"ל, ואז אני פתאום שומע שאני בעל מום וחולה נפש. אני תובע גם את קשת, כי היא שידרה את התוכנית בטלוויזיה והפיצה את הריאיון באינטרנט, כלומר הפיצה דיבה, אבל זה לא משנה את ההערכה שיש לי לטאלנטים אחרים של קשת כמו חיים אתגר או נדב בורנשטיין. עובדים בקשת אנשים נפלאים שעושים לא אחת תכניות טובות. חבל שתפוח רקוב מקלקל את כל הארגז".
מה אתה רוצה להשיג במשפט? התנצלות של ברקוביץ' תספק אותך?
"ממש לא. אחרי שהוכפשתי והושפלתי בתפוצת נאטו שוב ושוב אני לא מוכן להסתפק במילים ריקות. ברקוביץ' גרם לי נזק תדמיתי אדיר, הוא צריך לשלם על זה".
איך הגעת לסכום התביעה, 225,000 שקלים?
"נתניהו תובע מבן כספית 200,000 שקל. נראה לי שהנזק שלי גדול יותר".
מה אני אגיד, שהצדק ינצח.

ברקוביץ הפנה ל"קשת" לקבלת תגובה
קשת, האם ציפיתם לתביעה? האם תציעו פיצוי לחצרוני ותנסו לפתור את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט?האם אתם יכולים להבין לליבו של חצרוני?
מקשת לא נמסרה תגובה