נראה שאת הדרמה הבאה אורי גרוס לא היה מצליח לכתוב גם אם היה מנסה. מסתבר ש"האח הגדול" הציל את חייו של התסריטאי ויוצר הטלוויזיה ממש במקריות. רגע אחרי שנכנס לבית הסגור והמדובר במדינה עלה בחשבון האינסטגרם של גרוס בן ה-44 סיפור השתלשלות המקרה, בו הסתבר שבזכות הפקת האח הגדול גילה שעורק בליבו סתום ב-100%.

כבר לפני מספר שבועות גרוס חש בלחץ בחזה וחווה התקפים חוזרים של "כובד בחזה", קושי לנשום עמוק ואפילו צורך להתיישב עד שיעבור ההתקף. בהמשך הוא מתאר כי לכאב הצטרפה תחושה מוזרה ביד ואז כבר הבין כי כדאי לגשת לחדר המיון הקרוב במרכז הארץ. שם, הוא מספר כי הרופאים שחררו אותו לאחר כמה שעות של בדיקות. "כנראה התקררתי, הם אומרים, או איזה וירוס, הלב סבבה לגמרי", כתב.


אך לא כך היה. גרוס, שנבחר להשתתף בתוכנית הריאליטי "האח הגדול", נדרש לעבור בדיקות שונות בטרם כניסתו השבוע לבית. "שנייה לפני בדיקת המאמץ", כותב גרוס, " א.ק.ג. לא תקין. אקצר לכם, באותו יום בשעה 18:12 אחרי שעתיים במונית במבול, כבר הייתי על שולחן הניתוחים בהדסה עין כרם המושלם".

(צילום: אביב חופי)
(צילום: אביב חופי)

והוא ממשיך ומתאר: "רופאי הלב הטובים בארץ, פרופ' חיים דננברג ופרופ' חיים לוטן מגלים בצנתור הדחוף עורק סתום ב-100%. מחדירים בלון ושני סטנטים שיפתחו לי את העורק מעתה ועד עולם. אתם יכולים להבין את רמת ההזיה שאני נמצא בה כבר באותה עת, בחדר ניתוח חללי מהעתיד, בין הרי ירושלים, מבול, לבדי, ובשנייה של פתיחת העורק אני מרגיש את הנשימה הפתוחה והנעימה ביותר שהרגשתי בחיי. כל אותו הלילה חשתי עצמי כנסיך ירדן המאושפז באנונימיות בארץ הקודש. כל הלילה אני מודה לאלוהים".

הדרמה כבר מאחוריו, ולפי תיאורו המשעשע, גרוס שנותח תחת ההבנה שהיה לו סיכוי של 90% לקבל דום לב, כבר נמצא עמוק בתוך בית האח, מבצע משימות ושאר אתגרים ומבין כי בזכות הריאליטי, ניצלו חייו.