הזמר הלאומי הבלתי מעורער, שלמה ארצי, שיחגוג את יום הולדתו ה-70 מחר (שלישי) כבר זכה להרבה כבוד בעבר, אבל לא כל איש תרבות מקבל מכתב מרגש מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. ארצי שיתף היום (שני) את עוקביו באינסטגרם במכתב הממוסגר שקיבל מהנשיא ובו כתב: "שלמה יקר ואהוב, אחד ויחיד. לפני 50 שנה בלהקת חיל הים שרת ׳כשאהיה גדול׳. חלפו 50 שנה ואתה לא גדול, אתה ענק. אי אפשר לדמיין את המוזיקה הישראלית, אי אפשר לדמיין את הישראליות, בלי שלמה ארצי".

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

כמעריץ מתרגש ריבלין פיאר את הזמר שהוא כל כך אוהב והוסיף: "אתה, עם השירים והלחנים, עם הטורים, עם ההופעות בצוותא ובקיסריה. לא סתם ארצי אתה חלק מארצי ומארצנו. השירים והמוזיקה שלך הם חלק בלתי נפרד מפס הקול הישראלי ותעודת הזהות שלנו".


המכתב של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לכבוד יום הולדתו של ארצי (צילום: אינסטגרם)
המכתב של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לכבוד יום הולדתו של ארצי (צילום: אינסטגרם)

"שלמה, נולדת וגדלת לשני הורים ששרדו את השואה, מרגלית (מימי) לבית ליקוורניק ז״ל ויצחק ארצי המנוח. לפני שנה וחצי, ביום השואה והגבורה, בשנת השבעים לתקומת מדינת ישראל, צעדנו יחד, אתה ואני, במצעד החיים בפולין. שם, בפעם הראשונה, על אדמת המוות של בירקנאו-אושוויץ, שרת לזכר הנספים, לשורדי השואה ולהוריך. אתה שלמה, כמו אחותך היחידה והאהובה נאווה סמל ז״ל, שהלכה מאיתנו לפני כמעט שנתיים, מסמלים ביצירה שלכם בצורה המרגשת, המוחשית והיפה ביותר, את המעבר משואה לתקומה, ממוות לחיים", הוסיף ריבלין על המסע המשותף שעברו לפני כשנה במצעד החיים בפולין.


"ביום הולדתך השבעים אני מאחל לך עוד הרבה שנים של אהבה ועשייה, שנים בהן תרגיש (כמו עד היום) שהבמה היא הבית שלך. תוריד את הירח בשבילנו ותדע שאנחנו מורידים אותו גם בשבילך. אתה בליבי שלמה, עכשיו ותמיד. אתמול היה טוב ומי ייתן ויהיה גם מחר. יום הולדת שמח!". נראה שהשניים חולקים חברות קרובה במיוחד, לאחר שגם ארצי בירך את נשיא המדינה ביום הולדתו ה-80 שנחגג לפני כחודשיים וחגג איתו בביצוע משותף לשירו. שיהיה במזל!

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין (צילום: פלאש 90, הדס פרוש)
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין (צילום: פלאש 90, הדס פרוש)