בין כל הריבים, המזימות, הרומנים והמשימות שמצליחות לטלטל פעם אחר פעם את בית "האח הגדול", בתכנית ששודרה אמש (רביעי) נצץ רגע מרגש אחד בו יוסי אורפלי סיפר לאסיף אלקיים לראשונה על מחלת הסרטן בה נלחם לפני כניסתו לבית הסגור.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

אורפלי בן ה-67, שקיבל כבר את תואר הכבוד "האבא של הבית", נכנס לחדר "האח הגדול" והמשיך את הוידוי על רגעי המשבר בזמן המחלה ועל כך שהבית הסגור הצליח להחזיר אליו את שמחת החיים. בין הצופים הרבים שהתרגשו מהרגע האותנטי, ישב וצפה בשידור גם הבן הגאה, כוכב הריאליטי וזוכה "הישרדות VIP", לירון אורפלי, המוכר לכם יותר בשם "טילטיל"

יוסי אורפלי מספר על מחלת הסרטן איתה התמודד (צילום: באדיבות רשת 13)

"אבא שלי עבר תקופה מאוד קשה עם המחלה הארורה. הביטחון העצמי שלו היה ברצפה, לא הייתה לו עבודה. גבר שלוקחים לו את "הגאווה" והוא שפוף, יושב בבית וצריך ללכת לחתום בלשכה. כל הגבריות שלך נעלמת. יש לי חנק בגרון. אני לא יודע להסביר את זה. הוא לא מדבר על הדברים האלה בכלל. הוא בא להגיד תודה על זה שהוא שכח את המחלה. בא בן אדם ויושב מול האח הגדול ואומר תודה. אני מדבר ויש לי דמעות בעיניים. הוא עבר הקרנות והוא לא נתן לי לקחת אותו לטיפולים, כדי שאני לא אפספס עבודה", סיפר טילטיל בהתרגשות.

"הכפישו אותנו בהתחלה", שיתף טילטיל בביקורת שקיבל על כניסת אביו לבית הסגור, "אנשים אמרו: 'הוא נכנס בזכות הבן שלו, זה פרוטקציה', והיום אנשים שולחים לי הודעות כמו "סליחה, אבא שלך עושה לנו טוב על הלב". מישהי כתבה לי היום "אבא שלי גם חולה באותה מחלה ארורה והוא רואה את אבא שלך וזה נותן לו כוח". אני מצטער על זה שלא רציתי שיכנס לבית האח הגדול. כשראיתי אותו ככה פורח אתמול, הסתכלתי לשמיים ואמרתי "אלוהים תודה"".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by TiLTiL טילטיל (@lirontiltil) on

לא רצית שהוא יכנס לבית "האח הגדול"?

"אבא שלי בא ל"אח הגדול" עם הראש למטה, פחדנו. ראינו שהוא שבוז וכבוי. פחדנו שיגידו שהמשפחה חולי ריאליטי. אבל ראינו שהוא עבר עוד שלב ועוד שלב – ואוהבים אותו. גם אם קלינטון יהיה בבית, אם הוא לא בא בטוב לדיירים, ישימו אותו להדחה. הדיירים מרגישים שהוא כמו אבא בשבילם, מתייעצים איתו. בכל משפחה כשיש חילוקים דעות, הוא כמו ההורה בבית שמנסה לעשות את השלום". 

למה עד עכשיו הוא לא דיבר על המחלה?

"הוא לא הזכיר את זה כי הוא לא מחפש לזכות. הוא הלום קרב, וזו אחת הסיבות שהתעצבנתי על ניר כשאמר לו 'אתה תלמד אותי על חיילי צה"ל?'. התעצבנתי על אבא, צעקתי לו דרך הטלוויזיה שיגיד לו שהוא הלום קרב, שהוא נפצע במלחמת לבנון. אוטובוס של היחידה שלו עלה על מוקש וכל האוטובוס התרומם באוויר. מי שנלחם בשנות ה-80 לא נקרא חייל? רק מי שנלחם בשנים האלה? זה רק מראה שהוא לא מנסה לזכות. הוא לא מדבר על הדברים האלה בכלל. הוא בא להגיד תודה על זה שהוא שכח את המחלה".

יוסי אורפלי (צילום: צילום מסך רשת 13)
יוסי אורפלי (צילום: צילום מסך רשת 13)

האמנת שהוא יגיע עד לשלבים כאלה? 

"אני לא מאמין שזה קורה כל הדבר הזה. לא ציפינו שאבא יישאר בשלבים האלה. גם בגלל שאני ברשת, מי יצביע? הבן שלו והבן שלו. אנחנו פשוט לא מאמינים שזה קורה. יש הרבה פעילים שהולכים מחר עם שלטים גדולים לצעוק לאבא מחר. אני לא יודע מי הם בכלל. זה כבוד ענקי". 

אתה מאמין שאבא שלך יכול להיות הזוכה של "האח הגדול"?

"אני רוצה מאוד שגדי פניבילוב יזכה. אני לא אעדיף שאבא שלי יזכה. הוא לא בא לזכות, הוא הגיע כדי ליהנות. אם הוא ישב אחרון עם גדי הוא יגיד למנחה, גיא זוארץ, 'תעצור הכל - אני עולה למעלה'. אם הוא לא יעשה את זה, אני אכעס עליו. הייתי רוצה שיזכה בחור צעיר עם תינוק שרוצה להתחיל את החיים ויש לי הרגשה שאבא שלי יעשה מהלך וייתן לגדי את הזכייה. גדי לא הולך להיות מנכ"ל תלמה. הוא מסתכל על גדי ורואה אותי. כולם יכולים להצליח בחיים שם, אבל גדי עממיקו כמוני, הוא רוצה שהוא יצליח". 

אתם בקשר עם המשפחה של גדי?

"אנחנו לא בקשר עם המשפחה של גדי, אבל אני מאמין שברגע שהם יצאו מהבית אנחנו ניצור קשר".

גדי פניבילוב (צילום: אריאל שלום)
גדי פניבילוב (צילום: אריאל שלום)