בית משפט השלום בחיפה גזר היום (חמישי) את עונשו של השחקן משה איבגי, שהורשע לפני מספר חודשים בביצוע מעשה מגונה. בניגוד לדרישת הפרקליטות, שביקשה עונש מאסר בפועל, השופט קבע כי איבגי ירצה שישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי, כפי שדרש עורך דינו מיכאל כרמל. בנוסף, הוטל על איבגי קנס של 10,000 שקלים.

כזכור, בחודש ינואר האחרון הרשיע בית משפט השלום בחיפה את איבגי בעבירה של מעשה מגונה, אולם זיכה אותו משני אישומים נוספים מחמת ספק. איבגי הואשם בשלוש עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית כלפי שלוש נשים. כתב האישום המקורי כלל אישום רביעי של מעשה מגונה באישה נוספת. אלא שהיא סירבה להתייצב בבית המשפט חרף הפצרות הפרקליטות, ולכן הפרקליטות נאלצה לחזור בה מהאישום.

משה איבגי מגיע לבית המשפט (צילום: פלאש 90)
משה איבגי מגיע לבית המשפט (צילום: פלאש 90)

רגע לאחר קביעת גזר הדין כלפי השחקן, הכותב והיוצר רשף לוי, שעבד בצמוד לאיבגי בפרויקטים שונים, שהמוכר ביניהם היא הסדרה "הבורר" ששודרה ב"הוט", סיפר על הפרשיה מעיניו ומה ביקש מאיבגי רגע לפני שנגרר להליך משפטי מול הקורבנות. לוי שיתף את עוקביו ברשתות החברתיות וכתב: "בשלושה בפרויקטים עבדתי עם משה אבגי. המפורסם שבהם הוא הסדרה הבורר. חצי שנה אחרי שסיימנו לעבוד שמעתי שמועות על מה שאבגי עושה על סטים. הלכתי ודיברתי עם מפיקה ראשית וחברה טובה. היא לא האמינה לי שאני לא יודע. אמרתי לה שלידי הוא האיש הכי מקסים בעולם. תסבירי לי, ביקשתי.היא אמרה לי בכל בוקר כשהייתי באה לסט הוא היה קופץ עלי דוחף לי את הלשון לפה ואני הייתי דוחפת אותו ואומרת לו תעוף ממני מפגר ומרביצה לו. וככה הוא היה ממשיך בכל בוקר. ואז היא סיפרה על מאפרת שהייתה בוכה כל יום ועל כלל שהיה על הסט שלא משאירים את אבגי לבד עם בחורה".

רשף לוי (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)
רשף לוי (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)

"היא שאלה אותי את השאלה ששואלים תמיד – תנסה לדמיין איך היית מרגיש אם היו עושים את זה לבת שלך. אמרתי לה שאני עוד לא שם שאני קודם מדמיין איך הייתי מרגיש אם הוא היה עושה את זה לי. אבגי כל בוקר לשון בגרון. אמרתי לה – תראי אנחנו חברים, בואי נלך ונתלונן. אני אבוא איתך. היא אמרה – אני אמא חד הורית אתה יודע מה יעשו לי בתהליך הזה? תשכח מזה. הוא לא ייפול לעולם.ואני בתמימותי אמרתי – הרוע תמיד נופל בסוף".

"מאז סיפרו לי עשרות נשים את אותם סיפורים. חצי שנה אחר כך התפוצצה הפרשה בתקשורת בלי קשר אלי. אחרי כמה זמן התקשרו אלי השוטרים ואמרו לי אנחנו רוצים לבוא אליך. הם התיישבו בסלון והילדים שלי הציצו ממעלה המדרגות. הקטן שאל אבא זה בגלל הבנייה הלא חוקית בגג? אמרתי לו אין בנייה לא חוקית בגג. ואמרתי לשוטרים הוא לא שלי, הוא חבר של הילדים שישן פה. השוטרים אמרו שהם יודעים שאני תומך בנפגעות ושאף אחת לא מוכנה לשתף פעולה. הם ביקשו את העזרה שלי".

 משה איבגי  (צילום: רענן כהן)
משה איבגי (צילום: רענן כהן)

"שאלתי אם הם רוצים שאני אלבש מכשירי האזנה, אקבע עם אבגי בסמטה חשוכה אקליט אותו מתוודה ואז אגלה שהם לא שומעים ולא מגיעים כשהוא יקפוץ עלי וינשק אותי כמו שתמיד קורה בסרטים. לא הם אמרו, אידיוט, אנחנו רוצים שתעזור לנו מול הנפגעות. הם הציעו שנעלה לחדר שקט על הגג ונעבוד. אמרתי להם שאין לי חדר על הגג, שהילד לא יודע על מה הוא מדבר. במשך כמה שעות ישבנו ביחד אני והחוקרים. אני זוכר במיוחד את השיחה לא', שעבדה על הסט. ברגע שהתחלתי את השיחה היא פרצה בבכי ואמרה לי האיש הזה הרס לי את החיים".

"כשהם יצאו מהבית שלי השוטרים הבטיחו לי מיוזמתם שהם ישמרו את העזרה שלי בסוד. שאלתי למה? הם אמרו לי - כדי שלא תיפגע. אמרתי להם שאני לא מתבייש. ושמי שירצה אי פעם לעבוד איתי צריך לדעת שאני לא מעוניין לעבוד עם אנסים או אנשים שמבצעים מעשים מגונים, אם עם אנשים שמציעים לך לקנות דירות בדאלאס. למעשה זה אפילו עניין עקרוני אצלי שלושת הדברים האלה. בכל תקופת המשפט בכל פעם שהתקשרו מהתקשורת וביקשו שאדבר אמרתי שאני חושב שלאבגי כמו לכול נאשם מגיע הרגע שלו בבית משפט. שצריך לחכות לראות מה הם יחליטו. היום פרסמו את גזר הדין".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Reshef Levi (@resheflevi) on

"אני בן אדם רומנטיקן – אני מאמין גדול באהבה. אני חושב שאנחנו מתאהבים בכל מיני דרכים ובכל מיני צורות. ואנשים גם עושים סקס בכל מקום. גם במקומות עבודה וזה לא משנה איזה חוקים מוזרים יחוקקו נגדם. כל עוד יש הסכמה בין שני אנשים בוגרים הכל סבבה. אבל אני לא חושב שיש קשר בין תקיפה מינית ואהבה. זה אולי דומה וקצת מבלבל אבל זה פשוט לא עניינים קשורים. אם כל יום אתה דוחף לאישה את הלשון לפה או שם לה יד על החזה והיא אומרת לך תפסיק ובוכה. אם אתה מחכה שתהיו לבד ואם אתה בוחר את הבחורה הטרנסית שהיא הכי חלשה על הסט – אתה לא מאהב חבר".

"עכשיו נשאלת השאלה מה עושים הלאה. אבגי הוא ללא ספק השחקן הכי גדול שהיה בקולנוע והטלוויזיה הישראלית. יצא המזל שהיצירות שאני כתבתי הרוויחו מהכישרון הענקי שלו אולי יותר מכל אחד אחר. האם נוותר על הכישרון שלו לנצח? לפני שהתחיל המשפט התקשרתי לאבגי אמרתי לו: 'תהיה גבר, תודה באשמה תתנצל בפני הנשים, ותלך לטיפול'. הוא הלך במקום זה לעורכי דין. עורכי דין הם אנשים שעובדים לפי שעה, לכן הם מדברים מאד לאט כדי למשוך זמן, אפילו עכשיו עורכי הדין של אבגי אומרים שהם יערערו - לא מאשים אותם הם צריכים להתפרנס".

משה איבגי (צילום: פלאש 90)
משה איבגי (צילום: פלאש 90)

"אני חושב שהעבודה שלנו כאומנים היא מתנה – אנשים, לפחות כשאין קורונה, מוחאים לנו כפיים בסוף הערב. הם נותנים לנו אהבה שלא באמת מגיעה לאף אחד. בטח לא למישהו שהעבודה שלו זה ללמוד בעל פה, או לספר בדיחות. אנחנו צריכים להודות כל יום על המזל הטוב שלנו. אבל מי שבועט במזל שלו לפעמים מגורש מגן עדן. משה אבגי חייב להתנצל כי זה הדבר המוסרי לעשות אותו. הוא חייב ללכת לטיפול כדי שהוא ילמד לשלוט בעצמו. ועד שזה לא קורה לא חושב שצריך לעבוד איתו בעולם התרבות. אבל מצד שני העולם שלנו מת ולשלטון לא אכפת אז אבגי לא הפסיד הרבה".