האם קצינים לשעבר במשטרה נעקצו בפרשת רכישת הדירות מעדי קייזמן בברלין, אך נמנעים מלקחת חלק בתלונה שהוגשה בעניין לראש אגף חקירות במשטרה, ניצב יגאל בן שלום? כך לפחות עולה מעדויות של משקיעים שהוקלטו לכתבת תחקיר של רשת הטלוויזיה הגרמנית ZDF. הדברים נאמרו לנציג ההפקה בישראל, המפיק טובי ארבל מארבל טלוויזיה, חברת הפקה כפר סבאית רבת־מוניטין.

אסתי גינזבורג ועדי קייזמן (צילום: רפי דלויה)
אסתי גינזבורג ועדי קייזמן (צילום: רפי דלויה)


לטענת כמה מרוכשי הדירות, הקצינים נמנעו מלהצטרף לתלונה, כדי שאזכור שמם לא יפעיל לחץ עקיף על המשטרה לחקור. ארבל, ששוחח עם משקיעים אחדים, מצא גם אנשים מן השורה שאת מעט החסכונות שלהם השקיעו בחלום הברלינאי. הם האמינו לקייזמן, שהבטיח תשואה גבוהה. במציאות, הם נושאים בהוצאות של שיפוצים ומתקשים למכור את נכסים. 

לטענת המשקיעים צבי סרטי, אדריאן קוק ועודד קפולקין, הם חתמו על חוזים בלי שתינתן להם הזדמנות לקרוא אותם. קייזמן הבטיח להם לערוך שיפוץ בדירות ובכל פנייה אליו שלח אותם לקבלן השיפוצים וחייב אותם בעלות. 

אסתי גינזבורג ועדי קייזמן  (צילום: ללא)
אסתי גינזבורג ועדי קייזמן (צילום: ללא)


ניצב בדימוס ניסו שחם, גם אתה נעקצת?
“לא, ולא מכיר ניצבים אחרים שכן. אני כן יודע על קציני משטרה בדימוס שכן השקיעו אצלו ומבחינתם הם נפלו. מי שהביא אותי אליו הוא גמלאי מערכת הביטחון, כבן 75, שהשקיע המון כסף מהפנסיה. לטענתו, קייזמן לא עמד בהבטחות שלו וחלק מהדירות שהגמלאי רכש בכלל לא נרשמו על שמו. לדעתי, קייזמן עובד בדפוס קבוע שתחילתו הוא הבטחה גדולה וסופו מפח נפש גדול. זה מתחיל בהבטחה גדולה של משכנתה בגובה 50% מסכום הרכישה בבנק גדול בגרמניה ב־0% ריבית. המשך ההבטחה הוא שאתה מקבל שכר דירה שיהיה 5% מהתשואה. אבל התברר שהבנקים בגרמניה לא נותנים משכנתה, ואנשים נאלצו למצוא מקורות מימון בארץ כדי לממן את העסקה. המשכנתה פה הייתה יקרה יותר כמובן".

"אני מכיר שוטרים לשעבר שנפגעו והפסידו המון כסף. גם לי הוא נותר חייב 3,000 יורו, הפער בין המכירה לכסף שקיבלתי בפועל. מזלי הגדול הוא שעלה בי חשד כבד, הרבה לפני הפרסומים. לפני כשלוש שנים ביקשתי שהוא ימכור את הדירה. הוא דיווח לי על סכום מכירה שלא היה נכון ובסוף החזיר לי חלק מהחוב". 

מה המסקנה האישית שלך מהסיפור הזה?
“לא כל הנוצץ זהב".

ניסו שחם (צילום: אבשלום ששוני)
ניסו שחם (צילום: אבשלום ששוני)


אחד הרוכשים ששמו שמור במערכת מסר: “התלונה בגין הונאות עדי קייזמן לכאורה נלקחה לבקשת חקירה במטה הארצי לניצב יגאל בן שלום. החקירה בעיצומה ומדובר בתלונה של עשרות מתלוננים שכרגע הם מוזמנים לחקירה במחלק הונאות. קייזמן מבחינתי הוא קוסם ומאחז עיניים שקשה לעמוד בפני קסמו. הוא יודע לעשות את העבודה. נפלו גדולים ממני. החקירה נפתחה, ואני בטוח שהיא תביא תוצאות".
ממשטרת ישראל נמסר: “המשטרה פתחה בחקירה שנמצאת בראשיתה. מטבע הדברים לא נפרט על אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".

קייזמן, תגובתך.
״עם יצירתיות כזאת, אולי כדאי לך להעביר קורסים בדמיון מודרך. טיפ להבא כשאת ממציאה סיפור: אולי לבדוק את החוק בגרמניה שמחייב את הקונה באישור נוטריון לכל חוזה. בכל מקרה, מדובר בגיבוב של שקרים ובקמפיין מתוזמן שחבל שאת לוקחת בו חלק. מוזמנת לצטט את תגובתי לעיל״.

עדי קייזמן  (צילום: רפי דלויה)
עדי קייזמן (צילום: רפי דלויה)