מירי בוהדנה אוכלת סלט טרי שחתכה ברוב השקעה ורגש האופר. שתי עוזרות חייכניות מתקתקות בינתיים את מכונות הכביסה והניקיונות. היא עצמה מסתובבת מופתעת וממלמלת שהיא עוד לא קולטת שהיא גרה פה. בכל זאת, עברו רק שלושה ימים מאז שחווילת האבן הגדולה והאירופית, ששמה Villa de Kobo חרוט באבן בכניסה, הפכה לביתה החדש.

בעוד שעתיים יתחילו לדלג פנימה שלושת ילדיהם המשותפים של מירי ובבו קובו שלומדים עכשיו במוסדות לימוד ייחודיים (בי"ס בשיטת מונטסורי בקיבוץ געש ובית הספר המשותף בכפר שמריהו). בינתיים יש קצת זמן להשקיף על הבריכה המרווחת של האחוזה ועל הים שנפרש בתמונת נוף מושלמת ישר ממול. ללטף עם העיניים ספות רחבות מקטיפה שפרושות בחלל, שולחנות אוכל גדולים וארונות מטבח כפריים ואלגנטיים.

"אמא לשלושה" מירי בוהדנה (צילום: דביר כחלון חולצה: N21 לפקטורי 54, מכנסוני ג'ינס לבנים: אריסטו שמט
"אמא לשלושה" מירי בוהדנה (צילום: דביר כחלון חולצה: N21 לפקטורי 54, מכנסוני ג'ינס לבנים: אריסטו שמט


בעוד יומיים תצטלם בוהדנה לקמפיין של מותג האופנה שהיא מקדמת - אריסטו שמט - מותג של בגדי קזו'אל נוחים ולא יומרניים לבנות 30 פלוס. באופן מפתיע, אף שמדובר באחת הנשים העשירות בישראל, המראה של בוהדנה בבגדי בייסיק טבעי ונינוח. כשמדובר בבוהדנה, נוח וקל להאמין שהיא לא השתנתה, לא הרימה את האף ולא התמלאה באוויר חם גם אחרי שבנתה חיים עם מיליארדר. התלתלים אותם תלתלים, ההורים של בוהדנה עדיין גרים בשדרות ("הם עושים סידורים ברגל, מכירים את כל השכנים ולא מוכנים לזוז משם"), היא ניחנה בהרבה רגישות ובסיפור חיים לא פשוט (שני אחים שהתמכרו לסמים, אחד מהם איבד את בנו התינוק בתאונת דרכים).

נראה שהקהל הישראלי זוכר את כל זה וחוסך ממנה את שנאת העשירים. "אני טבעית לאריסטו שמט כי אני לא בדיוק שם נרדף להוט קוטור", בוהדנה מחייכת, "בבו לפעמים מעודד אותי להיכנס לשאנל, אני מודדת ולא מרגישה מחוברת לעצמי עם שום פריט מוגזם. בסוף אני מוצאת טי שירט, חוזרת הביתה ולובשת אותה עם מכנסיים של פוקס וז'קט של אריסטו שמט".

בזכות אנשים כמוך הגיעה לעולם ביקורת השיק והשוק

"אני חושבת שדורין אטיאס כבר התייאשה ממני. אם כי לחתונה של מושיק רוט נתתי לבבו להלביש אותי, הוא עשה עבודה מצוינת וקיבלתי כתר. אני לא מבינה איך לא חשבתי על האסטרטגיה הזאת קודם. הוא אמן, יש לו את זה. הוא ניקה לי את הלוק. בחר מעיל אחד טוב ומגפיים, והתעקש שלא נוסיף כלום".

בעוד היא מדברת, דוהר פנימה בבו, שעסוק בתכנון מתחם מגורים ובילוי חדש ומהפכני בשכונת נוטינג היל הלונדונית. הוא פטפטן, ממזרי, מצחיק, סקרן וידידותי ביותר. קובו מצייר ציורי ענק מופשטים שממלאים את הבית בגוונים של כחול, מתעניין בהיסטוריה, ביהדות, בכלכלה ובתשוקה. הוא מתרגש מאמנות ומזוגתו היפה, ובהתאם גם מזמין פסלי זהב קטנים בדמותה ומוכן לי להראות לי אותם רק לשניות בודדות, כי מדובר בפסלים של "תנוחות מאוד פרטיות".

חשבתי לשאול אם את ממליצה על פער גילים של 25 שנה כמו אצלכם, אבל התחרטתי. הוא חסר גיל ומייצר אנרגיות שיכולות להזיז אונייה

"כן. הוא סופת טורנדו. הוא נכנס פה לים בשחייה, עם סאפ או גלשן גלים ויכול לצאת בנתניה. הוא הקים מיזמי ענק בחייו – מתחם בילוי וקניות במיאמי, אזור הקמדן מרקט בלונדון, ועכשיו הוא מתכנן את הדבר הגדול הבא: אזור מסחר ובילוי בנוטינג היל. הבן הגדול שלנו הוא העתק שלו, וגם הוא צריך אקסטרים כל הזמן. זה ילד שמבקש לצנוח, לצלול ולפרק אנרגיות על אופנועי שטח. לפני שהיה בן 10 הוא כבר צלל עם כרישי ענק צמחונים. הוא חסר פחד. רק ככה הוא הוא נרגע".

שמלת טול: רושאס למדאם פומפאדור, בגד ים פודרה: ELLE , וסט ג'ינס: אריסטו שמט
שמלת טול: רושאס למדאם פומפאדור, בגד ים פודרה: ELLE , וסט ג'ינס: אריסטו שמט

בוהדנה, לעומת זאת, חיה בקצב היוגה עם נשימות עמוקות. "אני לא הייתי יכולה לחיות כמו בבו, עם דאגה תמידית לעסקים, לעובדים ולפרטים הקטנים. המוח שלו קודח כל הזמן. כדי שעסק יצליח צריך לא רק למנות אנשים טובים, אלא גם ללוות אותם, ואני צ'יל. אני תמיד סומכת על כולם שהם יעשו את העבודה שלהם. זה לא ניהול".

"לא" לבגד ים

בוהדנה מספרת כי היא אוהבת מאוד את נישת ההנחיה בתחום האוכל שהיא נכנסה אליה ב"רשת". "זה כיף אדיר. אני עובדת עם אנשים שווים, אני לומדת המון ואני רוצה להתפתח. עם שינוי ימי השידור של 'קשת' ו'רשת', יהיו יותר תכניות שהם יפיקו ואני מקווה שמביאים אותי בחשבון. חוץ מזה אני צריכה ורוצה להיות כאן - להכיר את החברים של רפאל, לעזור לבן בלימודים, להיות עם אסתר כשהיא מתקדמת בלימודי רכיבת הסוסים שלה. היא ג'מפרית מצוינת, ולקחה עכשיו מקום ראשון בתחרות קפיצות איזורית. אני אמא לשלושה ילדים שאבא שלהם חי על קו לונדון-ישראל. הם צריכים אותי. זה הזמן שלי להשקיע בהם ולבנות אותם. אני רוצה להגן עליהם כל הזמן. אני רוצה לתת להם את כל מה שאני לא קיבלתי בילדות. אני אוהבת לעבוד אבל אני סלקטיבית. יכולתי עכשיו לייצר ליין איפור על שמי, לעלות עם שלטי חוצות, להריץ אותו ברשתות החברתיות ולהתגאות בעסק מצליח. לא מעניין אותי".

ממשיכות להגיע אלייך הצעות?

"יש כמה דברים מעניינים על הפרק ומגיעות גם הרבה הצעות לא ראויות - להצטלם ללנז'רי או בגדי ים. זה כבר לא מתאים. צילום של אמא סקסית במגזין זה לא משהו שילד צריך להתמודד אחר כך בבית הספר. ואין סכום שבשבילו אעמיד את ילדי במצב לא נוח. בן בגיל שבו מתחילים לעצב את ההסתכלות על בנות. אני משגיחה מקרוב שהוא לא יתפתה לסחף חברתי בהמי בכיוונים לא טובים. אני מאד ערנית בעניין".

לא מפתיע שבוהדנה מקבלת הצעות להצטלם עם מעט בגדים. מכל זווית, קצת לפני יומולדת 40 עגול, היא נראית מצוין. כפי שאפשר להניח, החיים עם אמצעים בהחלט מקלים את התחזוקה, "אני לוקחת תוסף תזונה מהפכני, זוכה פרסים, בשם TA65, שאפשר להשיג כרגע רק בארה"ב ב-400$ ל-90 כמוסות. הוא מאריך את קצות התאים בגוף. לקצות התא קוראים טלומרים. הם מתקצרים ככל שחולפות השנים וגורמים לבלות ולהזדקנות. התאים מתקצרים ככל שחולפות השנים וגורמים לבלות ולהזדקנות. נטילה קבועה של התוסף לא מונעת את הזקנה, אבל מעכבת אותה.

"אחת לשלושה חודשים אני גם הולכת לקוסמטיקאית מימי לוזון, שאני נאמנה לה כבר כ-15 שנה, ולה יש את המכשור הכי מתקדם – גלי רדיו, מיצוק, לייזר, פילינג. אני עושה הכל. היום כבר לא צריך לעשות ניתוחים והזרקות. יש טיפולים חיצוניים שמעודדים ייצור טבעי של חומרי אנטי-אייג'ינג בגוף".

וגם הוצאת את הסיליקון מהשפתיים

"כן, רציתי מאוד שפתיים חושניות באותו גל אופנתי לפני עשור, ובהמשך התחילו כדוריות הסיליקון לנדוד לי בשפתיים, עד שנוצרה תפיחה לא סימטרית בצד אחד של השפה. ביצעו לי חתך בחלק הפנימי של השפה העליונה והרופא התחיל למשש, לחפש את כדוריות הסיליקון הקטנות ולהוציא אותן אחת-אחת. לא מומלץ בחום".


ההתעסקות באנטי-אייג'ינג מגיעה גם מפחד שהמניות שלך כבת זוג יירדו אם תתבגרי? בבו, חובב האמנות והחיים היפים, נפרד מאשת נעוריו אחרי גיל 50 ובחר בך. יש לך פחד שגם את תוחלפי בהמשך במישהי צעירה יותר?

"לא. הייתה תקופה ארוכה שבה התלבטנו לגבי הקשר הזה. לי לא היה ברור אם הוא יקים איתי משפחה. הייתי רווקה והוא גרוש עם ילדים. הוא בדק אחרות וחזר, אני קצת בדקתי אחרים. בגיל 55 הוא נכנס איתי לסבב הולדת הילדים השני של חייו וזה חיבר בינינו מאוד. אני מכירה אותו היום יותר טוב דרך התכונות שלו שאני רואה אצל הילדים. אנחנו מבססים בית ומשפחה עם אחווה וחיבור אמיץ. אני משקיעה רק במחשבות על הטוב".

לא ישנים באותה מיטה

כדי לבסס תחושת משפחה רחבה במקרה הזה יש לתחזק קשרים עם לא מעט אנשים. לבבו יש שתי בנות מנישואיו הראשונים - רוני, בת גילה של מירי, מעצבת אופנה מצליחה שחיה בניו יורק ודנה קובו (36), מעצבת תכשיטים. הבן עודד קובו (41), בעלים של חברת הייטק, גר בסמוך עם אשתו הדוגמנית, הצלמת אתי עובדיה, והם מגיעים כמעט כל יום. בקרוב, לרגל יום הולדתה ה-40 של בוהדנה, מתוכננת נסיעה משפחתית מורחבת, גם עם הצד של מירי, כי "הילדים עוד לא היו בכינרת".

חולצה: אריסטו שמט, מכנסיים: MRR- מזל חסון וראוהן כהן לרונן חן
חולצה: אריסטו שמט, מכנסיים: MRR- מזל חסון וראוהן כהן לרונן חן

החיים שלך מאד פוטוגניים. למה את לא פותחת חשבון אינטסגרם ומשתפת אותנו בכל זה?

"להעלות לאינסטגרם תמונות מחופשות? חס וחלילה. המדינה במצב קשה. כל ילד שלישי הוא עני, ואני אעלה צילומים מהבית הגדול שנכנסנו אליו? בבו אומר שרברבנות היא אלימות, והוא צודק. אנחנו לא יכולים לעזור לכל מי שפונים אלינו. פונים המון. גם אליו וגם אלי, ובבו מחזיק לא מעט אנשים. רק עכשיו הוא תרם מכשיר MRI חדיש ומתקדם לאיכילוב, שיקדם משמעותית אבחונים של מחלות".

האנשים הקרובים אלייך הם בני משפחה או חברים?

"הקונספט של חבורת בנות אף פעם לא קרה בחיים שלי. 'סקס והעיר הגדולה' הייתה מבחינתי סדרה בדיונית. תמיד היתה לי חברה אחת טובה שגדלתי איתה בדרום, וחוץ ממנה היו חברויות טובות, למשל עם אילנית לוי, שלא תמיד החיים אפשרו לשמור עליהן. גם מאיר סוויסה ונדב אבקסיס חברים שלי, ובקושי יוצא לנו להיפגש. לא תמיד קל לשמור על קשרים. אני מגלה שבסוף הקשרים החברתיים שלי הם עם אמהות מהגן ובית הספר, שאני מצטלבת איתן. אני רואה מישהי מגניבה ומקרבת אותה. למשל הארכיטקטית והשפית מסרט וולדמיכאל, שהייתה במאסטר שף, וגרה פה קרוב ברשפון, אנחנו מכירות שנים, מהגן, והיא מהממת. טיטי ואני סיסטרס, אבל גם לה יש בקושי זמן".

ואת טיפוס דביק?

"בכלל לא. אני בכלל לא מבינה איך אפשר להיות בקשרים ממש ממש אינטנסיביים עם בן זוג או חברות. אני חמה ומעורבת, אבל ברור לי שכל קשר צריך לאפשר גם הרבה חופש ומרחב. בבו ואני בכלל לא ישנים באותה מיטה. אנחנו מתחילים את הלילה יחד, אבל אז יש לו שיחת טלפון, או שהוא לא נרדם או מחליט לראות סרט ואז מתחילה גם נדידת הילדים למיטות שלנו. לכל אחד מאיתנו יש מיטה זוגית גדולה בחדר נפרד, שהוא מוצא את עצמו ישן בה עם ילד קטן בבוקר. אבל זה היה ככה גם לפני הילדים. בבו רגיל כבר שנים לישון לבד וגם אני, עם כל התשוקה שלי להירדם כפיות, רוצה בשורה התחתונה לישון טוב. גם כשאני מאוהבת".




מירי בוהדנהלADD צלם: דביר כחלון סטייל: ראובן כהן הפקה: משה אברמוב איפור ושיער: מיקי בוגנים ע.צלם: תומר לופסקו ע.סטייל: לירון שטיינמץ עיבוד תמונות: קרן סעד צולם במתחם חוף מציצים- רח' חבקוק הנביא 1 תל אביב 03-7118181