איריס קול שוחחה עם גלית גוטמן ברדיו FM103 לקראת סדרת סרטים דוקומנטריים על ענייני משפחה של גלית גוטמן שם ידברו על יחסי המשפחה. היום (שלישי) ישודר הפרק הראשון בסדרה. אחד השינויים הגדולים שעברה בשנה האחרונה היא העזיבה שלה את תוכנית הבוקר של קשת ולראשונה היא מספרת מה גרם לה לפרוש  "אני לא יצאתי לפנסיה, אני עובדת ויש לי ילדות מקסימות אבל אני לא קמה שוב בארבע בבוקר לעיתים קרובות. אני מרגישה שלא הצלחתי להצמיח עור עבה שיגן עליי מפני החדשות שיש במדינה ואני מניחה שלכן עזבתי. זה קשה להכיל הכל, מתעסקים ב"מי מת ובמי נרצח מידי יום" הכל כל כך שלנו והופך להיות מאד אישי. רציתי קצת אוויר מזה. יום אחד אני אחזור לעשות תוכניות בשידור חי".

עכשיו גוטמן מצאה לעצמה זמן, מה שהביא אותה לעשות סדרת תוכניות חדשה "הכל בסוף תמיד מתחבר למי שאנחנו. כשאתה עושה דוקו, בסוף אתה שם זרקור על נושא פחות מדובר ביום יום ומביא סיפורים ואנשים הביתה כדי לפתח דיון או לשנות מחשבה אצל אחרים. הפרק הראשון עוסק בהורות וקריירה שהוא נושא שמשותף לכל כך הרבה נשים. אני יכולה להעיד עלי וחברותי כי יש תחושה של כאוס כאילו שום דבר לא מוגדר. מה זה להיות אמא? מה זה לפתח קריירה? עד איפה לפרוץ את הגבולות? איך אפשר לשלב?"

גלית גוטמן ובתה.  (צילום: רפי דלויה)
גלית גוטמן ובתה. (צילום: רפי דלויה)


"לא הייתה לי אופציה אחרת או רגע בחיי בו חשבתי שאני יכולה לוותר על הקריירה שלי בגלל הילדות. זה לא אומר שאין רגשות אשמה ומצפון. כשהילדה נולדת נולד מצפון כבד. כשעזבתי את תוכנית הבוקר אמרתי בארוחת הערב תודה לבנותיי. בזכותן יכולתי להרשות לעצמי לעשות את תוכנית הבוקר. הם קמו לבד עם שעון כשאף אחד לא חיכה להן בבוקר. הן הכינו סנדוויץ' לעצמן ויצאו לבית ספר לבדן. אני מרגישה שאני עושה את הקריירה שלי יחד עם הבנות ולא מול הבנות".

כששאלה אותה איריס קול האם הילדות לא התלוננו שהן קמות בבוקר ומכינות סנדוויץ' לבדן, השיבה לה גלית: "מעולם לא, ילדים מתוחכמים מידי בכדי לומר זאת בצורה כזאת. הן ידעו לסחוט ממני רגשות אשמה במקומות אחרים ושילמתי את המחיר זה בטוח. ההצלחה שלי היא גם ההצלחה שלהן. אני יודעת לעשות את הגבול ולהגיע כשצריך. ילד תמיד ירצה אותנו שם גם אם נעבוד רק שעה ביום. מה שעניין אותי בסרט היה לשמוע משפחות אחרות עם ילדים שמדברים מול המצלמה ברגעים קורעי לב. דבר לא יחליף את ההורים של הילד".

גלית גוטמן אף הגיבה לסערה שהופצה ברשת על פרסום תמונתה שהצטלמה עירומה עם אחת מבנותיה לפני מספר חודשים: "אני לא רואה את התגובות הלא הטובות, רק את התגובות הטובות. זה היה פרויקט שעשיתי עבור חגיגות 70 שנה לעיתון 'לאשה' בו שחזרתי שער שעשיתי עם בתי כשהייתה בת חודשים. זה היה מאד טבעי ומקסים. אני מאד מתנערת מהמחשבה של 'מה אנשים יגידו' לא בא לי להיות שם וגם ממליצה לאחרות".

זוג יציב. גוטמן ויגאל אהובי (צילום:  שוקה כהן)
זוג יציב. גוטמן ויגאל אהובי (צילום: שוקה כהן)