פרופסור אמיר חצרוני, חוקר התקשורת ארוך השיער האנטי-ציוני, שהתפרסם בעקבות אמירות מעוררות מחלוקת על דגל ישראל ועל חללי צה"ל, מבשר לאומה שהוא עומד להגיש תביעת דיבה נגד אייל ברקוביץ ושידורי קשת. העילה: במהלך ריאיון בתוכנית השנויה במחלוקת, "אופירה וברקו", ששודרה בחודש מאי כינה ברקוביץ' את חצרוני מספר פעמים "מטומטם, בעל מום", ולקינוח הוסיף "אתה פרופסור בתחת שלי. מטומטם כזה עוד לא ראיתי".

חצרוני, כל מי שאומר שאתה פרופסור בתחת שלו חוטף תביעה?

"אני כמובן סוברני להחליט את מי לתבוע. במקרה של ברקוביץ מדובר בתוכנית טלוויזיה ערוכה ששודרה מספר פעמים למיליוני צופים. קשת גם הפיצו את הריאיון ברשתות החברתיות, הפכו אותו לוויראלי ושמו אותי ללעג ולקלס. הייתי פרופסור בשלוש יבשות שונות. אני מלמד היום באוניברסיטה שמדורגת בטופ העולמי. אין שום הצדקה לרפש שזרק עלי ברקוביץ'".


מה כל כך הרגיז אותך?

"הוזמנתי לראיון על השקפת עולמי האנטי-ציונית ועל המאבק החשוב שאני מנהל על חופש הביטוי מול פייסבוק. נכנסתי לאולפן בפנים מחייכות. פניתי לברקוביץ' במלים רכות. בירכתי אותו ואת אופירה על חזרת התוכנית מחופשה. אפילו החמאתי לו על סיום קורס מאמני כדורגל. הוא - בתגובה - פצח במטר השמצות והכפשות חמורות, הטיל דופי בהשכלתי ובמעמדי האקדמי, העליב את המראה החיצוני שלי, ועוד פנטז שאני יורק עליו. במקום לעשות חושבים, להתנצל ולהציע פיצוי - גירשו אותי מהאולפן בצורה מבזה. הגיע הזמן שכלי התקשורת יבינו שאם מזמינים איש רוח בסדר הגודל שלי לראיון - צריך להתייחס אלי כמו אל איש רוח ולא כמו לג'וק שצריך להדביר".

(צילום פרטי)
(צילום פרטי)

מתי התביעה מוגשת, ומה הסכום שאתה תובע?

"בקרוב מאוד. אני מבטיח שהקוראים שלך יהיו הראשונים לדעת את כל הפרטים".

ברקוביץ, הידעת שחצרוני פרופ' בשלוש יבשות?

"תפני לקשת".

דוברות קשת, הפכתם אותו ללעג ולקלס?

"אין תגובה".

אייל ברקוביץ' (צילום: אמיר מאירי)
אייל ברקוביץ' (צילום: אמיר מאירי)