אלוף במיל' יפתח רון-טל | יו"ר דירקטוריון חברת החשמל

יפתח רון-טל (צילום אישי, יוסי וייס, חברת החשמל)
יפתח רון-טל (צילום אישי, יוסי וייס, חברת החשמל)

התגייס בשנת 1974 לחיל השריון. "יותר מחצי שנות חיי, לבשתי את מדי צה"ל ושירתי כלוחם, שיריונר ומפקד. השירות בצבא היה לי ממש דרך חיים. שליחות שאין למעלה ממנה. להיות חולייה אחת מני רבות, בשרשרת הביטחון שלנו, להבטחת קיומו של עם ישראל בארצנו, ארץ ישראל", הוא מסביר. "אך יותר מכל - אהבתי ואני אוהב את האנשים עמם שירתי ולחמתי, עליהם פיקדתי. הם עוצמתו האמתית של צה"ל, והם חומת המגן של ישראל, לעולם ועד".

רס"ן במיל' אלדד תמיר | מנכ"ל ומייסד בית ההשקעות תמיר פישמן
אלדד תמיר (צילום אישי)
אלדד תמיר (צילום אישי)

התגייס בשנת 1980 לחיל השריון. "את דרכי הצבאית התחלתי בחיל השריון במסלול קצונה, ומוניתי למפקד מחלקה בחטיבה 500 בגדוד בבקעה, כמה חודשים לפני פרוץ מלחמת לבנון הראשונה. את מרבית שירותי הצבאי העברתי בלבנון עד לשחרורי מהשירות הסדיר", הוא משחזר. "בשרות מילואים מוניתי לקמב"ץ גדוד מילואים של חטיבת השיריון 401, ושירתי במילואים בתפקידים מגוונים, בהם סגן מפקד  גדוד שריון, מג"ד שריון וקצין אג"ם בחטיבת שריון". 

"במלחמת לבנון הראשונה לחמתי בציר המרכזי ואיבדתי חברים רבים. חוויות השירות ביחידה קרבית, האחריות והדאגה, הערכים ושמירת גבולות של מוסר וציונות ומחויבות למדינה היו עבורי חלק ממורשת משפחתית בת דורות. אבי, תא"ל משה תמיר ז"ל, היה ממקימי מערך ההגנה האווירי של מדינת ישראל, ולחם בכל מלחמות ישראל".

אל"מ במיל' עידית פדן | מנכ"ל אופקים תיירות
עידית פדן (צילום אישי)
עידית פדן (צילום אישי)

התגייסה בדצמבר 1969 לקורס מד"נים - מדריכי נוער לגדנ"ע. "אז זה היה הקורס היחיד בצה"ל שהיה קורס מעורב של בנים ובנות. בהיותי סרן, לאחר חופשת לידה, מצאתי את עצמי בין תפקידים וללא שיבוץ. מכיוון שרוב המפקדים לא ממש רצו ביחידה שלהם אמא לילדים, היה לי קשה למצוא תפקיד. הגעתי לראיון אצל ראש עסו"ק דאז, שהסביר לי שאני לא יכולה למלא תפקיד של קצין בענף כי אני לא קרבית ואין לי ניסיון שטח", היא משתפת. "כעבור כמה שנים מוניתי להיות ראש הענף הזה בדיוק, ומשם התקדמתי להיות ראש המחלקה בדרגת אל"מ".

"מילאתי תפקידים בכירים באגף התכנון של צה"ל ובאגף כוח אדם, ופרשתי מצה"ל בשנת 1994 בדרגת אל"מ. בתפקידי האחרון כיהנתי כראש מחלקת ארגון ובקרה של אגף כח אדם, מחלקה האחראית על כלל התקציבים והפעילות השוטפת של אגף כח אדם על חילותיו, כולל אחריות על מערכות המידע, התקנים ופיתוח הקריירה של קצינים ונגדים".

אל"מ במיל' מיקי זיסמן | מנכ"ל קרדן נדל"ן
מיקי זיסמן (צילום אישי)
מיקי זיסמן (צילום אישי)

התגייס בשנת 1990 לחיל האוויר. "בגיל 21, התגייסתי לחיל האוויר כעתודאי, בוגר הנדסת חשמל מהטכניון, זאת כחלק מהעתודה האקדמית. מאז שירתי במגוון תפקידים בשדה ובמטה, עד שלבסוף מוניתי לראש מערך ההנדסה והתשתיות", הוא מתאר. "בתפקידי האחרון הייתה לי אחריות על בניית כל הבסיסים והמתקנים החדשים של חיל האוויר וכן על אחזקת כל התשתיות הקיימות של החיל. השתחררתי בשנת 2011 בדרגת אלוף משנה, לאחר שרות של 22 שנים בצבא".

דפנה גונן | מנכ"לית הפמילי אופיס 'פיוניר'
דפנה גונן (צילום אישי)
דפנה גונן (צילום אישי)

שירתה ביחידה 8200. "בתחילה, שירתי בתפקיד מודיעיני בירושלים, ולאחר מכן כקצינת ח"ן ת"ש חינוך במרחב דרום של היחידה. השירות היה מאוד משמעותי עבורי - מאתגר ומבגר. ערך הציונות הנחה אותי והתעקשתי לצאת לקורס קצינות ולשרת רחוק מהבית, למרות שלא היה תקן ליציאה לקורס, והצלחתי", היא מגלה. "בקורס כולן נראו לי סנוביות, אך הפכו לחברותיי הכי טובות עד היום. חינוך לאהבת הארץ היה מאוד מרכזי עבורי, כך שבמסגרת תפקידי יזמתי לא מעט טיולים לחיילי היחידה ברחבי הארץ".