איש העסקים איל וולדמן, שהוא מייסד, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, קיבל אתמול (שני) תואר "דוקטור של כבוד" מהטכניון. התואר, הוענק לוולדמן על ידי פרופ' פרץ לביא, שהוא נשיא הטכניון וכן על ידי פרופ' משה סידי, משנה בכיר לנשיא הטכניון - על מימוש חזונו ובנייתה של מלאנוקס, חברת טכנולוגיה מובילה עולמית, ועל מסירותו המתמדת לחינוך הנוער למדע. 


וולדמן הגיע לטקס מלווה בבני משפחתו, כאשר נרגשת מכולם הייתה אמו, ד"ר מרים וולדמן, אשר כיהנה בעבר כראשת תחום בכירה לאיכות הסביבה ומו"פ אזורי במשרד המדע והטכנולוגיה, וייצגה את ישראל בוועדות בינלאומיות בנושאי שונות ביולוגית. עם קבלת התואר, מצטרף וולדמן לרשימה ארוכה ומכובדת של אישים שזכו לכבוד דומה ובהם אלברט איינשטיין, מייקל בלומברג, גיל שוויד, זובין מהטה ונוספים.

איל וולדמן (צילום: עומר טל)
איל וולדמן (צילום: עומר טל)

"הטכניון ממשיך להוביל שינוי בעולם באמצעות חינוך ומנהיגות", אמר וולדמן, "במלאנוקס אנו שואפים לכך גם כן - להפוך את העולם למקום טוב יותר באמצעות טכנולוגיה וקידמה. בטכניון, המנהיגים של המחר סופגים אווירה של יצירתיות וחדשנות, שבה הסטודנטים מבינים באמצעות השכלה שאין כזה דבר בלתי אפשרי". התואר הוענק לוולדמן על חזונו ונחישותו בהקמת מלאנוקס, חברה שמאז הקמתה בשנת 1999 תורמת באופן עקבי לחדשנות ויצירתיות בישראל, בארצות הברית וברחבי העולם, תוך תמיכה מתמדת בתוכניות חינוכיות במדעים ובהנדסה לנוער.

הטכניון מדורג בין האוניברסיטאות המובילות בעולם למדע וטכנולוגיה, תוך שאיפה תמידית לפיתוח הון אנושי, מנהיגות ויצירת ידע, והוא המוסד הראשון בישראל אשר מספק תואר אקדמי מלא בארה"ב בשיתוף עם אוניברסיטת קורנל בניו יורק. בנוסף לכך, הטכניון עובד בשיתוף עם אוניברסיטת שנטאו בסין, להקמת מוסד אקדמי-טכנולוגי משותף המסמל את העידן החדש של חינוך על יסודי, מחקר וקידמה בתחומי ההנדסה, המדע ומדעי החיים בסין.

איל וולדמן, משה סידי ופרץ לביא
איל וולדמן, משה סידי ופרץ לביא