1. לקראת סיום הקיץ והחזרה ללימודים, נערך ביום רביעי בקניון דיזינגוף סנטר יריד מחשבים ממוחזרים בחסות מעבדת "אקומיוניטי - אקולוגיה לקהילה מוגנת", הראשונה בארץ למחשבים חברתיים. במיזם שייסד דני קוגן, מועסקים אנשים עם צרכים מיוחדים שמחדשים מחשבים ממותגים, כאשר הרווחים ממכירתם מועברים אליהם כתרומה. את מגוון המחשבים ביריד, בחנו מקרוב גם אלון פילץ, שמואל פלאטו-שרון ובנו יואב פלאטו-שרון, מבעלי הקניון.

2. קונצרט הגאלה המסורתי של קורס הקיץ הבינלאומי של קשת אילון, נערך בשבוע שעבר בבית האופרה בתל אביב. מנכ"ל קשת אילון גלעד שיבא וי"ר הוועד המנהל איציק שריר, אירחו שלל אנשי עסקים ודיפלומטים, שהגיעו לשמוע את דור העתיד של נגני כלי הקשת מהמרכז המוזיקלי שבגליל המערבי. בין אלה שנהנו היו רעיה שטראוס בן דרור, אקי שביט, יורם אורון, צביקה בירנבוים, שלום זינגר ונאוה ברק, גליה מאור ואריה מינטקביץ. איתם בילו גם צבי סטפק, גד פרופר, רותי חשין, ראובן חזק, דבורה וישעיהו לנדאו, אילן רביב, דוד קליין ואחרים.

נאוה ברק, שלום זינגר ואיציק שריר (צילום: שרית עוזיאל)
נאוה ברק, שלום זינגר ואיציק שריר (צילום: שרית עוזיאל)



3. שגריר צרפת בישראל, פטריק מזונאב, מורגל בתמונות מאירועים רשמיים שאליהם הוא מתלבש בהידור או מארח בעצמו באווירה פריזאית כשהוא מעונב כהרגלו. עם זאת, בשבוע שעבר השגריר הצרפתי נתפס בעדשת המצלמה, כשהוא מבלה עם בתו אחר צהריים בקניון ממוזג בלב תל אביב. מזונאב, לבש לשופינג מכנסיים וחולצה קצרים, כדי להתמודד עם החום הישראלי כמובן.

פטריק מזונאב (צילום: אמיר מאירי)
פטריק מזונאב (צילום: אמיר מאירי)

4. חמישה חודשים אחרי שעשה עלייה לישראל, פתח האמן הצרפתי מיכאל אדרי גלריה ברחוב הירקון שבתל אביב. אל אירוע פתיחת החלל האמנותי, שהוא תאום לגלריה של אדרי בעיר מרסי המציגה יצירות פופ-ארט, הגיעו בשבוע שעבר נשיא מועדון השגרירים בישראל יצחק אלדן, האדריכלים שלמה פרנקל וענת בר, שרית רסין מבעלי אופטיקנה, המנצח גיל שוחט, רינה שביט, רייצ'ל ויצמן, שלומית מלכה ועוד.

יצחק אלדן ומיכאל אדרי (צילום: OVALCׂ)
יצחק אלדן ומיכאל אדרי (צילום: OVALCׂ)

5. ערב סיום "תגלית אקסל", תכנית המנהיגות הצעירה העסקית של תגלית, נערך במרכז פרס לשלום שבתל אביב. עם סיום חודשי התמחות של כ-60 סטודנטים מצטיינים מארה"ב, קנדה ומקסיקו בחברות מובילות במשק המקומי, מוצמד לכל אחד מהם איש עסקים בכיר שפעיל למען הקהילה היהודית וישראל, גם בארץ מוצאם, כמדריך ומנטור אישי. באירוע הסיום נכחו מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, גידי מרק מנכ"ל תגלית, יורם טיץ - יו"ר תכנית תגלית אקסל בישראל ושותף מנהל EY ישראל, ענבל אריאלי - סמנכ"לית שותפויות אסטרטגיות ב-Start Up Nation Central, יפעת בכור שהיא מנהלת תכנית תגלית אקסל ומנכ"לים מובילים אחרים במשק.

ענבל אריאלי, אלי גרונר, יפעת בכור ויורם טיץ (צילום: אבישי פינקלשטיין)
ענבל אריאלי, אלי גרונר, יפעת בכור ויורם טיץ (צילום: אבישי פינקלשטיין)

6. נשיא טוגו, פאורה גנאסינגבה, המבקר בימים אלה בארץ יחד עם שרי ממשלתו ושגריר ישראל בחוף השנהב, איזי ינוקא, הצפין ביום שני עד לצפת, שם התארח במרכז הרפואי זיו. מנהל המרכז ד"ר סלמאן זרקא, אירח את הפמליה ממערב אפריקה, שלמדה על פעילות בית החולים זיו ועל הטיפול ההומניטרי בפצועי מלחמת האזרחים בסוריה. נשיא טוגו, אף פגש שניים מהפצועים הסורים שמאושפזים במחלקת האורתופדית, שסיפרו לנשיא על רגעי האימה שחוו בסוריה.

נשיא טוגו עם ד"ר סלמאן זרקא (צילום: המרכז הרפואי זיו)
נשיא טוגו עם ד"ר סלמאן זרקא (צילום: המרכז הרפואי זיו)

7. שר התיירות יריב לוין, הגיע ביום שני יחד עם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, יו"ר התאחדות המלונות בישראל אלי גונן ובכירים נוספים, למלון 'ישרוטל כרמים' שבהרי ירושלים, על מנת להעניק לרשת ישרוטל תעודת הוקרה על השלמת דירוג הכוכבים בכלל מלונותיה. לוין, לא רק סייר בבר היין ובספא היוקרה שבמקום, אלא גם זכה להצצה למלון החדש שצפוי להיפתח בעיר הבירה, באדיבות מנכ"ל רשת ישרוטל, ליאור רביב.

ליאור רביב ויריב לוין (צילום: יח"צ)
ליאור רביב ויריב לוין (צילום: יח"צ)

סימונה פיאנג'יאני (צילום: שוקה כהן)
סימונה פיאנג'יאני (צילום: שוקה כהן)

8. רגע אחרי הגעתו של סימונה פיאנג'יאני לישראל, התחדש מאמנה החדש של הפועל ירושלים בכדורסל ברכב 'אלפא רומיאו ג'ולייטה', זאת במסגרת שיתוף הפעולה של קבוצת סמל"ת עם הכדורסלנים. את הרכב הנוצץ בצבע אדום בוהק מן הסתם, קיבל המאמן עטור הזכיות ממנהל המכירות ארצי דניאל חן, כיוון שנהג על מכונית זהה גם באיטליה וסיפר ש"כעת אני מרגיש בבית, אפשר להתרכז בכדורסל".