פרמיירה חגיגית של ההצגה "רומן רוסי", של תיאטרון מאיאקובסקי ממוסקבה, פתחה ביום חמישי את פסטיבל גשר הבינלאומי ה-11. בהצגה מאת המחזאי מריוס איבשקביצ'יוס, שהועלתה בשפה הרוסית בבימויו של מינדאוגס קרבאוסקיס, משתלבות הביוגרפיות של לב טולסטוי ושל גיבורי יצירותיו. נפגשו באולם 'נגה' שביפו לערב של קולטורה: לנה קריינדליין - מנכ"לית תיאטרון 'גשר', אושרין ליאוניד - מנכ"ל תאטרון מאיאקובסקי, רומן קבטנר, אלכס לנדסברג שהוא בעלים וסגן יו"ר בחברת סנו, אלכס וחמוטל אנסקי ועוד.

לנה קריינדליין, אושרין ליאוניד ורומן קבטנר (צילום: אביב חופי)
לנה קריינדליין, אושרין ליאוניד ורומן קבטנר (צילום: אביב חופי)
אלכס וחמוטל אנסקי
אלכס וחמוטל אנסקי
 
פרידמן וחלימי על הסולם
מנכ"לית תיאטרון הבימה אודליה פרידמן ומנכ"ל תיאטרון השעה הישראלי מוטי חלימי, אירחו במוצ"ש למעלה מ-400 קניינים, מנהלי אגפי תרבות ומנהלי מוסדות חינוך, שהגיעו לצפות בהצגה בכיכובו של יעקב כהן - "סולם יעקב". ההצגה חושפת את דרכו הארוכה של כהן להגשמת חלומו להפוך לשחקן מוביל בתאטרון, דרך הכאב והקשיים בתחנות השונות בחייו. פרידמן וחלומי סיכמו על שיתוף פעולה במהלכו יעלו חלק מהצגות של תיאטרון השעה באכסניה של הבימה. 

מוטי חלימי, יעקב כהן ואודליה פרידמן (צילום: אורלי ישעיהו)
מוטי חלימי, יעקב כהן ואודליה פרידמן (צילום: אורלי ישעיהו)
ינון היימן ומשה להב (צילום: שלי לנקרי)
ינון היימן ומשה להב (צילום: שלי לנקרי)


היימן מזמר
ינון היימן, יו"ר מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, בילה בסוף השבוע בהופעה של משה להב, המכונה "הטיש הגדול". ההופעה שכללה שירים ישראליים, התקיימה במסגרת אירוע הקיץ של לשכת עורכי הדין בתל אביב, ונערכה בבית הפרקליט בעיר ללא הפסקה.  

מתיירים את ירושלים
בעוד שהרשתות החברתיות מלאות באנשי עסקים ובני משפחותיהם הנופשים ברחבי הגלובוס, נמצא גם מי שמאמין בציונות תיירותית או תיירות ציונית, ובחר לבלות את חופשת הקיץ בעיר הקודש. יובל אטד, יו"ר ומייסד Chinabuy Group, כתב לחבריו בפייסבוק: "תשכחו מקלאבים, מאירופה הקלאסית ומהכל כלול. חופשה בירושלים זה הדבר האמיתי! ובלי טיפה של ציניות העיר הזו עברה מהפכה. רחובות שוקקים, מסעדות מעולות, אווירה מיוחדת כמו שיש רק בירושלים, היסטוריה בכל פינה ואנשים מקסימים. שאפו לניר ברקת על המהפכה שעשה בעיר. המלצה: קחו לכם סופ"ש בירושלים".

שמאול רבינוביץ', איילת נחמיאס ורבין וילדיה (פייסבוק)
שמאול רבינוביץ', איילת נחמיאס ורבין וילדיה (פייסבוק)


גם חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), בילתה ביום שישי האחרון בעיא הבירה ולהלן רשמיה: "את יום השישי הזה בילינו בסיור בכותל המערבי ובמנהרות. סוג של סגירת מעגל אישית במקום שגם אני נזקקתי לעוצמתו. תמיד שמחתי לבוא לכאן אבל ההזמנה של רב הכותל לסייר במנהרות ריגשה אותי במיוחד. ברגעים מאוד קשים בחיי ביקשתי מהרב רבינוביץ׳ את עזרתו". 

"הבוקר הזה, על הר המוריה, יכולתי לשמוע את הדי ההיסטוריה. המורכבות ידועה, על חלקה שוחחתי עם הרב, אבל הבוקר הזה רציתי להיות נוכחת במקום שבו חזרנו אל בורות המים, להפגיש את ילדיי עם חלק משמעותי מהסיפור שלנו, של העם היהודי. היה מעניין ומעשיר". 

מלטפים בכלביב
בסוף השבוע האחרון, כאשר בעולם חגגו את "יום הכלב הבינלאומי", נערך בתל אביב פסטיבל הכלבים התל אביבי הראשון "כלביב". הפסטיבל שנערך בחסות עיריית תל אביב-יפו, חברת ביופט וגני יהושוע, כלל שלל אטרקציות ופעילויות בהן דוכן סושי לכלבים, פינת הייטק, ספא, פינות אימוץ, דוכן עוגות ימי הולדת לכלבים ועוד. ליטפו: רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו, מירום שיף מנכ"ל חברת "ביופט", ריקי בצרי שהיא יו"ר עמותת "אס.או.אס חיות", יעל ארקין מנכ"ל עמותת "תנו לחיות לחיות  ורוני שלום מנכ"ל בהתנדבות של עמותת "אס.או.אס".

מירום שיף, ריקי בצרי ורוני שלום (צילום: נוי דביר)
מירום שיף, ריקי בצרי ורוני שלום (צילום: נוי דביר)