קרן הישג, המעניקה מידי שנה מלגות לימודים לתואר ראשון לחיילים משוחררים שעלו לישראל ושירתו כחיילים בודדים בצה"ל, קיימה בראשון בערב את האירוע השנתי של הקרן, במסגרתו הוענקו מלגות ל- 226 סטודנטים. האירוע התקיים במתחם "שבע" בתל אביב בהשתתפות התורמים ומייסדי הקרן, בני הזוג ג'רי שוורץ והת'ר ריסמן שהגיעו במיוחד מקנדה. פרופ' עדה יונת ממכון ויצמן, זוכת פרס נובל לכימיה, הייתה אורחת הכבוד של הערב. עוד נכחו: אביב בושינסקי, מנהל קרן 'הישג' שסיפר על פעילותה של הקרן הייחודית בתוכנה ובהיקפה, יו"ר הקרן שבתי שביט (לשעבר ראש המוסד), אליעזר שקדי, דורון אלמוג, דליה איציק, מושיק תאומים, מאיר מרק, ותא"ל שרון ניר - יועצת הרמטכ"ל למגדר ועוד.

מכון ויצמן מנפץ את מיתוס הנמלה

מנהלות ומנהלים צעירים, ממגזרים שונים במשק, הוזמנו בראשון בערב לאירוע של WeizmannVibe - מועדון הצעירים של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע.


הנוכחים התייצבו במועדון "זאפה" בהרצליה, שם האזינו להרצאה לא שגרתית מפי חוקר הנמלים ד"ר עופר פיינרמן, מהפקולטה לפיזיקה במכון ויצמן, תחת הכותרת: "מה החברה האנושית יכולה ללמוד מנמלה (ומה לא?)". פיינרמן גילה לנוכחים והדגים בעזרת תמונות וסרטים כי הנמלה, כמו האדם, מאוד חברותית וחיה בקבוצה, אך ניפץ את המיתוס שמדובר בחיה פעלתנית וחרוצה במיוחד. את האירוע חתמה הופעה של הזמר דני סנדרסון עם מיטב להיטיו המוכרים.

שרו יחד איתו "הה יו יה אני שואל": פרופ' מיכל נאמן, סגנית הנשיא של המכון; שמשון הראל, יו"ר אגודת הידידים של המכון ומבעלי אמריקה ישראל, מנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן-וגמן, עמיר שאלתיאל - יו"ר מועדון הצעירים באגודה ויו"ר קבוצת אלדר, נטלי סגול, בתם של טובה וסמי סגול, ד"ר גל אביב - מייסד חברת 'בלנדר' ורעייתו סיון, יחזקאל ירון, מנכ"ל ובעלים אופל פמילי אופיס, ד"ר ערן אדן, מנכ"ל ומייסד MeMed, שי טייטלבוים, סמנכ"ל בחברה להגנת הטבע.

אייל ורקפת רבינוביץ' (צילום: איתי בלסון מכון ויצמן למדע)
אייל ורקפת רבינוביץ' (צילום: איתי בלסון מכון ויצמן למדע)

ליאור וערן סלע
ליאור וערן סלע

סיון וגל אביב
סיון וגל אביב

איתם בילו גם מהרטה רון, סגנית ראש עיריית תל אביב, ובעלה איש העסקים ערן רון, דרור נגל - מנכ"ל אזורים, יעל גיט - מנכ"ל קרן להב, יובל גביש משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, עומר קרייזל מנכ"ל פועלים שוקי הון, דודו בן אבי, מנכ"ל נאייקס, ערן סלע, יו"ר חברת אפיקים ורעעיתו ליאור, אליאס טאנוס - מנכ"ל בסט ורעייתו ליליאן, רותי קסטיאל, גילי היישטיין, מנכ"ל מרכז הסייבר אוני' ת"א, רו"ח אייל רבינוביץ ואשתו רקפת ואורי בלאק מסאפ.

מהרטה וערן רון
מהרטה וערן רון

אליאס וליליאן טאנוס
אליאס וליליאן טאנוס

יעל גיט ודודו בן אבי
יעל גיט ודודו בן אבי

שחר וקז בצומת מילר
חברי מועדון הלקוחות של חברת הרכב וולוו, נפגשו בחמישי במסגרת סדרת מפגשי ההשראה – וולוו טיים, המפגיש את לקוחות Volvo עם מגוון אנשים מעוררי השראה ומובילים בתחומם. האירוע נערך במתחם 'ריי' בת"א , ובמהלכו אירח המגיש והשדרן טל ברמן, את השחקן, הקומיקאי, התסריטאי, הבמאי והסטנדאפיסט אדיר מילר.

מילר דיבר על מאחורי הקלעים של עשייתו הטלוויזיונית, על תחילת דרכו כסטנדאפיסט ושיתף את הקהל בהצצה לעונה השנייה של הסדרה "צומת מילר". ארחו והתארחו: אור שחר ואבנר קז יו"ר 'מאיר חברה למכוניות' יבואנית וולוו לישראל, יעקב שחר וישראל קז בעלי 'מאיר חברה למכוניות', אנדרס קוגטפסון סגן נשיא בכיר ב- Volvo , אמיר חייק ונוספים.

 יעקב שחר, אדיר מילר וישראל קז (צילום: רויטל טופיול)
יעקב שחר, אדיר מילר וישראל קז (צילום: רויטל טופיול)